بررسی ابعاد شخصیتی آیت الله عیسی قاسم و آخرین وضعیت انقلاب بحرین؛
آیت الله عیسی قاسم: امام خامنه ای از نعمت های الهی هستند و اگر امت از ایشان پیروی کنند به سعادت خواهند رسید/ اسلام رجال و ستون های بزرگی دارد که از جمله ی آن آیت الله مصباح یزدی است

0 ۱۶۴

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی و سیاسی شیعیان و انقلابیون بحرین است. دولت بحرین با گسترش انقلاب در این کشور احساس خطر کرده و بسیاری از انقلابیون کشور بحرین را تحت فشار قرار داده است. در راستای همین فشار ها، دولت بحرین آیت الله عیسی قاسم را مجبور به خروج از کشور خود کرده است. معظم له ابتدا به کشور عراق رفته و پس از زیارت عتبات عالیات و دیدار با مراجع نجف به ایران آمده و به زیارت امام هشتم(ع) و دیدار با مراجع و روحانیون بلند پایه پرداخته است. در همین راستا با حجت الاسلام شیخ عبدالله دقاق مدیر حوزه علمیه بحرینی ها در ایران و از روحانیون نزدیک به آیت الله شیخ عیسی قاسم گفت و گو کرده ایم. مطلب زیر متن کامل این گفت و گو است:

لطفا در مورد وضعیت جسمانی آیت الله شیخ عیسی قاسم برای مخاطبین ما توضیح بدهید؟

الحمد لله اکنون حال جسمانی عالم مجاهد آیت الله عیسی قاسم بسیار عالی و در حال بهبود است. ایشان با توجه به بیماری هایی که مبتلا بودند تا کنون چهار عمل جراحی انجام داده اند.عمل جراحی اول جهت ریشه کن ساختن توده سرطانی در معده بود که بحمد الله به کلی این توده ریشه کن شده است. عملهای جراحی بعدی بر روی ستون فقرات، چشم و زانوهای ایشان انجام شده است که این اعضا نیز به لطف خدا در حال بهبود اند. ایشان هم اکنون قادر به پیاده روی و ایستادن بدون تکیه گاه نیستند به همین دلیل به دستور پزشکان در حال انجام معالجات ورزشی و آب درمانی هستند. از خداوند شفای عاجل برای این عالم جلیل القدر مسالت میکنیم.

اکنون در حالیکه آیت الله شیخ عیسی قاسم در بحرین حضور ندارند این سوال در ذهن ها وجود دارد که سرنوشت انقلاب مردم بحرین در غیاب ایشان چه خواهد شد؟

انقلاب در بحرین هم اکنون مانند آتش زیر خاکستر است، اگر کسی از بیرون به آن نگاه کند تصور می کند که آتش خاموش شده است اما زمانی که بادی بوزد و خاکستر ها را جا به جا کند آتش دوباره شعله ور خواهد شد. انقلاب اکنون در قلوب مردم بحرین وجود دارد. به دلیل اوضاع امنیتی بسیار سختی که در بحرین برقرار است و همچنین به دلیل دستگیری تعداد زیادی از انقلابیون و جوانان بحرینی اوضاع به گونه ای رقم خورده است که انگار انقلاب به پایان رسیده است ولکن انقلاب با قوت ادامه دارد. عالم مجاهد آیت الله عیسی قاسم بدون شک در قلوب مردم بحرین جای دارند و خواهید دید که انقلاب بحرین نیز پس از گذشت زمان دوباره شعله ور خواهد شد وتا حصول تمامی مطالبات حقه ی مردم بحرین ادامه خواهد داشت.

سوالی که برخی از مردم می پرسند این است که آیت الله شیخ عیسی قاسم در بحرین مرجعیت دینی محسوب می شوند یا مرجعیت سیاسی دارند؟

آیت الله شیخ عیسی قاسم هم دارای مرجعیت دینی و هم مرجعیت سیاسی هستند. مردم هم در امور دینی و هم در امور سیاسی به ایشان مراجعه می کنند. ایشان مانند مراجع تقلید دارای رساله عملیه نیستند و به این صورت مرجعیت ایشان مطرح نیست بلکه نگاه مردم بحرین در امور دینی و سیاسی به سوی معظم له می باشد.

لطفا در مورد حضور شیخ عیسی قاسم در عراق و ایران و ملاقات های ایشن با علما توضیح بدهید.

آیت الله شیخ عیسی قاسم همواره از حمایت های همه جانبه مراجع عظام در قم و نجف و مشهد ودیگر بلاد اسلامی برخوردار بوده وهستند. ایشان در سفر خود به عراق با آیت الله العظمی سید علی سیستانی ودیگر مراجع نجف همچون آیت الله العظمی سید محمد سعید الحکیم ، آیت الله العظمی فیاض کابلی و آیت الله العظمی بشیر نجفی دیدار کردند. این دیدار ها بسیار موثر بوده است. اخبار این دیدارها تاثیرمثبت زیادی بر قلوب محبین شیخ عیسی قاسم در بحرین و دیگر کشور های اسلامی گذاشت. همچنین ایشان وقتی به مشهد آمدند با امام جمعه مشهد آیت الله علم الهدی و تولیت آستان قدس رضوی آیت الله سید ابراهیم رییسی ملاقات کردند.

در ادامه ایشان به قم سفر کردند و با مراجع عظام وعلما همچون آیت الله العظمی مکارم شیرازی، علامه مصباح یزدی، آیت العظمی شبیری زنجانی،آیت الله العظمی سبحانی ، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی وشخصیت های بارز حوزه علمیه قم دیدار و گفتتگو کردند. همچنین اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استقبال ویژه وگرمی از معظم له داشتند که بدینوسیله از ایشان تشکر میکنم.

آیت الله عیسی قاسم در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند “که یکی از نعمت های الهی که خداوند به ما عطا فرمود وجود حضرت امام خمینی و جانشین صالح ایشان حضرت امام خامنه ای است. امام خامنه ای از نعمت های الهی هستند. اگر امت دنباله رو ایشان باشند به مسیر سعادت و رستگاری می رسند.”

در جلسه دیدار شیخ عیسی قاسم و علامه مصباح یزدی چه اتفاقاتی افتاد و چه سخنانی میان این دو عالم بزرگوار مطرح شد؟

این دیدار بسیار خاطره انگیز وبرادرانه و عاطفی و ایمانی بود. بسیاری از کسانی که در این دیدار حضور داشتند زمانی که به چهره عارف بزرگ علامه مصباح یزدی حفظه الله و آیت الله شیخ عیسی قاسم در کنار هم نگاه می کردند اشک می ریختند. زمانی که علامه مصباح یزدی در کنار شیخ عیسی قاسم نشستند این آیه مبارک قرآن کریم را تلاوت نمودند: “اخوانا علی سرر متقابلین”. هرکسی که در این جلسه بود به یاد حدیث شریف حضرت عیسی علیه السلام افتادند که حواریون از ایشان پرسیده بودند ای پیامبر خدا ما با چه کسی مجالست داشته باشیم؟ حضرت عیسی عیه السلام پاسخ دادند با کسی مجالست کنید که دیدن او شما را به یاد خدا بیاندازد، سخنان او بر علم شما بیافزاید و عمل او شما را به به آخرت ترغیب نماید. این دیدار مبارک میان این دو عالم ربانی و بزرگوار مصداق بارز این حدیث شریف بود.

پس از این دیدار آیت الله شیخ عیسی قاسم در دیدار دیگری این جمله را در مورد علامه مصباح فرمودند که : “دین، دارای مردانی است همانگونه که جبهه کفر دارای مردانی است، دین اسلام دارای مردان و ستون های بزرگی است که از جمله مردان اسلام آیت الله مصباح یزدی است”.

اخیرا اخباری مبنی بر برخورد های سنگین و ظالمه با عده ی زیادی از انقلابیون بحرین مخصوصا شیخ علی سلمان شنیدیم. لطفا در مورد این برخوردها توضیح بفرمایید.

در برهه ی زمانی اخیر متاسفانه شاهد این بودیم که برای عالم مجاهد شیخ علی سلمان حکم ظالمانه ۲۵ سال زندان صادر شد. از سوی دیگر اخیرا دادگاه ۱۷۱ نفر از کسانی که روبه روی منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم تحصن کرده بودند برگزار گردید که برای برخی حکم اعدام وبرای برخی ۱۰ سال وبرای برخی ۳ سال حکم زندان صادر شد. نکته ی جالبی که می خواهم بدان اشاره کنم این است که ۵۲ نفر از این اشخاص بدون ارتکاب هیچگونه عمل غیرقانونی و فقط به جرم تحصن مقابل منزل این عالم مقاوم به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.