حجت الاسلام قاسم روانبخش:
هدف سخنان «موسوی خوئینی ها» ثبت کردن دولت روحانی به نام هاشمی است

0 ۱۵۴

حجّت الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات سیّد محمّد موسوی خوئینی ها علیه هاشمی رفسنجانی ، گفت: آقای موسوی خوئینی ها و آقای هاشمی در فتنه ۸۸ در کنار هم قرار داشتند در انتخابات ۹۲ نیز با هم بودند.

وی با اشاره به انتخابات سال ۷۶ گفت: آقای هاشمی، همزمان قصد حمایت از ناطق و خاتمی را داشت؛ چون از یک طرف احتمال می داد ناطق برنده شود و به یک معنا حامی او بود و از طرفی احتمال می داد خاتمی برنده شود و از او حمایت می کرد. وقتی هم که خاتمی برنده انتخابات شد، کابینه را هاشمی بست و این کارگزاران بودند که دولت خاتمی را اداره می کردند. از رئیس بانک مرکزی گرفته تا وزیر اقتصاد و آموزش و پرورش و پست های کلیدی همه در اختیار آقای هاشمی بودند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه آقای هاشمی پدر معنوی جریان اصلاحات بود و اصلاح طلبان اساساً از حمایت های مادی و معنوی و سیاسی هاشمی برخوردار بودند، اظهار داشت: در دورانی، بین حزب مشارکت و کارگزاران در دولت خاتمی درگیری هایی به وجود آمد و به صورت هم پنجه کشیدند. جریان اصلاحات در انتخابات مجلس ششم، نوچه هایش مثل گنجی را به جان هاشمی انداخت و کتاب عالیجناب سرخپوش هم کار همین افراد بود و هدف شان این بود که از هاشمی امتیاز بگیرند.

روانبخش ادامه داد: آقای هاشمی هم برخوردهایی با آن ها انجام داد امّا طولی نکشید که دوباره زیر یک سقف جمع شدند و با هم کنار آمدند و بعد از اینکه در جریان مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم قدرت را از دست دادند، برای بازگشت به قدرت اختلافات را کنار گذاشتند و مجدداً دور هم جمع شدند که در نهایت آقای روحانی پیروز شد.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن گفت: بنابراین نمی شود گفت اصلاح طلبان و هاشمی همیشه با هم اصطکاک داشته اند. آقای شمس الواعظین می گوید دولت اصلاحات از رَحِم دولت توسعه گرای آقای هاشمی متولد شده است. اما حمله اخیر موسوی خوئینی ها که واقعیت هایی را برای اولین بار درباره هاشمی برملا کرد، نوعی اعتراف درباره هاشمی تلقی می شود؛ اینکه هاشمی همیشه به دنبال قدرت بوده؛ اینکه هاشمی به دنبال رأی مردم نبوده؛ مشارکت حداکثری را دنبال نکرده است و علی رغم اینکه طرف مقابل را به طرفداری از مشارکت حداقلی متهم می کردند، خودشان طرفدار مشارکت حداقلی بودند، واقعیت هایی است که درباره آقای هاشمی مطرح شد.

روانبخش با بیان اینکه هدف خوینی ها از بیان این سخنان، یک هدف سیاسی و جنگ زرگری است، خاطرنشان کرد: از آن جایی که آقای روحانی محصول کار هاشمی بوده، اصلاح طلبان می خواهند حالا که هاشمی فوت کرده، دولت روحانی را به نام هاشمی ثبت کنند و بگویند مقصر وضعیت فعلی، هاشمی است؛ درواقع می خواهند روغن ریخته را نذر امام زاده کنند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان می خواهند دولتی که از چشم مردم افتاده را به هاشمی منتسب کنند و بگویند ما به این دولت و آقای هاشمی نقد داریم.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه هاشمی کسی بود که زمانی احمدی نژاد با حمله به او رأی آورد، گفت: هاشمی در هشت سال ریاست جمهوری اش به قدری بد کار کرد که خاتمی رأی آورد و بعد، همان دولت کارگزاران به قدری در دولت خاتمی بد کار کرد که احمدی نژاد روی کار آمد. الان هم دولت روحانی که عقبه همان دو دولت است، انقدر بد عمل کرده که حامیانش ابزار پشیمانی می کنند. بنابراین هر کسی که دولت هاشمی و روحانی را با هم بزند، برگ برنده ای را در انتخابات ۹۸ در دست دارد.

روانبخش، با یادآوری دلواپس نامیدن منتقدان دولت از سوی اصلاح طلبان گفت: امروز مردم می بینند حرف های دلواپسان درست بوده و اصلاح طلبان از این می ترسند که در انتخابات آینده، مردم به سوی نامزدهای منتقد رو کنند و مجلس و ریاست جمهوری را از دست بدهند. بنابراین طی یک تقسیم کار، می خواهند هاشمی را مقصر وضع موجود قلمداد کنند و به روحانی هم حمله کنند تا خودشان آلترناتیو این دولت شوند.

وی با اشاره به بخش هایی از گفت وگوی موسوی خوئینی ها، گفت: در این مصاحبه به نقل از آذری قمی گفته می شود که هاشمی، زیر عمامه اش دسته چکش قرار دارد. می خواهد بگوید هاشمی همان موقع، چپ گرای افراطی بوده و هیچ گاه معتدل نبوده است.

روانبخش با بیان اینکه خود موسوی خوینی ها هم هیچ گاه چهره معتدلی نداشته، افزود: در کتاب «ترکیب التقاط و ترور» اسنادی وجود دارد که نشان می دهد موسوی خویئنی ها تفاسیر مارکسیستی از قرآن اراده می داده است. معروف است که یکی از شاگران وی نقل می کند که تفاسیر او از قرآن به حدی مارکسیستی بوده که وقتی «الف لام میم» را تفسیر می کرده منظورش قسم به انگل و لنین و مارکس بوده است.

وی ادامه داد: چنین فردی، می گوید هاشمی در زیر عمامه اش چکش داشته است؛ چرا که می خواهد با زدن هاشمی خودش را پاک کند تا دوباره مطرح شود. الان همه سایت های دو طرف، مصاحبه خوئینی ها را منتشر کردند و درواقع او عملاً به صحنه سیاسی بازگشت.

روانبخش با بیان اینکه موسوی خوئینی ها می خواهد خودش را مطرح کند تا در انتخابات آتی نقش محوری ایفا کند، ادامه داد: همه می دانند که موسوی خوئینی ها در فتنه نقش اساسی داشته و کسی نمی تواند این را منکر شود. آنچه توسط او مطرح شده، یک سناریو است برای اینکه آلترناتیوی برای منتقدان دولت درست کنند.

فعّال سیاسی اصول گرا با بیان اینکه در تاریخ، افراد مُلَوَن زیادی قابل مشاهده است، گفت: موسوی خوینی ها هم یکی از آن چهره های ملون است که به سرعت همراه با جو، رنگ عوض می کند. هاشمی هم چهره ملونی داشت و فضا به هر سمت خوب بود ایشان هم به همان طرف می چرخید. الان هم موسوی خوئینی ها احساس کرده که باد به پرچم منتقدین می وزد و ایشان هم منتقد هاشمی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.