حجت الاسلام بی ریا در گفت وگو با پایداری: طبق فرموده مقام معظم رهبری نمی توان اعتدالی را که آمریکا و ارزش های استکباری را قبول میکند، پذیرفت/ زمان امام (ره) هم بعضی معتقد بودند که شاه کدخدای کشور است و برای حفظ دین ناچار باید با کدخدا کنار آمد
حجت الاسلام سقای بی ریا، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در جلسه با مسئولین نظام که اعتدال را به معنای اسلام گرفتند و هشدار دادند که “مواظب باشید به نام اعتدال افراد حزب الهی کنار گذاشته نشوند” تصریح کرد: یک معنای اعتدال همان جمع بین دینداری و انقلابی گری و غرب گرایی است به عبارت دیگر بعضی ها می گویند اعتدال این است که بین ارزش های اسلامی و انقلابی و ارزش های غربی جمع کنیم. وی تأکید کرد: اما موضوع مهم فرمایش مقام معظم رهبری امام خامنه ای رد این نکته است که نمی توان اعتدال به معنایی که آمریکا را می پذیرد، ارزش های استکباری را می پذیرد، سلطه و هژمونی دشمن را برمی تابد را پذیرفت. حجت الاسلام بی یا گفت: در حقیقت یک نسخه اعتدال، آمریکایی است و یکی اعتدال ناب محمدی که پایبند به همه ارزش های اسلام و انقلاب است. وی ادامه داد: به عنوان مثال امر به معروف و نهی از منکر وقتی با لیبرال دمکراسی سنجیده می شود بعضی لزوم آن را زیر سئوال می برند چون با ارزش های لیبرالی نمی سازد و آن را بخشی از لوازم اعتدال قلمداد می کنند در حالی که اعتدال ناب به معنای عمل به دستورات اسلام از جمله امر به معروف و نهی از منکر است که یک نمونه آن دعوت جامعه به رعایت ارزش های حجاب و عفاف است. سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص رابطه اعتدال با جریان روشنفکری برگرفته از غرب اینگونه بیان داشت که؛ روشنفکری از غرب به عنوان یک «قدرتِ سیطره جو» تلاش دارد خود را بر انقلاب و ارزش های انقلابی تحمیل کند. همه فعالیت های فرهنگی دشمن در قالب ماهواره و دیگر ابزارهای ارتباطی نیز همین خط کلی را تعقیب می کند. اعتدال ناب این است که در برابر این سیل بنیان کن بایستیم و اقدامات مجاهدانه انجام دهیم. اما اعتدال آمریکایی به معنای وادادگی در برابر این حمله ها محکوم است. وی گفت: این مسئله را در میدان عمل باید رصد کرد و اعتدال را در عمل و نه در حرف سنجید. بعضی معتقدند ما دین خود را حفظ می کنیم و روشنفکری و تجدد هم چیز بدی نیست؛ تجدد را تمام قد با لوازمش می گیریم و مسلمان هم هستیم. سئوال اساسی این است آن جا که ارزش های این دو مدار با هم جمع نمی شوند و در مسائل اساسی با هم تضاد دارند چگونه این دو را جمع می کنید؟ آیا این تضاد تازه به وجود آمده؟ در زمان امام ره نبود؟ وی ادامه داد: در زمان انقلاب هم بودند بسیاری از افراد که روش امام ره را نمی پسندیدند و می گفتند ما هم دین را حفظ می کنیم هم رژیم شاه را مگر می شود با شاه با آن همه یال و کوپال در افتاد؟ آن زمان کدخدای کشور شاه بود و بعضی معتقد بودند برای حفظ دین ناچار باید با کدخدا کنار آمد. بعد از پیروزی انقلاب این دایره بازتر شده و مبارزه جهانی با استکبار که بدون شک از اهداف عالی اسلام ناب است پیش آمد که شکر خدا انقلاب توانست هجمه های دشمن را در همه زمینه ها خنثی کند و با تکیه بر وعده های الهی دشمن را در جبهه جهانی عقب براند وپیشرفت در همه زمینه ها را تجربه کند. همان گونه که در دوران مبارزه با شاه فعالیت ها با فرض وجود حکومت شاه بی نتیجه بود، در سطح جهانی نیز فعالیت های جبهه حق بدون مبارزه با اصل استکبار نتیجه بخش نخواهد بود. و این یکی از شاخصه های اصلی تفاوت اعتدال ناب و اعتدال آمریکایی است. حجت الاسلام بی ریا تصریح کرد: به نظر میرسد این مطالب یک نقد مهم فلسفی و تاریخی بر جریان اعتدال آمریکایی و در واقع روشنفکری دینی است. جریانی که از طرفی ادعای دینی بودن دارد و از طرف دیگر مبلغ و گسترش دهنده تفکرات غربی است. این جریان، از یک طرف جریان مذهبی و دینی را به اسم تحجر و واپسگرا می کوبد و جریان روشنفکری غربزده و سکولار را هم به ظاهر رد می کند و و به نوعی خود را جریان خاکستری واعتدالی در میان دو جریان مذهبی متحجر و جریان روشنفکری سکولار و غربزده میداند که هم قائل به دین است و هم قائل به بهره مندی از تجدد غربی. در حالی که این جریان همان روشنفکری سکولار و غربزده است که صرفا رنگ و لعاب دینی به خود گرفته است. انتهای پیام/