بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی

0 ۴۵۶

جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن انتشار بیانیه در خصوص انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، لیست کاندیداهای این جبهه جهت حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات را اعلام نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، اهم محورهای بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی به شرح ذیل می باشد.

آنچه در وهله اول برای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت است، مشارکت گسترده مردم و تجلی وحدت و همدلی ملی است و نه نتیجه انتخابات؛ چراکه در اینصورت پیروزی واقعی که همان حضور عزتمندانه مردم در انتخابات است محقق گشته و مطالبه به حق مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات جامه عمل پوشانده شده است.

حضور سلایق مختلف سیاسی در عرصه انتخابات، بیانگر این واقعیت در ایران اسلامی است که مردم، خود مسیر آینده کشور تعیین می نمایند و با توجه به اصول و ارزش های الهی و انقلابی که بارها در حماسه هایی همچون ۸ سال دفاع مقدس، ۹ دی ۸۸، سالگردهای پیروزی انقلاب اسلامی، رفراندوم ها و انتخابات گوناگون و … فریاد زده اند و به نمایش گذاشته اند، مسئولین و کارگزارن نظام را انتخاب می نمایند.

رقابت بایستی بر محور برنامه ها مبتنی بر تقویت نقاط قوت کشور و حل مشکلات و رفع نقاط ضعف باشد و خدای نکرده نباید معطوف به منازعات بی فایده سیاسی، قبیله گرایانه و گروه گرایانه شود.

یکی از ملزومات مهم و اصلی در شکل گیری رقابت با نشاط و سالم، عملکرد عالمانه و دقیق رسانه ها و جراید است؛ مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت ها، صرف نظر از تمایلات و سلائق سیاسی مدیران و سیاست گذاران خود، باید منافع ملی را مد نظر قرار دهند و اجازه دهند ایده ها و صداهای مختلف – ولو مخالف مشی سیاسی رسانه مورد نظر- با حفظ موازین اخلاقی و قانونی منتشر شده و فضای تضارب آراء و اندیشه ها فراهم گردد؛ در این خصوص رسانه هایی که از اموال عمومی و بودجه بیت المال ارتزاق و استفاده می نماید تکلیف سنگین تری دارند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی به دشمنان ایران اسلامی و عده معدودِ غافل که در داخل کشور حرف های آنان را تکرار می نمایند هشدار می دهد که تجربه های گذشته را تکرار نکنند و بدانند آرایش رقابت ها سیاسی جریانات در انتخابات، در مواجهه با دشمنان و اخلال کنندگان امنیت کشور به سنگری مستحکم و یکپارچه برای دفاع از کیان انقلاب و نظام تبدیل خواهد شد و اجازه نخواهند داد که دستاوردهای معنوی ملت ایران مورد دست اندازی قرار گیرد.

دغدغه و دل مشغولی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مناسبات حاکم بر انتخابات پیش رو، لحاظ شدن شاخص های مکتب امام (ره) در مدل ها و سازوکارهای انتخاباتی بوده و هست و تاکید بزرگانی همچون حضرت آیت الله مصباح یزدی مبنی بر استفاده و دعوت از نامزدهای اصلح و کارآمد در لیست های انتخاباتی، ولو اینکه از اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی نباشند نیز بر همین مبنا است.

فهرست جبهه پایداری انقلاب اسلامی با استخراج و احصاء ملاک ها و شاخص های نماینده اصلح و کارآمد از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری شامل افراد باتجربه که سابقه نمایندگی مجلس و وزارت را دارند به همراه جوانانی مبتکر و کارآمد دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی است که می توانند تجربه و نوآوری و خلاقیت را توامان در مجلس شورای اسلامی برای خدمت به مردم شریف ایران اسلامی عرضه نمایند.

شاخص های فردی از قبیل: پایبندی کامل و التزام عملی به مبانی دینی، اشتهار به حسن خلق اسلامی، پاکدستی، حسن معاشرت و ارتباط با بدنه مردم، التزام به قانون، برخورداری از توانمندی و انگیزه لازم جهت کار و تلاش مجدانه به منظور پیگیری مسائل کشور و رفع مشکلات مردم، دارای حسن سابقه در زمینه وجدان کاری و انضباط اجتماعی، درد آشنا به مشکلات مردم و …

شاخص های اجتماعی و سیاسی از قبیل: سابقه شفاف در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و پیروی و تبعیت از ولایت فقیه، سابقه ایثارگری ، اعتقاد به صدور انقلاب اسلامی ، عدم ارتباط با گروه ها و جریانات معارض به ویژه گروه های فعال در فتنه سال ۸۸، برخورداری از شفافیت موضع و مواجهه به موقع در مقابل فتنه گران در سال ۸۸ و عدم انتساب به گروه ساکتین فتنه، شفافیت موضع نسبت به جریان انحرافی و مواجهه عملی با این جریان، برخورداری از شم سیاسی و تحلیل قوی نسبت به اوضاع داخل وخارج کشور، برخورداری از بصیرت در اتخاذ مواضع و رویکردها، اجتناب و دوری از کانون های قدرت و ثروت، اعتقاد به جنگ نرم در عرصه فرهنگی و لزوم مقابله با جبهه فرهنگی دشمن و …

شاخص های علمی و تخصصی از قبیل: داشتن تخصص و دانش کافی حداقل متناسب با یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس به ویژه در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، ….. برخورداری از تجربه اجرایی و مدیریتی در حوزه تخصصی مربوطه، ارتباط با نخبگان حوزوی و دانشگاهی در حوزه تخصصی مربوطه و…

مشروح بیانیه به شرح ذیل می باشد:

ملت مومن و شریف ایران اسلامی؛

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی– همچون سایر انتخابات در نظام جمهوری اسلامی- از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ این دوره انتخابات به عنوان اولین انتخابات پس از فتنه سال ۱۳۸۸ و در حالی که امواج خروشان بیداری ملت های مسلمان، مناسبات جدیدی را بر جهان حاکم نموده است، افق جدیدی را پیش روی انقلاب اسلامی ترسیم خواهد نمود که به فضل الهی، ملت انقلابی ایران گام بزرگ دیگری را جهت تحقق آرمان های بلند حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را برخواهد داشت.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی، بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه،تلاش نموده است تا با لحاظ نمودن شاخص های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی، اولویت های این جبهه برای انتخابات پیش رو را به شرح ذیل به استحضار مردم بزرگوار برساند:

الف) مشارکت گسترده و دشمن شکن مردم در انتخابات

از نظر جبهه پایداری انقلاب اسلامی، اولویت اصلی در انتخابات پیش روی مجلس، تحقق مشارکت گسترده و دشمن شکن مردم عزیز کشورمان در انتخابات است.

امروز، در شرایطی که چشمان امیدوار ملت های مسلمان منطقه و مظلومان و آزادیخوهان دنیا به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است و پیشرفت های عظیم جوانان و دانشمندان ایرانی، موجب حیرت جهانیان گشته است، حضور پرشور و آگاهانه ملت ایران پای صندوق های رای و مشارکت گسترده مردمی، منجر به تقویت بیش از پیش پایه های انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور شده و رشد و ارتقاء شاخص های گوناگون توسعه و پیشرفت را در عرصه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و زیربنایی به همراه خواهد داشت.

مهندسی فاخر نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر رای و اراده مردم و اتکاء نظام به پشتوانه مردمی، باعث گردیده که بر خلاف نظام های به ظاهر دموکراتیک غربی که نقش مردم در آنها تصنعی و زینیتی است، خواست و اراده مردم در گفتمان انقلاب اسلامی یک امر واقعی و حقیقی بوده و حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به این نقش ایمان داشته و دارند.

از سوی دیگر مشارکت گسترده مردم در تعیین سرنوشت خویش و شکل دهی خانه ملت، آب سرد دیگری بر خاکستر یاوه گویی ها و دشمنی های استکبار جهانی- به ویژه امریکا و اسرائیل- خواهد بود و با نمایش وحدت ملی حول محور ولایت فقیه، مشتی محکم بر دهان بدخواهان انقلاب اسلامی خواهند کوبید.

بدین معنا، آنچه در وهله اول برای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت است، مشارکت گسترده مردم و تجلی وحدت و همدلی ملی است و نه نتیجه انتخابات؛ چراکه در اینصورت پیروزی واقعی که همان حضور عزتمندانه مردم در انتخابات است محقق گشته و مطالبه به حق مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات جامه عمل پوشیده است.

البته دشمن هم در این رابطه بیکار ننشسته و تمام هم و غم خود را معطوف به پایین آوردن مشارکت در انتخابات نموده است و تلاش می نماید با القاء یاس، ناامیدی و سیاه نمایی، مانع از حضور مردم پای صندوق های رای شود.

لکن همچنان که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها فرموده اند، دشمنان در تحلیل جامعه ایران دچار اشتباهی فاحش هستند و به حول و قوه الهی این تلاش های مذبوحانه ره به جایی نخواهد برد و ملت ایران حماسه بزرگ دیگری را در ۱۲ اسفند رقم خواهند زد.

ب) شکل گیری انتخابات رقابتی در سراسر کشور

دومین دغدغه و اولویت جبهه پایداری انقلاب اسلامی،شکل گیری انتخابات رقابتی در سراسر کشور است، چرا که حضور متکثر افراد و جریان های گوناگون در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، تجلی عینی از حاکمیت مردمسالاری دینی در کشور است.

حضور سلایق مختلف سیاسی در عرصه انتخابات، بیانگر این واقعیت در ایران اسلامی است که مردم، خود مسیر آینده کشور را تعیین می نمایند و با توجه به اصول و ارزش های الهی و انقلابی که بارها در حماسه هایی همچون ۸ سال دفاع مقدس، ۹ دی ۸۸، سالگردهای پیروزی انقلاب اسلامی،رفراندوم ها و انتخابات گوناگون و … فریاد زده و به نمایش گذاشته اند، مسئولین و کارگزارن نظام را انتخاب می نمایند.

مسلما شکل گیری فضای سالم و بانشاط رقابتی در انتخابات پیش رو، بستر ساز مشارکت گسترده در انتخابات خواهد شد و همه افراد، جریانات، اصحاب رسانه، صاحبان قلم و حوزه های موثر اجتماعی موظف اند در این راستا اقدام عملی و موثر انجام دهند.

البته رقابت بایستی بر محور برنامه ها مبتنی بر تقویت نقاط قوت کشور و حل مشکلات و رفع نقاط ضعف باشد و خدای نکرده نباید معطوف به منازعات بی فایده سیاسی، قبیله گرایانه و گروه گرایانه وتخریب رقیب گردد.

از این رو محور رقابت باید ارائه راهکارها و برنامه های عملی جهت حرکت به سوی آرمان های انقلاب اسلامی، تحقق منویات و مطالبات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین دغدغه ها و اولویت های اساسی مردم باشد و مسائل اساسی کشور مورد توجه قرار گیرد و نه حاشیه های کم ارزش.

یکی از ملزومات مهم و اصلی در شکل گیری رقابت با نشاط و سالم، عملکرد عالمانه و دقیق رسانه ها و جراید است؛ مطبوعات، خبرگزاریها و سایت ها، صرف نظر از تمایلات و سلائق سیاسی مدیران و سیاست گذاران خود، باید منافع ملی را مد نظر قرار دهند و اجازه بدهند ایده ها و صداهای مختلف – ولو مخالف مشی سیاسی رسانه مورد نظر- با حفظ موازین اخلاقی و قانونی منتشر شده و فضای تضارب آراء و اندیشه ها فراهم گردد؛ البته این مسئله متوجه جریانات و گروه ها نیز می باشد؛ همه گروه ها و جریانات بایستی با سعه صدر و تحمل و مدارا نسبت به یکدیگر برخورد نموده و به جای تنازع، رقابت سالم را دنبال و نهادینه نمایند. ضمن آنکه حتما مردم شریف و حوزه های تاثیر گذار اجتماعی اجازه نخواهند داد فضای رقابتی و آزاد انتخابات در کشور محملی برای سوء استفاده و حمله به اصول عقاید و ارزش های انقلابی مردم گردد، لکن بایستی همه خود را موظف بدانیم تا سلائق مختلف در چارچوب های قانونی طرح شده و موافق و مخالف درباره آن اظهار نظر نمایند.

ج) مقابله با چالش های احتمالیِ امنیتی و توطئه های دشمنان

سومین اولویت جبهه پایداری انقلاب اسلامی،مقابله با چالش های احتمالیِ امنیتی و توطئه های دشمنان برای ایجاد التهاب و ناامنی درون کشور است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر اساس هشدارهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توطئه و برنامه ریزی دشمنان انقلاب اسلامی جهت ایجاد چالش امنیتی در انتخابات پیش رو، به صورت مداوم تحرکات دشمنان و پیاده نظام داخلی شان در عرصه های رسانه ای و سیاسی را رصد نموده و ضمن آگاهی بخشی به آحاد مردم در این خصوص، تمام توان خود را برای مقابله با توطئه ها بکار خواهد بست.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی به دشمنان و عده معدودِ غافل که در داخل کشور حرف های آنان را تکرار می نمایند هشدار می دهد که تجربه های گذشته را تکرار نکنند و بدانند آرایش رقابت های سیاسی جریانات در انتخابات، در مواجهه با دشمنان و اخلال کنندگان امنیت کشور به سنگری مستحکم و یکپارچه برای دفاع از کیان انقلاب و نظام تبدیل خواهد شد و اجازه نخواهند داد که دستاوردهای معنوی ملت ایران مورد دست اندازی قرار گیرد.

د) معرفی کاندیداهای اصلح و کارآمد به مردم

جبهه پایداری انقلاب اسلامی با توجه به رسالت خود، از چند ماه گذشته اقدام به طراحی و تدوین سازوکار معرفی کاندیداهای اصلح و کارآمد به مردم شریف نموده است.

آنچه از منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر می آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک ها و شاخص ها مهم است، نه وابستگی به فلان حزب یا گروه یا قبیله سیاسی.

در همین رابطه حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند:و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمان هاست، «کی و از کجاست» مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد یا غیرحزب، نه حزب اسباب این می شود که غیرآن فاسد، و نه صددرصد حزبی بودن باعث صلاح آنهاست. و انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد؛ و همه چیز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد، و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است، یا برای صلاح خودتان “(صحیفه امام/ج۱۸/ص۱۹۷)

مقام معظم رهبری نیز در تبیین شاخص های یک نماینده اصلح می فرمایند:”بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دینداری و آمادگی برای حضور در میدان های انقلاب؛ دردشناس ترین و دردمندترین نسبت به نیازهای مردم … اینها فرصت هایی، است [که] بایستی مردم عزیز ما در همه جای کشور … هوشیارانه، با بصیرتِ تمام تلاش کنند، پیدا کنند و با رأی خود مسجل کنند و مجلس را آن مجلسی را که مورد نیاز جامعه کنونی ماست تشکیل بدهند.“( سخنرانی مقام معظم رهبری، ۱۲/۱۰/۸۶ یزد.)

البته منظومه فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص شاخص های نمایندگان اصلح به هیچ وجه به موارد مذکور محدود نشده و در مجال این بیانیه هم نمی گنجد، لکن آنچه حائز اهمیت است، شاخص محوری و ملاک محوری در نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به جای حزب محوری و گروه محوری و سهم خواهی معیار می باشد.

دغدغه و دلمشغولی جبهه پایداری انقلاب اسلامی هم در مناسبات حاکم بر انتخابات پیش رو، لحاظ شدن شاخص های مکتب امام (ره) در مدل ها و سازوکارهای انتخاباتی بوده و هست و تاکید بزرگانی همچون حضرت آیت الله مصباح یزدی مبنی بر استفاده و دعوت از نامزدهای اصلح و کارآمد در فهرست های انتخاباتی ولو اینکه از اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی نباشند نیز بر همین مبنا است.

فهرست جبهه پایداری انقلاب اسلامی با استخراج و احصاء ملاک ها و شاخص های نماینده اصلح و کارآمد از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری شامل افراد باتجربه که سابقه نمایندگی مجلس و وزارت را دارند به همراه جوانانی مبتکر و کارآمد دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی است که می توانند تجربه و نوآوری و خلاقیت را توامان در مجلس شورای اسلامی برای خدمت به مردم شریف ایران اسلامی عرضه نمایند.

در اینجا لازم است شاخص های اصلیِ گزینش نامزدها در معرض افکار عمومی قرار گیرد تا مردم عزیز و نخبگان، ضمن اطلاع از شاخص های اعلام شده، در رابطه با تطبیق شاخص ها و مصادیق بحث و قضاوت نمایند.برخی از این شاخص ها عبارتند از:

۱- شاخص های فردی از قبیل: پایبندی کامل والتزام عملی به مبانی دینی، اشتهار به حسن خلق اسلامی، پاکدستی، ساده زیستی ، حسن معاشرت و ارتباط با بدنه مردم، مردمی بودن ، التزام به قانون اساسی، برخورداری از توانمندی و انگیزه لازم جهت کار و تلاش مجدانه به منظور پیگیری مسائل کشور و رفع مشکلات مردم، دارای حسن سابقه در زمینه وجدان کاری و انضباط اجتماعی، درد آشنا به مشکلات مردم و …

۲- شاخص های اجتماعی و سیاسی از قبیل: سابقه شفاف در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و پیروی و تبعیت از ولایت فقیه، سابقه ایثارگری ، اعتقاد به صدور انقلاب اسلامی ، عدم ارتباط با گروه ها و جریانات معارض به ویژه گروه های فعال در فتنه سال ۸۸، برخورداری از شفافیت موضع و مواجهه به موقع در مقابل فتنه گران در سال ۸۸ و عدم انتساب به گروه ساکتین فتنه، شفافیت موضع نسبت به جریان انحرافی و مواجهه عملی با این جریان، برخورداری از شم سیاسی و تحلیل قوی نسبت به اوضاع داخل وخارج کشور، برخورداری از بصیرت در اتخاذ مواضع و رویکردها، اجتناب و دوری از کانون های قدرت و ثروت، اعتقاد به جنگ نرم در عرصه فرهنگی و لزوم مقابله با جبهه فرهنگی دشمن و …

۳- شاخص های علمی و تخصصیاز قبیل: داشتن تخصص و دانش کافی حداقل متناسب با یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس به ویژه در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، …… برخورداری از تجربه اجرایی و مدیریتی در حوزه تخصصی مربوطه، ارتباط با نخبگان حوزوی و دانشگاهی در حوزه تخصصی مربوطه و…

در خاتمه ضمن تقدیر از تمامی عزیزانی که با ثبت نام و اعلام کاندیداتوری جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی، انجام وظیفه نموده اند، اعلام می دارد که لیست حاضر به هیچ وجه نافی توانمندی ها و صلاحیت های سایر برادران و خواهران که نام ایشان در این لیست نیامده نمی باشد و جبهه پایداری سعی نموده است به عنوان مشاوری امین نامزدهایی را از بین نیروهای خوب و متدین شناسایی نموده ، وبه محضر مردم شریف معرفی نماید.

فهرست نامزدهای جبهه پایداری در تهران

ردیف

نام

نام خانوادگی

حوزه

۱

مرتضی

آقا تهرانی

تهران

۲

روح الله

حسینیان

تهران

۳

علی اصغر

زارعی

تهران

۴

سید محمود

نبویان

تهران

۵

غلامعلی

حداد عادل

تهران

۶

محمد ناصر

سقای بی ریا

تهران

۷

سید مسعود

میرکاظمی

تهران

۸

محمد

سلیمانی

تهران

۹

اسماعیل

کوثری

تهران

۱۰

مهدی

کوچک زاده

تهران

۱۱

حمید رضا

رسائی

تهران

۱۲

قاسم

روانبخش

تهران

۱۳

فاطمه

آلیا

تهران

۱۴

زهره

طبیب زاده نوری

تهران

۱۵

زهره سادات

لاجوردی

تهران

۱۶

بتول

نامجو

تهران

۱۷

حسن

حمید زاده

تهران

۱۸

بیژن

نوباوه

تهران

۱۹

سید مهدی

هاشمی

تهران

۲۰

علی

خطیبی شریفیه

تهران

۲۱

محمد اسماعیل

کفایتی

تهران

۲۲

سید علی رضا

مرندی

تهران

۲۳

محمد جمال

خلیلیان اشکذری

تهران

۲۴

محمد مهدی

بابا پور گل افشانی

تهران

۲۵

حسین

طلا

تهران

۲۶

فرهاد

جوانمردی

تهران

۲۷

محمود

دهقانی

تهران

۲۸

محمد حسین

استادآقا

تهران

۲۹

جواد

محمدی

تهران

۳۰

علی رضا

صفار زاده

تهران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.