چهارشنبه 06 اسفند 1399
همكاري با پايداري
 
 
 
پربيننده ترين مطالب
 
ضرورت تحول در حكمراني شهري براي داشتن شهري «عدالت‌محور»
 
 
تشريح سازوكار و ۱۰ شاخص پايداري براي انتخابات ۱۴۰۰‌/ معرفي اصلحي كه امكان راي آوري نداشته باشد كار لغوي است
 
 
بيان شفاف آراء و مواضع مهم‌ترين رويكردي است كه انقلاب اسلامي بدان عامل است
 
 
رئيس دولت سيزدهم بايد رئيس جمهور فراموش شدگان باشد/مدل چهار مرحله‌اي وفاق را براي رسيدن به گزينه مشترك دنبال مي‌كنيم
 
 
ماجراي غسال آيت الله مصباح؛ برادرانه با آقاي توكلي
 
 
مرد اول بزنگاه‌هاي نظري، سياسي و اجتماعي
 
 
بيانيه جبهه پايداري در رابطه با اظهارات رييس جمهور در خصوص برگزاري رفراندوم
 
 
به ائتلافي كه در آن پدرسالاري باشد ورود نخواهيم كرد/ در سال ۹۴ آيات مصباح و يزدي را از روند وحدت حذف كردند/ از آقاي رئيسي بپرسيد چه كساني تا آخر پاي كار شما بودند/ جمنا خود را منقرض كرده است/ ادعاي عبور پايداري از علامه مصباح تهمتي از سر بي‌اطلاعي است
 
 
رمز پيروزي جبهه انقلاب در انتخابات، زير سايه وحدت استراتژيك است نه وحدت تاكتيكي
 
 
تجارب توام با شكست را نبايد تكرار كرد/ يك هزار توماني هم از جايي به جبهه پايداري كمك نشده است/ در يك سال و نيم اخير براي كارهاي دروني و تشكيلاتي وقت گذاشته‌ايم/ وقتي مخالف و موافق برجام را در يك ليست مي‌گذاريم مردم احساس دوگانگي مي‌كنند
 
 
بايد اصلح را بشناسيم، سهم‌خواهي چيست؟/ اگر ائتلاف براي شناخت اصلح باشد، اهلا و سهلا/ تكرار تجربه دوره گذشته كار عاقلانه‌اي نيست؛ مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي‌شود/ اگر بنا شد كه قولي بدهند اما بعد بزنند زيرش ديگر براي چه اعتماد كنيم؟!
 
 
قواعد وحدت اصول‌گرايان مشخص باشد جبهه پايداري استقبال مي‌كند
 
 
بيانيه تحليلي جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون مشكلات اقتصادي جاري كشور
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون پايان برجام و وضعيت سياست خارجي ايران
 
 
شاهد برخي مواضع و رفتارهاي ساختارشكنانه احمدي‌نژاد هستيم/ طرح خواسته‌هاي غيرقانوني و تضعيف نهادها و اركان نظام اسلامي و عدم ترجيح مصالح ملي بر مسائل شخصي و گروهي
 
 
نامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به محضر مقام معظم رهبري در مورد پيروزي قاطع سپاهيان نور بر داعش
 
 
بيانيه جبهه پايداري به مناسبت تقارن 17شهريور و كشتار وحشيانه مسلمانان مظلوم ميانمار
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
 
 
اطلاعيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي جهت معرفي نامزد اصلح انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري
 
 
صادق محصولي: جبهه پايداري نامزدي به جمنا براي انتخابات رياست جمهوري معرفي نكرده است
 
 
آغاز فرآيند اجرايي معرفي نامزد اصلح در جبهه پايداري با مشورت صاحب نظران و كارشناسان حوزه و دانشگاه در پاسخ به مطالبات مردمي
 
 
دبيركل جبهه پايداري: پس از 5 ماه جبهه مردمي به سراغ ما آمد/ ما به وظيفه خود عمل مي‌كنيم
 
 
مكانيزم وحدت؛ فرصت ها و تهديدات
 
 
درباره نجات كشور از وضعيت فعلي
 
 
علامه مصباح يزدي: آقاي هاشمي‌رفسنجاني عمري را در ياري امام(ره) تلاش كرد؛ اين مصيبت را تسليت عرض مي‌كنم
 
 
جبهه پايداري قطعا براي انتخابات رياست جمهوري ۹۶ گزينه دارد
 
 
آيا مسأله، وحدت حول يك كانديداست؟!
 
 
آيت الله مصباح يزدي: روايتي نداريم كه بگويد اطاعت از كسي كه با رأي اكثريت مردم سر كار آمده، واجب است/ تنها در صورتي كه ولي فقيه فردي را منصوب كند، اطاعتش واجب مي‌شود
 
 
صادق محصولي: بسياري از خواص و نخبگان در ۹ دي سال ۸۸ از مردم عقب ماندند/ چرا با متخلفان حقوق‌هاي نجومي برخورد نشد؟
 
 
حاشيه اي بر حرف راست آقاي روحاني
 
 
حضرت آيت الله مصباح يزدي: آن‌قدر بي عرضه نباشيم كه ثمره خون شهدا را به باد دهيم/ اولين خطر در زمينه حفظ انقلاب اين است كه فكر امام(ره) تحريف شود و ارزش و كارآيي خود را از دست بدهد
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت سالروز حماسه ۹ دي
 
 
 آيت الله مصباح يزدي؛ پيشگام تاسيس حقوق اساسي اسلام و فقه سياسي
تاريخ  :  1399/10/25
نوع : يادداشت

ما دوران هاي مختلفي را كه برسي مي كنيم،آن وقت كه به يومناهذا كه ميرسيم ميبينيم كه آيت الله مصباح(ره)ميراث داره يك چنين عقبه عظيمي است براي حوزه فقه حكومتي البته بزرگان ديگري هم در عصر حاضر مثل مرحوم آيت الله عميد زنجاني(ره) و همچنين‌ رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي (حفظه الله) در اين خصوص پيش گام هستند اما در حوزه تئوريك ما بي نظير ميدانيم آيت الله مصباح(ره) را و طبيعتا پارامتر و ويژگي هايي كه مرحوم آيت مصباح(ره)بر حكومت ديني مشخص مي كنند.


مجتبي شاهوار: صحبت در خصوص شخصيت علمي،فقاهتي،و فلسفي  حضرت آيت الله مصباح يزدي ﴿قَدَّسَ اللهُ نَفسَهُ الزَّكيه﴾ فراوان است و آنچنان آن مرحوم حكيم ذوالفنوني بودند كه در تمامي ابعاد داراي شخصيت برجسته علمي،فقاهتي و انقلابي داشتند. در مجموع همان تعابيري كه رهبر معظم انقلاب﴿مُدَّ ظِلُّه العالي﴾ در مورد ايشان به كاربردند:

يك حكيم،مجاهد، و فقيه برازنده آيت الله مصباح است.

آما آنچه كه باعث شده كه دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي و جريان ليبراليسيم داخلي و هواداران فتنه كه از دهه هفتاد تا كنون با آيت الله مصباح(ره)عناد و دشمني داشته باشند،به عقيده بنده قطعا حوزه فقاهتي و صرف ايشان يا فلسفي ايشان و مباحث اين چنيني در حوزه تخصصي خودش نيست بلكه وقتي ميخواهيم آيت الله مصباح(ره) را ارزيابي كنيم بايد برگرديم به يك صدسال سابقه قانونگذاري در ايران و بايد برگرديم به ادوار مختلف فقه شيعه و دوران صفويه كه در واقع دوره مشروعيت بخشي به مذهب رسمي تشيع در كشور بود و قبل تر از آن آل بويه بود كه شروع فقاهت حكومتي شيعه از آن عهد شروع شد.

طبيعتا آن دوران هم متاثر از دوران اجتهاد،كه قدما از فقها و متقدمين از جمله مرحومان شيخ مفيد،سيد مرتضي،شهيد اول،شهيدثاني،شيخ بهايي،شيخ طوسي (ره مجمعيا) بودند و قبل از دوره اجتهاد دوره تشريع بود كه در زمان حيات معصومين(س) و از زماني كه غيبت صغري آغاز شد نواب عام امام عصر(عج)بودند و بعد از آن غيبت كبري آغاز شد متقدمين از فقها اين نهضت را ادامه دادند تا عهد صفويه و بعد هم كه دوره ركود به وجود آمد و بعد هم دوره باسازي و هويت يابي بود كه با مشروطه توامان شد مرحوم وحيد بهبهاني(ره)،مرحوم آقاشيخ جعفر كاشف الغطا(ره) و دوران مشروطه مشروعه كه نظريه والايه شهيد شيخ فضل الله نوري در اين زمان بود و بعد از آن دوران شكوفايه اسلام رقم خورد كه حضرت امام آقا سيد روح الله موسوي خميني(ره)،اين دوران را بنياد نهادند.

ما دوران هاي مختلفي را كه برسي مي كنيم،آن وقت كه به يومناهذا كه ميرسيم ميبينيم كه آيت الله مصباح(ره)ميراث داره يك چنين عقبه عظيمي است براي حوزه فقه حكومتي البته بزرگان ديگري هم در عصر حاضر مثل مرحوم آيت الله عميد زنجاني(ره) و همچنين‌ رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي (حفظه الله) در اين خصوص پيش گام هستند اما در حوزه تئوريك ما بي نظير ميدانيم آيت الله مصباح(ره) را و طبيعتا پارامتر و ويژگي هايي كه مرحوم آيت مصباح(ره)بر حكومت ديني مشخص مي كنند و براي حاكم ديني در واقع برميشمارند كه اجتهاد در فقه بايد داشته باشد،تقوا و صلاحيت اخلاقي داشته باشد و آگاه به مصالح اجتماعي داشته باشد طبيعتا فقاهت سياسي شيعه را ايشان يك نگاه ژرفي داشتند در حوزه نظام سازي، فلسفه سياسي و انديشه سياسي كه در واقع ميتوانيم بگوييم آيت الله مصباح(ره)پيش گام تاسيس حقوق اساسي اسلام بودند.

مقوله مهم تحول در حوزه علوم انساني اسلامي مسئوليت موسسه آموزشي پژوهشي حضرت امام خميني(ره)كه تحت مديرت حضرت آيت الله مصباح(ره) بود و در واقع فرمان و دكترين راهبرد اصلي رهبري معظم انقلاب اسلامي بوده و كسي كه لبيك گفت در حوزه آيت الله مصباح(ره)بودند.

ايشان در كتاب هاي مختلفي كه به تاليفاتي پرداختند و هم در كتاب حكومت اسلامي در ولايت فقيه و همچنين در كتاب نظريه سياسي اسلام و ساير منشوراتي كه كه از معظم له به جا هست،عقيده داشتند كه اختيارات ولي فقه فراتر از قانون اساسي است(اصولا بر قانون اساسي)است در دوم خرداد آن حلقه كيان و در واقع جبهه اصلاحات بر اين بودند كه ولايت فقيه در قانون اساسي است به اين معني كه قانون اساسي اصولي دارد مثال اصل ۱۱۰ قانون اساسي كه اختيارات رهبري را بيان نموده اما نگرشي كه آيت الله مصباح(ره)در فقه سياسي داشتند و در همان عهد در خطبه هاي پيش از نماز جمعه در تهران ياد مي فرمودند و همچنين در دوره هاي طرح ولايت بنيان نهادند تئوريه ولايت فقيه را يك بار ديگر زنده كردند و اختيارات ولي فقيه را فراتر از قانون اساسي كه به قولي(بر قانون اساسي ميدانستند)و در برابر گرايش پروتستانيسم اسلامي ‌و توطئه عليه اسلام كه هاشم آقاجري در سال ۸۱ اين را علني كرد و امثال عبدالكريم سروش و ديگران دنبال اين مقوله بودند به شكل نظري ولي هاشم آقاجري در حوزه ژورناليسمي و حوزه مطبوعات اين موضوع را مطرح كرد و در واقع مي شود گفت آيت الله مصباح(ره)بودند كه با اين تفكر و خطر اصلاح گري ناشيانه در حوزه اسلام به معناي حذف  حذف قواعد و مباني اصلي حكومت ديني پرداختند و به اين موارد اشاره كردند و ايشان در كتاب نظريه سياسي اسلام محور هاي سه گانه توطئه فرهنگي برشماردند كه آن موارد ترويج تفكر جدايي دين از سياست،انكار ولايت فقيه و خدشه در شكل ولايت فقه است و ايشان با بيان شيوا گام به گام اين را تشريح كردند كه دشمنان و معاندين نظام و انقلاب اسلامي كه در واقع سكولاريسم بودنه جامعه اسلامي  ما چه نقشه هاي شوم و پليدي دارند و در خصوص ولايت فقيه ايشان قائل بر اين بودند كه ولي فقيه بحث مسائل حكومت و كيفيت مديريتي جامعه است و در مجموع چون ايشان به تعبيري رهبري معظم انقلاب حكيم بودند،تسلط بسيار والايي بر مبناي فلسفي(فلسفه ملاصدرا،فلسفه اشراق،فلسفه مشا،و حتي فلسفه فلوطينو ارسطو و قدماي فلسفه عهد باستان داشتند و استاد مسلمه فلسفه بودند و اهتمام بيشتر ايشون ميشود گفت از بين فقه و اصول بيشتر به سمت فلسفه كلام بود كه نياز جامعه است و خلاهاي فكري و تئوريك مباني انقلاب اسلامي را با فلسفه سياسي تكميل كردند و در مجموع ميتوانيم بگوييم‌ كه هنر آيت الله مصباح(ره)بهره گيري از روش فلسفي در فقه حكومتي بود.

حال اين نقطه اي است كه دشمنان در دوم خرداد آن مرحوم را مورد ترور شخصيتي قرار دادند و با الفاظ نا زيبا از وجود مبارك ايشان نام ميبردند به عنوان تئوريسي كردن خشونت خطاب قرار ميدادند كه در پي ترور شخصيتي آيت الله مصباح(ره) بر مي آمدند به اين دليل كه ايشان دست گذاشته بود روي حوزه اصلي كه هدف دشمنان اسلام براي زدن و زدودن مباني فقاهت سياسي شيعه در نظام جمهوري اسلامي ايران هست كه الحمدالله خداوند متعال معيد ايشان بود،منصور بودند و در واقع به دليل اين كه ايشان پشتيبان رهبر معظم انقلاب اسلامي بودند،توانستند با روشنگري ها و تربيت شاگردان آثار و بركاتي فراواني در نظام و انقلاب اسلامي داشته باشند و اينها باقيات و صالحات است كه جاري است و هزاران شاگرد و مصاحب و همنشين با آيت الله مصباح(ره) امروزه اين تفكرات را دنبال مي كنند و انشاالله دشمنان ماهم طرفي نخواهند بست.

خداوند روح مطهر ايشان را با معصومين(ع) محشور و مانوس بدارد.

متن
نام
نام خانوادگي
ايميل
متن
فايل
 
بيانيه ها
 
فراخوان جبهه پايداري انقلاب اسلامي براي جمع‌آوري ايده‌هاي «حكمراني شهري عدالت‌محور»
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت چهل و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون شفافيت آراء نمايندگان مجلس
پيام تسليت جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پي ارتحال جانسوز حضرت آيت‌الله مصباح يزدي (رحمت‌الله عليه)