پنج شنبه 09 بهمن 1399
همكاري با پايداري
 
 
 
پربيننده ترين مطالب
 
سوابق و فعاليت‌هاي نامزدهاي جبهه پايداري در تهران
 
 
فهرست نهايي جبهه پايداري در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس
 
 
به ائتلافي كه در آن پدرسالاري باشد ورود نخواهيم كرد/ در سال ۹۴ آيات مصباح و يزدي را از روند وحدت حذف كردند/ از آقاي رئيسي بپرسيد چه كساني تا آخر پاي كار شما بودند/ جمنا خود را منقرض كرده است/ ادعاي عبور پايداري از علامه مصباح تهمتي از سر بي‌اطلاعي است
 
 
رمز پيروزي جبهه انقلاب در انتخابات، زير سايه وحدت استراتژيك است نه وحدت تاكتيكي
 
 
تجارب توام با شكست را نبايد تكرار كرد/ يك هزار توماني هم از جايي به جبهه پايداري كمك نشده است/ در يك سال و نيم اخير براي كارهاي دروني و تشكيلاتي وقت گذاشته‌ايم/ وقتي مخالف و موافق برجام را در يك ليست مي‌گذاريم مردم احساس دوگانگي مي‌كنند
 
 
بايد اصلح را بشناسيم، سهم‌خواهي چيست؟/ اگر ائتلاف براي شناخت اصلح باشد، اهلا و سهلا/ تكرار تجربه دوره گذشته كار عاقلانه‌اي نيست؛ مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي‌شود/ اگر بنا شد كه قولي بدهند اما بعد بزنند زيرش ديگر براي چه اعتماد كنيم؟!
 
 
قواعد وحدت اصول‌گرايان مشخص باشد جبهه پايداري استقبال مي‌كند
 
 
بيانيه تحليلي جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون مشكلات اقتصادي جاري كشور
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون پايان برجام و وضعيت سياست خارجي ايران
 
 
شاهد برخي مواضع و رفتارهاي ساختارشكنانه احمدي‌نژاد هستيم/ طرح خواسته‌هاي غيرقانوني و تضعيف نهادها و اركان نظام اسلامي و عدم ترجيح مصالح ملي بر مسائل شخصي و گروهي
 
 
نامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به محضر مقام معظم رهبري در مورد پيروزي قاطع سپاهيان نور بر داعش
 
 
بيانيه جبهه پايداري به مناسبت تقارن 17شهريور و كشتار وحشيانه مسلمانان مظلوم ميانمار
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
 
 
اطلاعيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي جهت معرفي نامزد اصلح انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري
 
 
صادق محصولي: جبهه پايداري نامزدي به جمنا براي انتخابات رياست جمهوري معرفي نكرده است
 
 
آغاز فرآيند اجرايي معرفي نامزد اصلح در جبهه پايداري با مشورت صاحب نظران و كارشناسان حوزه و دانشگاه در پاسخ به مطالبات مردمي
 
 
دبيركل جبهه پايداري: پس از 5 ماه جبهه مردمي به سراغ ما آمد/ ما به وظيفه خود عمل مي‌كنيم
 
 
مكانيزم وحدت؛ فرصت ها و تهديدات
 
 
درباره نجات كشور از وضعيت فعلي
 
 
علامه مصباح يزدي: آقاي هاشمي‌رفسنجاني عمري را در ياري امام(ره) تلاش كرد؛ اين مصيبت را تسليت عرض مي‌كنم
 
 
جبهه پايداري قطعا براي انتخابات رياست جمهوري ۹۶ گزينه دارد
 
 
آيا مسأله، وحدت حول يك كانديداست؟!
 
 
آيت الله مصباح يزدي: روايتي نداريم كه بگويد اطاعت از كسي كه با رأي اكثريت مردم سر كار آمده، واجب است/ تنها در صورتي كه ولي فقيه فردي را منصوب كند، اطاعتش واجب مي‌شود
 
 
صادق محصولي: بسياري از خواص و نخبگان در ۹ دي سال ۸۸ از مردم عقب ماندند/ چرا با متخلفان حقوق‌هاي نجومي برخورد نشد؟
 
 
حاشيه اي بر حرف راست آقاي روحاني
 
 
حضرت آيت الله مصباح يزدي: آن‌قدر بي عرضه نباشيم كه ثمره خون شهدا را به باد دهيم/ اولين خطر در زمينه حفظ انقلاب اين است كه فكر امام(ره) تحريف شود و ارزش و كارآيي خود را از دست بدهد
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت سالروز حماسه ۹ دي
 
 
 غلامحسين رضواني
 بودجه خيالي و توهمي نتيجه‌اي جز تورم ندارد/دولت در «هفت‌تپه» دست از حمايت بيجا بردارد
تاريخ  :  1399/10/20

 عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبيعتاً يك بودجه خيالي از نظر درآمدي بستيم، اين هيچ معنايي جز كسري و جز تزريق و تشديد تورم ندارد و حتماً منجر به تورم خواهد شد.


گفت‌وگوي غلامحسين رضواني نماينده مردم تهران و عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در ادامه مشاهده مي‌كنيد:

برخي بر اين اعتقادند كه مجلس اساساً مخالف بودجه تقديمي دولت است، اما كليات آن در كميسيون تلفيق تصويب شد و اكنون نيز جزئيات آن در حال بررسي و تصويب است،‌ استدلالي كه موافقان كليات طرح داشتند اين بود كه ما كليات لايحه را تصويب مي‌كنيم و بعد جزئيات را اصلاح مي‌كنيم، اما مخالفان بر اين نظرند كه مگر طرح مجلس است كه بخواهيم جزئيات آن را اصلاح كنيم؟ ما نمي‌توانيم در اصل و شاكله لايحه بودجه دست ببريم و اساساً دولت بايد يك لايحه اصلاحي بدهد و بودجه اصلاح كند، شما با كدام دسته از اين افراد موافق هستيد؟

رضواني: موارد متعددي در سوال شما وجود دارد، در اين زمينه طبيعتاً مسائل زيادي مطرح است. من در يك جمله مي‌توانم خدمت شما عرض كنم كه من جزء موافقين يا مخالفين رد هستم اما اين هيچ مساله‌ خاصي را حل نمي‌كند. من به عنوان كسي كه در اين زمينه تجربيات چندين ساله دارم عرض مي‌كنم كه از جهات مختلف بايد به سوال شما توجه شود.

*مجلس بناي مخالفت با دولت ندارد

از نظر عمومي وقتي به سوال شما توجه كنيم اولاً اهداف خاص سياسي براي بعضي‌ها ايجاب مي‌كند كه اصرار داشته باشند مجلس را در مقابل دولت قلمداد كنند و اينطور تصوير كنند كه مجلس حتماً مخالف دولت است و با آنچه كه دولت مي‌گويد مخالفت مي‌‌كند، اين صرف‌نظر از اين است كه خود آن افراد چه مي‌خواهند؟ صرف اين موضوع،‌ موضوعيت دارد كه ما بگوييم مجلس مخالف دولت است و دائماً در اين شيپور بدمند به دليل اينكه اهداف خاص سياسي ايجاب مي‌كند كه قطب‌بندي‌هايي براساس حب و بغض، با جهت و بي‌جهت شكل بگيرد.

من اولاً معتقد نيستم كه مجلس بناي مخالفت با دولت دارد و اين را يك ظلم بزرگ نسبت به مردم،‌ نظام، كشور، مجلس و حتي دولت مي‌دانم كه ما بگوييم مجلس مي‌خواهد با دولت مخالفت كند. به طور خاص درباره بودجه هم بناي مجلس بر اين نيست كه بخواهد مخالفت كند، اما طبيعي است كه مجلس مانند ساير مجالس به بحث بودجه مطابق قانون اساسي رسيدگي كند، اينكه گفته شود «طرح» بودجه،‌ ما در ارتباط با بودجه هيچ‌وقت طرح نداشتيم و نداريم و نخواهيم داشت، براساس قانون اساسي دولت بايد بودجه را در قالب لايحه به صورت لايحه تقديم مجلس كند.

*مجلس بودجه را با هدف تطبيق با قانون اساسي بررسي مي‌كند نه مخالفت!

 به عنوان كسي كه تجربه چندين ساله در مسائل اجرايي دارم، معمولاً در ابتدا كه لايحه بودجه تقديم مي‌شود، از اين صحبت‌ها زياد مي‌شود كه بايد كليات آن رد شود وخلاف اصول قانون اساسي است؛ اينها تقريباً هميشه كم‌و بيش بوده ولي اينكه بگوييم مثلاً بعضي وقت‌ها اين حرف‌ها نبوده، نه اينطور نيست هميشه يك عده گفتند اين مخالف اصول متعدد قانون اساسي است، بنده بعضاً در جلسات بودم، آن زمان از طرف دولت مي‌رفتم. حتي گاهي گفته شده كه لايحه بودجه مخالف عقل و شرع است و بايد رد شود و خيلي آتشين صحبت شده و اينها را گفتند و بعد ديديم نهايتاً كليات بودجه تصويب شده است.

در اين مورد خاص بودجه سال ۱۴۰۰، نكته اساسي در اين است كه ما هرگاه در رابطه با بودجه، روي منابع يا مصارف صحبت مي‌كنيم، اين منابع و مصارف بالانس و تراز و به گونه‌اي مي‌شود كه براي هر مقدار منابع، خرج درنظر گرفته مي‌شود و دخل و خرج برابر است به طوري كه درنهايت ما مي‌بينيم تراز صفر است و اين طرف هر مقدار درآمد داريم همان مقدار هزينه داريم، اما واقعيت اين است كه اگر درآمدها تحقق پيدا نكند، مي‌گوييم درآمد تحقق پيدا نكرده است، حالا كه درآمدها تحقق پيدا نكرده مي‌شود هزينه نكرد؟

*بودجه خيالي نتيجه‌اي جز تورم ندارد

شما وقتي مي‌گوييد «هزينه»، براي دولت تعهد ايجاد مي‌كنيد، وقتي شما اينها را به عنوان مصارف در رديف‌هاي بودجه آورديد يعني تعهد را ايجاد كرديد، اگر درآمدها محقق نشود، معناي آن اين نيست كه توقع‌ها هم متناسب با آن تنظيم خواهد شد، نخير شما اينجا ناچار مي‌شويد كه اين كسري بودجه را تامين كنيد و وقتي كسري بودجه مي‌خواهد تامين شود، معنايي جز ايجاد تورم در جامعه ندارد، چون منابع شما يا به صورت واقعي درنظر گرفته شده، خيالي و وهمي نيست يا خيالي درنظر گرفته شده وقتي بودجه خيالي درنظر گرفته شود در مقابل منابعي كه متوهمانه بزرگ درنظر گرفته شود، ما مصارفي اگر را درنظر بگيريم، دولت ناچار خواهد شد كه اين كسري را به روش‌هايي تامين كند كه معناي آن تزريق پول و تامين كسري از طرقي است كه ناصحيح است و به اقتصاد ملي و معيشت مردم صدمه مي‌زند و به صورت تورم بزرگي در جامعه ظاهر مي‌شود.

* يك بودجه خيالي از نظر درآمدي بستيم

اين در بودجه ۱۴۰۰ اتفاق افتاده است؟

رضواني: در بودجه اوليه‌اي كه مطرح شد بله؛ وقتي كه گفته مي‌شود ۲ ميليون بشكه نفت مي‌فروشيم، يك قلم عمده درآمدهاي ما اين است بالاخره متوسط فروش نفت را در اين چندين ساله درنظر مي‌گيريم، وقتي مسائل صادرات نفت را مي‌دانيم كه به چه صورت خواهد بود حتي در صورتي كه بعضي از مضايق در صادرات نفت برداشته شود، وقتي ما مي‌دانيم اين مشكلات وجود دارد، عدد بسيار بزرگي بيش از دو برابر صادرات ۹۹ درنظر بگيريم طبيعتاً يك بودجه خيالي از نظر درآمدي بستيم، اين هيچ معنايي جز كسري و جز تزريق تورم و تشديد تورم ندارد و حتماً منجر به تورم خواهد شد. در صورتي كه اگر ما منابع‌مان را واقعي كنيم طبيعتاً تورم خواهيم داشت نه به آن شدت.

*بودجه فعلي حاوي يك پيغام سياسي غلط به دشمنان است

بنابراين مهمترين مشكل اين بودجه‌اي كه دولت تقديم كرده بود بحث خيالي بودن درآمدها است، ضمن اينكه من يك نكته‌اي را عرض كردم، غير از بحث‌هاي بودجه‌اي كه در جاي خود فوق‌العاده مهم است، اينگونه بودجه تنظيم كردن حاوي يك پيغام سياسي غلط به دشمنان ما هم است كه آنها تصور كنند ما بر مبناي توهماتي بودجه‌اي را خواهيم بست و داريم به دشمن يك سيگنال مي‌دهيم كه ما به اتكاي شما مي‌خواهيم كشور را در سال ۱۴۰۰ اداره كنيم درحالي كه واقعيت اين نيست و ما مصر هستيم كه روي پاي خودمان بايستيم و معتقديم اين منابع مي‌تواند واقعي باشد و به اندازه نيازهاي كشور تامين شود بدون اينكه ما در مورد صادرات نفت اغراق كنيم.

به نظر شما اين ايرادات برطرف مي‌شود؟ اصلا قابل اصلاح است؟

رضواني: رسالت كميسيون تلفيق اين است كه با دقت و براساس موازين قانوني اين كارها را كند و انتظار مي‌رود كه براساس قوانين مجلس و قانون اساسي اين كارها را انجام دهد.

من درمورد كميسيون تلفيق پيش‌داوري نمي‌كنم ولي اميدوارم كه دقت لازم را داشته باشند و اگر هم در يك مواردي كميسيون دقت لازم را نداشته باشد، در صحن كه همه نمايندگان ورود خواهند كرد و با راي خودشان و آن است كه نهايتاً تعيين خواهد چه بودجه‌اي از مجلس بيرون مي‌آيد، اميدوارم آنجا اين اصلاحات صورت بگيرد.

اخيرا مصوبه‌اي كميسيون تلفيق داشت آن هم حذف ارز ۴۱۰۰ توماني كه دولت مخالف شديد اين موضوع و مصوبه است و معتقد است اين باعث ايجاد گراني‌هاي جديد مي‌شود و حتي در بحث دارو و واردات دارو و تمام مسائل ديگر قطعاً تاثيرگذار است و وارد بروز مشكلات مي‌شود، به نظر شما چه استدلالي پشت حذف ارز ۴۲۰۰ بود و چطور باعث گراني نخواهد شد؟

رضواني: من معتقدم اين جزء مواردي است كه فوق‌العاده حل شدن آن  حتي براي كساني كه هيچ‌‌گونه تخصصي در بودجه ندارند، ساده است اما متاسفانه يكي از هنرهايي كه بعضي‌ها دارند اين است كه مسائل ساده را پيچيده مي‌كنند تا حل نشود. اگر از هر كدام از ايراني‌ها بپرسيد كه ما ارز را به قيمت كمتر از واقعي مي‌دهيم تا شما كالاهاي اساسي را ارزان‌تر بخريد، استدلال چيست كه ما مي‌گوييم بايد ارز ۴۲۰۰ براي كالاهاي اساسي بدهيم؟ مي‌گوييم براي اينكه اين گران نشود و مردم در معيشت دچار تنگنا نشوند، حالا ما به تورمي كه در جامعه وجود دارد نگاه مي‌كنيم، تورمي كه اعلام مي‌شود متوسط افزايش قيمت‌ها است يعني وقتي مثلاً ما مي‌گوييم تورم ۳۰ درصد است، معنايش اين نيست كه در همه اقلام ۳۰ درصد افزايش قيمت داريم، بلكه به اين معناست كه افزايش قيمت مثلاً حدود ۴۰۰ قلم كالا و خدمات را نسبت به دوره مشابه مي‌سنجيم، افزايش‌ها را درنظر مي‌گيريم و متوسط آن نرخ تورم مي‌شود.

*بايد خواست مردم را در چارچوب قوانين موجود اجرا كنيم

حالا ما اگر به تك تك مردم ايران صادقانه بگوييم كه تورمي كه در كالاهاي اساسي ايجاد شده عليرغم اينكه ارز ۴۲۰۰ توماني به آن اختصاص داديم از متوسط نرخ تورم بالاتر است، معناي آن اين است كه اگر ما با نرخ ۳۰ هزار توماني هم كالاها اساسي را در جامعه وارد كنيم و به مردم بدهيم، ارزان‌تر از قيمتي درمي‌آيد كه الان در بازار است، يعني ما صادقانه به مردم اين گزارش را بدهيم، مردم از ما چه مي‌خواهند؟ ما نماينده مردم هستيم و بايد خواست مردم را در چارچوب قوانين موجود اجرا كنيم.

پس بنابراين آنهايي كه استدلال كردند و گفتند ارز ۴۲۰۰ توماني بايد برداشته شود، مبناي استدلال‌شان اين است كه شما ارز ۴۲۰۰ توماني داديد كه ارزان‌تر شود نه تنها ارزان‌تر نشده حتي نسبت به ارز آزاد گران‌تر است، در اين ميان يك سوالي پيش مي‌آيد كه پس اين پول و مابه‌التفاوت كجا رفته است؟ به مردم كه نرسيده، به دولت هم كه نرسيده، كجا رفته است؟ معناي آن اين است كه در جيب كساني رفته كه به هر دليلي از اين رانت‌ها استفاده مي‌كنند.

* لاپوشاني ارز دولتي در جيب رانت‌خواران، سودجويان و مفسدين اقتصادي

 در چه حوزه‌اي استفاده مي‌كنند؟

رضواني: اينكه تخلف چطور صورت گرفته و چطور لاپوشاني شده بحث ديگري است اما هدف از اينكه ارز را مثلاً براي كالاهاي اساسي ارزا‌ن‌تر مي‌دهيم براي اين است كه مردم كالاهاي اساسي را ارزانتر بخرند وقتي اين محقق نمي‌شود، پس اين مابه‌التفاوت كجا رفته است؟ در جيب رانت‌خوارها و سودجويان و مفسدين اقتصادي رفته است.

بنابراين اگر چنانچه اين مابه‌التفاوت را به صاحبان حق كه مردم هستند بازگردانيم مثلاً با افزايش يارانه نقدي، كه قبلاً ۴۵ هزار تومان بوده و همچنان ۴۵ هزار تومان است، بعد از چندين سال و اين همه تورم، آن زمان بالاخره سهمي از هزينه خانوار بود الان عملاً اين بي‌خاصيت شده است.

*با دادن ارز واقعي به مردم بساط فساد و رانت جمع مي‌شود

ما اگر به جاي ۴۲۰۰ تومان،‌ ارز را به قيمت واقعي بدهيم و مابه‌التفاوت ايجاد مي‌شود و اين مابه‌التفاوت را به جاي اينكه دولت فكر كند جزء درآمدهايي است كه در اختيار دولت است آن را به صاحبان حق بدهد كه همان كساني هستند كه يارانه‌بگير هستند، مطمئناً مردم از اين بابت خيلي راضي‌تر و خوشحال‌ترند و درست‌تر هم است و درواقع بساط فساد و رانتي كه از اين بابت است جمع مي‌شود.

بنابراين ما بايد صبر كنيم ببينيم كه كميسيون تلفيق همزمان با اينكه اين تصميم را مي‌گيرد براي چگونگي خرج‌كرد اين مابه‌التفاوت آيا تصميم مي‌گيرند كه اين به ذينفعان اصلي كه مردم هستند برسد و مثلاً به صورت افزايش يارانه نقدي تجلي پيدا مي‌كند يا نه؟ كه اگر اين كار را بكنند و اين بشود به نظرم عين ثواب است و كار درستي است.

*مصوبه مجلس يارانه معيشتي را براي ۶۰ ميليون ايراني تعيين كرده است

 آقاي دكتر به بحث كالاهاي اساسي اشاره كرديد، در بحث يارانه معيشتي سال گذشته ما يك بحثي داشتيم كه جدا از يارانه ۴۵ توماني به مردم يارانه بدهيم اما شايد خيلي نه تنها كمك‌كننده نبود خيلي‌ها هم ناراضي بودند و مي‌گفتند ما مشمول آن يارانه مي‌شديم اما دولت به ما كمك نكرد و در آخر هم نگرفتند و طرح تامين كالاهاي اساسي كه مجلس مصوب كرد و دولت مخالف آن بود و بعد مجبور شد آن را اجرا كند، اين قانون درست اجرا نمي‌شود طرح و قانون خوبي بود و دولت آن را حداقلي و ناقص اجرا مي‌كند، الان مجلس چه برنامه‌اي براي ناقص اجرا كردن قانون دارد و در عين حال چه برنامه‌اي در بودجه سال آينده براي بهتر شدن اين قانون يا آيا بسته معيشتي خاصي درنظر دارد كه تكميل اين طرح باشد؟

رضواني: اصل اينكه مصوبه چطور باشد كه روشن است، مصوبه معنا و مفهومش اين بود و است كه تا سقف ۶۰ ميليو‌‌ن نفر بتواند پوشش داده شود يعني يارانه معيشتي تا سقف ۶۰ ميليون نفر پوش داده شود، سه دهك در حد ۱۲۰ هزار تومان، اما نكته‌‌اي كه وجود دارد اين است كه اين مصوبه لازم‌الاجرا و قانوني است، ممكن است دولت با آن خوب برخورد كند يا نكند، اين هم مانند بقيه موارد  است متاسفانه مواردي كه در اين زمينه تخلف در اجرا شده مي‌شود منحصر به اين نيست.

اينكه دولت در مواردي تخلف مي‌كند منحصر به اين نيست، مجلس چه مي‌كند؟ مجلس ابزار قانوني دارد براي اينكه اين مسائل را پيگيري بكند هم سعي كند دولت را به خط بكند كه بر مبناي قانون عمل كرده و هم اگر اينكه خدايي‌نكرده دولت به خط نشد آن هم مكانيزم‌هاي خاص خودش را دارد كه مجلس مي‌تواند از طرق مختلف اين مساله را پيگيري كند.

*دولت قانون يارانه معيشتي را به درستي اجرا نكند قوه قضاييه ورود مي‌كند

در قانون قيد نشده كه در صورت استنكاف يا ناقص اجرا كردن دولت چه اتفاقي بيفتد؟

رضواني: بله. اينكه اين در قانون اقدام راهبردي مجازاتي براي استنكاف كنندگان آمد، معنايش اين نيست اگر جايي قانونگذار ذكر نكرده، پس هيچ مجازاتي در كار نيست، اين يك تصريح در موضوع بود كه در قانون راهبردي آمد، در هر حال اگر هر دولتي از حدود قانوني خارج شود و تخلف كند هم مجلس مي‌تواند مواخذه كرده و هم قو قضائيه براساس گزارشاتي كه مجلس مي‌دهد يا كميسيون اصل ۹۰، يا كليت مجلس، يا سازمان بازرسي قوه قضائيه و ساير ارگان‌هايي كه اين وظايف را دارند وقتي گزارش بدهند، قوه قضائيه مي‌تواند ورود كند و حتي اگر هيچ كس هم هيچ گزارشي ندهد قوه قضائيه به عنوان دادستان كه مدعي‌العموم است در اين موارد كه منافع ملي و عمومي و بحث اساس كشور در ميان است مي‌تواند ورود كند و با متخلفين برخورد كند.

 اگر گزارشي در اين رابطه به شما برسد آيا  شكايتي به قوه قضائيه خواهيد كرد؟

رضواني: كليات موضوع اين است كه هر دولتي تخلفاتي داشته و از اجراي قانون استنكاف داشته باشد، تكليفش در قانون مشخص شده و برخوردهاي مختلف در سطوح مختلف متناسب با تخلف يا خدايي نكرده جرم بايد صورت گيرد، اما به طور مشخص پرداختن به اين موضوع را در راستاي همان مطلبي مي‌دانم كه در ابتداي عرايضم داشتم، ما در هر حال اگر دولت اين قانون را اجرا كند استقبال مي‌كنيم و دولت موظف و مكلف است كه اين قانون را اجرا كند و اگر اجرا نكند ما در مقام نماينده مكلف و موظفيم از حقوق مردم دفاع كنيم و دولت را به خط كنيم كه اين كار را انجام دهد.

*مجلس بايد براي وادار كردن دولت به اجراي قانون از ابزارهاي خود استفاده كند

بنده معتقدم مجلس در مرحله اول بايد از ابزار نظارتي‌ خود به خوبي استفاده كند، قانون اساسي ما قانونِ‌ بسيار مترقي‌ است و مجلس هم ابزار لازم را دارد براي اينكه دولت را وادار كند به اينكه اجرا شود. ما در مرحله اول بايد اين كار را انجام دهيم، اگر ما از اختيارات، امكانات و توانمندي‌هاي مجلس استفاده كرديم و اين كار را كرديم براي اينكه دولت به خط شود و اين قانون را اجرا بكند تا بخشي از مشكلات معيشتي مردم برطرف شود و بعد اگراين كار موثر نبود بقيه مسائل به قوت خود باقي است.

*ثروت ملي در «هفت تپه» به يغما رفت

 به موضوع تخلف دولت و عدم اجراي برخي قوانين اشاره فرموديد؛ درباره موضوع هفت‌تپه علني و واضح است كه دولت تخلف كرده است مالك هفت‌تپه ۱.۵ ميليارد دلار ارز دولتي را گرفته نه تنها چيزي به داخل نياورده بلكه بخشي از هفت‌تپه را با قيمت پايين گرفته و بقيه‌ِي آن هم دچار چرخش‌هاي كثيفي در كشور شده است كه نهايتاً سود آن به جيب خودش و اطرافيانش را رفته است،‌ اين تخلف محرز است، چه چيزي پشت اين قضيه است و چه پشت پرده‌اي دارد كه آقاي اسدبيگي كه متولد ۶۷ است و آقاي جهانگيري شخصاً ورود مي‌كند و پشت اين قضيه مي‌آيد؟

رضواني: آنكه ما مي‌بينيم كارگران چند ماه حقوق نگرفتند جلوه‌ بارز ظلمي است كه شده است اما ظلم اساسي‌تر ظلمي است كه به مردم ايران در معناي كليتش شده است، درواقع در اينگونه موارد ثروت ملي به يغما رفته است، بنابراين كارگران هم از دو ناحيه متضرر شدند، اولاً جزء ملت ايران هستند و متضرر شدند، به طور مشخص چون آنجا كار مي‌كردند و زندگي آ‌نها آسيب بيشتري ديده است، اين ظلم مضاعف را هم تحمل كردند اما خوشبختانه جزء مواردي است كه مجلس قاطعانه ايستاده و از حقوق كارگران و حقوق ملت دفاع كرده و به نتايج خوبي رسيده است.

*با «شِبه‌قانون» نمي‌توانند مانع بازگشت حقوق كارگران هفت تپه شوند

من بعيد مي‌دانم كساني بتوانند با توسل به موارد شبه‌قانوني مانع از اين شوند كه حقوق ملت به ملت برگردد و اين مسيري كه در اين چند ماه طي شده است، هزينه‌هاي بسياري از بيت‌المال صرف شده تا اين مجموعه سرپا شده است،‌ به اين سادگي كسي نمي‌تواند اين را به حالت قبلي برگرداند البته تلاش هايي خواهد شد.

*دولتي‌ها در ماجراي «هفت‌تپه» دست از حمايت بيجا بردارند

من هم معتقدم در اين زمينه نبايد تسليم فضاسازي‌ها شويم ضمن اينكه من به عزيزان دولتي توصيه مي‌كنم دست از حمايت بيجا از يك كار غلطي كه شده بردارند و حتي بدون نياز به مراجعه به ديگر قواي كشور در همان قوه مجريه قابل حل بود چون در قرارداد ذكر شده كه اگر طرف معامله اهليت نداشته باشد، چگونه اين معامله بايد فسخ شود، اصلاً نيازي نبود كه قوه قضائيه يا قوه مجريه در جريان اين موضوع قرار بگيرند.

اي كاش دوستاني كه در دولت هستند همين الان هم دست از اصرار روي يك موضوع غيرقانوني بردارند و اجازه دهند اين كار روي روال خودش پيش برود؛ ولي بر فرض كه خدايي ناخواسته مصر باشند از اين كار غلطي كه انجام شده دفاع كنند كه در اينصورت مجلس و قوه قضاييه ابزار كافي دارد، موارد، اسناد و عملكرد كاملاً مشخص و روشن است و به خوبي مي‌شود حقوق مردم را استيفا كرد.

*مجلس در موضوع هفت‌تپه از استيفاي حقوق مردم صرف‌نظر نخواهد كرد

من معتقدم مجلس در مرحله اول از استيفاي حقوق مردم و به طور خاص كارگران صرف‌نظر نخواهد كرد، در مرحله دوم مسلماً اين موضوع دنبال خواهد شد و براي من روشن است كه با توجه به عدم اهليتي كه طرف معامله داشته اين حتماً برمي‌گردد.  چون موانع منحصر به اين نيست براي بعضي‌ها حيثيتي شده، ممكن است مقاومت‌هايي هم صورت بگيرد.

*برخي براي حفظ هويت خود از تخلف هفت تپه دفاع مي‌كنند

علت اين حمايت بيش از حد و كوركورانه دولت چيست؟

رضواني: الان نخواهيد كه من بگويم پشت‌پرده چيست، اما آنچه كه مسلم است ما روي پرده را كه نگاه مي‌كنيم بالاخره مسئولاني كارهايي كردند و براي آنها هم مشكل است و فقط اين مورد هم نيست و جاهاي ديگر بوده و است و احياناً بعد مشخص مي‌شود، طبيعي است كه كسي وقتي چنين عملكرد غيرقابل دفاعي داشته باشد، براي حفظ هويت خود مقاومت‌هايي مي‌كند كه طبيعي است، ما اگر خوش‌بين هم باشيم بگوييم بحث فساد هم براي همه‌ افراد نيست، طبيعتاً اينطور است جايي هم كه فسادي صورت مي‌گيرد اينطور نيست كه همه‌ي افرادي كه در اين پرونده‌ها نقش داشتند بدون استثناء فاسد هستند، خير اينطور نيست،‌ بعضي‌ها هم با توجيهاتي از قبيل اينكه مثلاً‌ اگر ما اين كار را كنيم اجراي اصل ۴۴ با مشكل مواجه خواهد شد و بخش خصوصي راغب است، به نظرم بعضي‌ها را گول زدند و اينها خودشان به هيچ عنوان در حلقه فساد نبودند و نيستند اما تصور مي‌كنند با فسخ اين خصوصي‌سازي‌ها مثلاً لطمه‌اي به خصوصي‌سازي وارد مي‌شود.

ممكن است بعضي‌ها از روي ندانستن، اطلاعات كم يا فريب خوردن از كه اشكالات اساسي دارند اين حرف‌ها را بزنند بنابراين نمي‌شود همه‌ آنها را با يك مبنا مورد قضاوت قرار داد. اما من عقيده دارم در تمام مواردي كه افرادي در رابطه با مبارزه با فساد جبهه‌گيري مي‌كنند آنها با يك منطق شبه‌حق وارد اين موضوع مي‌شوند. اميرالمومنين در يك جايي مي‌فرمايد  «وَ اِنَّما سُمِّيَتِ الشُبْهَ شُبْهَ لاِنَّها تُشْبِهُ الْحَق» اصلاً‌ به شبهه به اين دليل شبهه مي‌گويند كه حق‌نما است. به نظرم بعضي از افراد آلوده نيستند اما ندانسته از كار آلوده‌ي ديگران دفاع مي‌كنند با موارد شبه‌قانوني و شبه‌حق.

بنابراين من معتقدم در اينگونه موارد با صراحت عرض كنم اينكه مي‌گويند فارغ از ارزشي نگاه كردن به موضوع است يعني نمره مثبت و منفي نمي‌دهند، كساني كه اين موارد را دنبال مي‌كنند امثال مغان و هفته‌تپه و غيره، بسيار هوشمندانه عمل مي‌كنند نمي‌خواهم بگويم كارشان درست است، به گونه‌اي كارهاي خلاف را انجام مي‌دهند كه افراد ساده‌انديش تصور مي‌كنند كه اينها دارند بر مبناي قانون عمل مي‌كنند در صورتي كه هرگز اينطور نيست كه شما ده‌ها ميليارد تومان ارز ۴۲۰۰ توماني بدهيد بعد طلبكارانه با اين موضوع برخورد كنيد و بخواهيد وانمود كنيد كه اينجا كار كارشناسي شده!

* سيستم هوشمندي پشت اين مفاسد اقتصادي است

اين ۴۲۰۰ تومان روي حساب و كتاب بوده و بعد به آدم‌هايي كه اين كاره هستند داديم! اينطور مي‌شود كه افرادي كارت بازرگاني دارند اصلاً نمي‌دانند كارت بازرگاني چيست! روح‌شان هم خبر ندارد، يك پيرزني در فلان روستا است و يك كارت بازرگاني به نام او گرفتند يا به نام يك آدمي كه اصلاً اين كاره نيست، ده‌ها اتومبيل گرانقيمت وارد شده، اينها آن مواردي است كه عرض كردم، يقيناً سيستم هوشمندي پشت اين مفاسد اقتصادي است و بايد دستگاه‌هاي قضايي و نظارتي و حتي سيستم‌هاي نظارتي و امنيتي وارد شوند براي اينكه اينها نه فقط فساد مي‌‌كنند،‌ مسائل امنيتي، مسائلي براي كشور ايجاد مي‌كنند كه اساس نظام و كشور در معرض خطر قرار مي‌گيرد وقتي شما در اين ابعاد به مفاسد اقتصادي توجه بكنيد مي‌بينيد اينها موجب ياس و نااميدي مردم مي‌شوند و حركت عمومي كشور را مختل مي‌كنند.

بنابراين سيستم‌هاي مختلف نظارتي قانون، مجلس، قوه قضائيه و حتي دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي بايد اين موارد سرنخ‌هاي مفاسد اقتصادي را با جديت دنبال كنند.

*منابع امنيتي به موضوع هفت تپه ورود كنند

يعني ما در بحث هفت‌تپه مباحث امنيتي را داريم يا بحث خارج از كشور هم مطرح است يا اين پرونده دارد پيگيري مي‌شود يعني ورود منابع امنيتي را در اين قصه داريم؟

رضواني: من معتقدم در خيلي از موارد و مشكلاتي كه ما داريم غير از آن مواردي كه جنبه‌هاي عمومي است كه بايد همه رسيدگي كنند، بنده نماينده مجلس هستم و كار من قانونگذاري و نظارت اما آنهايي كه كارشان امنيتي است بايد از اين زاويه هم ورود كنند.

*منابع امنيتي اجازه نخواهند داد كارگران هفت تپه را متهم امنيتي كنند

يعني هنوز در اين قصه ورود نشده است؟

رضواني: به نظر نمي‌رسد ورود كرده باشند؛ اگر ورود كرده باشند اجازه نخواهند داد كارگراني كه حقوق ماهيانه‌ خود را مي‌خواهند، را متهم كنند كه هدف امنيتي دارند و كمونيست هستند، اين معني ندارد!

كارگري مي‌گويد من ۴ ماه است حقوق نگرفتم، چرا بايد او متهم شود، بعد به جاي اينكه نمايندگان مدافع سرسخت آنها باشند، رسانه بيگانه بايد مدافع آنها باشند؟ اگر نمايندگان مدافع شدند بگوييم به نمايندگان چه ربطي دارد كه دفاع مي‌كنند؟ ما اگر قرار باشد از كارگران دفاع نكنيم از چه كسي بايد دفاع بكنيم؟ بالاخره ما را به مجلس فرستادند تا از آنها دفاع كنيم.

بنابراين بعضي‌ها حتي آگاهي دارند ولي با توجيهاتي متاسفانه مي‌گويند حل مسائل موكول به تحمل بعضي از مفاسد است، بعضي‌ها اين ديدگاه غلط را هم دارند. در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران سخنران و خطبه‌خوان گفته است ما وقتي يك سدي مي‌سازيم يك مقدار هم ريخت و پاش دارد! يعني چه؟! يعني بايد از بعضي ريخت و پاش‌ها گذشت كرد! آيا آن تفكر مرده يا هنوز است؟ تفكر هنوز است كه معتقدم گاهي صحبت مي‌شود كه فلاني اگر در فلان جا فلان خلاف را كرده ولي كار هم كرده، ما هيچ جا نمي‌توانيم بپذيريم كه يك مسئول عالي‌رتبه در نظام جمهوري اسلامي از تخلفش صرف‌نظر شود به اين دليل كه خدماتي داشته است و من اين را توجيه نمي‌كنم و براي من به هيچ‌وجه قابل قبول نيست كه اگر كسي هرچند خدمات بزرگي كرده ما از خلاف او صرف‌نظر كنيم. شيوه اميرالمومنين(ع) اين نبوده و ما هم در حكومت‌‌داري الگوي‌مان اميرالمومنين است البته ما مي‌توانيم به اميرالمومنين برسيم، نه تنها ما نمي‌توانيم برسيم اميرالمومنين به استاندار خودش هم مي‌فرمايد كه تو نمي‌تواني به من برسي«لا وَ اِنَّكُمْ لاتَقْدِرُونَ عَلي ذلِكَ، وَلكِنْ اَعينُوني بِوَرَع وَ اجْتِهاد وَ عِفَّة وَ سَداد» نامه ۴۵ اميرالمومنين به عثمان حنيف، عثمان حنيف از بهترين و پاك‌ترين استانداران اميرالمومنين بود، يك مهماني رفته بود باز هم اميرالمومنين نفرمودند چرا به مهماني رفتيد؟ چرا به يك مهماني رفتي كه فقط ثروتمندان سر آن سفره بودند و از فقرا كسي سر سفره نبود؟ بعد ما بياييم آسمان و ريسمان بكنم و بگوييم اگر كسي خدمات بزرگي كرده و الان هم يك خلافي كرده عيبي ندارد؟ اين منطق در هيچ نظامي پذيرفته‌شده نيست بخصوص نظامي كه الگوي آن اميرالمومنين(ع) است.

من جزء كساني هستم كه هميشه مواضع شفافي داشتم و هزينه‌ اين شفاف بودن را هم پرداخت كردم و اكنون هم پرداخت مي‌كنم، اما اينگونه صحبت كردن در مورد دولت جمهوري اسلامي را نمي‌پسندم.

*هفت تپه را مجاني به ثمن بخس دادند!

ممكن است افرادي در دولت باشند كه خوش‌شان بيايد كه ما به گونه‌اي صحبت كنيم كه اين گزاره‌ غلط جا بيفتد كه مجلس مقابل دولت است، ما وقتي مي‌گوييم دولت صحبت از حدود صد هزار تا مدير پايين و مياني و بالا است، ما نبايد به گونه‌اي صحبت كنيم كه تصور شود كليت دولت و همه افرادي كه در دولت هستند اشكال دارند، نه اينطور نيست،‌ عناصر خدوم در دولت زياد است،‌ اما گله‌مندي‌‌هايي كه شما از رفتار بعضي از دولتمردان داريد ممكن است من صد برابر آن را داشته باشم اما اين دليل نمي‌شود ما از دايره عقل و انصاف خارج شوم بگويم كليه كساني كه در اين واگذاري(هفت تپه) بودند همه يك طور بودند و يك نيت و هدف يا آلودگي داشتند، اما با كمال صراحت بگويم اين واگذاري‌ها، اين خصوصي سازي‌ها كه در تحليل نهايي يعني نه به ثمن بخس بلكه مجاني دادن، حتي در مواردي بالاتر از مجاني دادن است، يعني فرض كنيد يك چيزي را خصوصي مي‌كنند، طرف هيچ پولي ندارد به او وام مي‌دهند كه بتواند پرداخت كند يا از خود مجموعه درمي‌آورد و اقساط را پرداخت مي‌كند، اينها به هيچ‌وجه قابل توجيه نيست، اما حرف من اين بود و است كه ما نبايد كليت دولت را آلوده به اين مساله بدانيم.

*مجلس بايد تا آخر براي خلع يدمالك هفت تپه بايستد

مجلس بايد تا آخر روي اين موضوع بايستد بخصوص من كه براي آن منطقه هستم مي‌دانم كه هفته‌تپه چه كيميا و طلاي نابي است! ۳۰ هزار هكتار از بهترين زمين‌هاي مملكت است، اينها چيزهاي ساده‌اي نيست كه همينطوري قيمت‌گذاري شود! زمين‌هايي كه تپه ماهوري نيست، زمين‌هايي كه آب دارد، الان قيمت آن زمين‌ها در آن منطقه وحشتناك بالا است، حتي بيش از ۳۰ هزار تا است، من خودم مي‌دانم بيش از ۳۰ هزار هكتار است، ادوات و كارخانه و تجهيزات جدا، فقط زمين را عرض مي‌كنم. من مي‌دانم اين يعني چه ولي مجلس بايد با تمام قوا و حتي قوه قضائيه بايستند و جلوي اين مفسده را بگيرند و حتماً‌ اين به بيت‌المال برگردد.

با توجه به مواردي كه فرموديد بايد براي پيگيري به قوه قضاييه ارسال شوند، در حال حاضر پرونده‌اي در مجلس وجود دارد كه پيگيري شود و به قوه قضائيه ارسال شده باشد؟

رضواني: من بيشتر از اين چيزهايي كه عرض كردم مطلبي ندارم بگويم. در اين زمينه مكانيزم‌هايي كه وجود دارد اين است مثلاً‌ آقاي روحاني در مجلس دهم رفتند و سوالاتي از ايشان شد و ايشان هم پاسخ‌هايي دادند كه اكثر نمايندگان قانع نشدند، در اين مجلس دهم بايد اقدام مي‌كرد با توجه به اينكه عظمت آن مسائل اين را به قوه قضائيه ارجاع مي‌داد و قوه قضائيه آن را پيگيري مي‌كرد.

براساس آنچه من شنيدم اين را به قوه قضائيه ارجاع ندادند يا موارد تخلفات ديگري كه در كميسيون اصل ۹۰ مطرح شده است، من كاري ندارم مجلس نهم و دهم چه كرده است، به نظر من توقع مردم توقع بسيار بجايي است و حتماً تخلفات بايد از طريق راه‌هاي قانوني كه در مجلس وجود دارد از جمله كميسيون اصل ۹۰، من به مسئول كميسيون اصل ۹۰ هم حضوري عرض كردم باز هم پيگيري خواهم كرد كه اين موارد تخلف حتماً بايد مراحلش طي شود و به قوه قضائيه ارجاع شود تا اينطور نشود كه بعضي‌ها فكر كنند هر كاري بكنند مجازاتي در پي نخواهد داشت.

*تخلفات ارز ۴۲۰۰ توماني بايد پيگيري شود

الان پرونده‌اي است كه مدنظرتان باشد و اصرار داشته باشيد به قوه قضائيه برود؟

رضواني: بنده معتقدم به طور خاص مساله ارزهاي ۴۲۰۰ توماني حتماً بايد پيگيري شود و ببينيم چرا اينطوري شده است و حتي مساله طلايي كه در بازار به صورت ضرب سكه آمد و با آن كيفيت مطرح شد، ذخاير طلاي ما كاهش پيدا كرد، اين هم حتماً بايد پيگيري شود، من معتقدم علاوه بر اينها سيستم‌هاي امنيتي بايد ببينند به چه دليلي اصرار بوده براي اينكه ذخاير ارزي ما كاهش پيدا بكند، ذخاير طلاي ما كاهش پيدا بكند؟ من حتماً اين را در جلسات نيمه‌علني اين را خواهم گفت چون اگر در جلسات خصوصي بگوييم فايده ندارد، به اين دليل كه همه مي‌دانند در شرايطي كه ريچارد نفيو مي‌گويد ما بايد اول به دست خود ايراني‌ها ذخاير ارزشي‌شان از بين ببريم تا تحريم‌ها موثر واقع شود، در موقعي كه آنها اعلام مي‌كنند ما مي‌خواهيم از برجام خارج شويم به دست ما ذخاير ارزي و طلاي ما كاهش پيدا مي‌كند، كساني كه تخصص‌شان اين است، نظام براي همين موارد به آنها پست و مسئوليت داده است، درواقع حقوق بيت‌المال مصرف شود، اينها بايد به اين موارد توجه كنند و متاسفانه توجه نمي‌كنند و اگر كسي توجه كرد به شيوه‌ نگاه كردن عاقل اندر سفيه به او مي‌گويند شما همه چيز را امنيتي مي‌بينيد، اولاً همه چيز امنيتي است چه من ببينم، چه من نبينم، چه برسد به چيزي كه دشمن خودش مي‌گويد. بنابراين اينها قطعاً بايد دنبال شود و من هم به عنوان يكي از نمايندگان مردم حتماً اين موضوعات را دنبال خواهيم كرد.

من به صورت خاص يك پرونده را نگفتم من مي‌گويم همه مواردي كه ارجاع مي‌شود آنجا بايد پخت و پز شود و كارشناسي شود به گونه‌اي كه قوه قضائيه بتواند رسيدگي كند نه اينكه به صورت كلي‌گويي بگوييم ارز مملكت بر باد رفته! حالا ارز مملكت بر باد رفته كه چه؟ بايد به طور مشخص با استفاده از ابزارهايي كه در اختيار مجلس و كميسيون اصل ۹۰ است مي‌شود اينها را به صورت شفاف و روشن دنبال كرد.

پس هنوز پرونده‌اي در اين مورد در كميسيون اصل ۹۰ تشكيل نشده است؛

رضواني: من خودم كميسيون اصل ۹۰ نيستم.

 براي جمع‌بندي اگر مطلبي داريد بفرماييد.

رضواني: من عقيده دارم رسانه‌ها در رابطه با مسائل بنيادي در بعضي موارد غفلت دارند، بالاخره همه مي‌دانند اينكه حق بوده يا باطل بوده كاري ندارم، اين دولت از ابتدا وجهه‌ همتش را بر اين گذاشته كه من مي‌خواهم سياست خارجي را درست كنم، سياست خارجي ما غلط بوده است، اينكه درست است يا غلط است كاري ندارم.

سياست خارجي درست اين است كه برويم با دنيا (اسم مستعار آمريكا دنيا است) حرف بزنيم، رفتند صحبت كردند و ما حالا به اين نقطه رسيديم، موضوع صحبت در دولت احمد‌ي‌نژاد و دولت روحاني چه بوده؟ چرا بايد گفتند بايد صحبت كنيم؟ استدلال مركزي اينها در رابطه با اينكه بايد صحبت كنيم چه بوده؟ گفتند كه ما مي‌خواهيم مسائل اقتصادي را حل كنيم و اين از طريق مذاكره حل مي‌شود، رفتند مذاكره كردند در حين مذاكره جست و گريخته حرف‌هايي به گوش مي‌رسيد كه اين راهي كه اين آقايان مي‌روند به تركستان مي‌رود، به جاي اينكه افكار عمومي را توجيه كنند فرافكني كردند، الان ۵ سال است از برجام مي‌‌گذرد آيا كسي مي‌داند در جلسه اولي كه اين آقايان نشستند با آمريكايي‌ها و ديگران صحبت كردند چه مساله‌اي مطرح شد؟ در جلسه دوم....

*تيم مذاكره كننده هنوز به مردم گزارش نداده است

شاه‌بيت حرف‌ها چه بود؟ اينكه مشكلات اقتصادي ما حل نمي‌شود مگر اينكه برويم با دشمن مذاكره كنيم، خوشبختانه عليرغم بزكي كه دشمن را مي‌كنند هنوز به اين نقطه نرسيدند كه علني بگويند ما اين را دشمن نمي‌دانيم. اين خوب است حالا ما به اين كف راضي هستيم كه هنوز دشمن بودن دشمن را انكار نكردند، وقتي كه اينها مذاكره كردند آيا نبايد گزارشي بدهند كه داخل جلسه چه مي‌گذرد؟ اگر بهانه اين است كه اينها محرمانه است من سوال مي‌كنم در اين ميز مقابل ما كه اسرائيلي‌ها هستند، وزيرخارجه آلمان، انگليس، آمريكا، اسرائيل كيست؟ حتي در مورد ساير كشورها نه فرانسه و آمريكا و انگليس و آلمان، غير از اين ۴ كشور هم حتي در آستانه مذاكرات، قبل و بعد از مذاكرات، وزيرخارجه اسرائيل با همه‌ آنها مذاكره مي‌كند دقيقاً اسرائيل در ريز مسائل بودند و خود آقايان گزارش دادند كه موبايل‌هاي ما داغ مي‌شد از بس شنود مي‌كردند، آن هم جاسوس‌هايي كه مشخص شد در تيم مذاكره ما بودند، همه چيز را كه دشمن مي‌داند چرا نبايد ملت ايران را بداند؟

چرا رسانه‌ها روي اين موضوع كار نمي‌كنند؟ علت چيست؟ همه بدانند در مذاكرات چه گذشته است به غير از ملت ايران و بعد هم در عين حال شعار شفاف‌سازي بدهيم! چرا ما نمايندگان مجلس توجه نمي‌كنيم كه در اين مذاكرات چه گذشته است؟ چون درنهايت اين است كه تحريم‌هايي كه قرار بوده به يكباره برداشته شود نه تنها برداشته نمي‌شود بلكه اضافه مي‌شود بعد هم وقتي اضافه مي‌شود دوباره سيگنال غلط به افكار عمومي داده مي‌شود، يك ديوانه‌اي رئيس‌جمهور آمريكا شده و همه چيز را بهم زده است! زمان اوباما تحريم‌ها اضافه شده است، در حين مذاكرات آمريكايي‌ها اعلام كردند كه اگر ما تحريم‌ها را برداريم طور ديگري و با بهانه ديگري مي‌توانيم آنها را برقرار كنيم، گزارش‌هايي در در آمريكا منتشر شد كه گفته شد اين گزارش‌ها در ايران مصرف داخلي دارد. حضرت آقا فرمود گزارش‌هاي واقعي را منتشر كنيد كه مردم بدانند و اين گزارش‌ها هرگز منتشر نشد و در اختيار افكار عمومي قرار نگرفت.

* در سياست خارجي به گونه‌اي عمل كرديم كه دشمن همه چيز را مي‌داند

رسانه‌ها به وظيفه‌شان در رابطه با مسائلي كه مربوط به منافع ملي است بايد عمل و شفاف‌سازي كنند و هفت‌تپه يك چيز ناچيزي در مقابل اين همه مساله است كه ما در زمينه سياست خارجي به گونه‌اي عمل كرديم كه دشمن همه چيز را مي‌داند و همچنان گفته مي‌شود ملت ايران نبايد چيزي را بدانند و محرمانه است! چرا رسانه‌ها به اين موضوع نمي‌پردازند؟

* اسرائيل اصلاً چيزي نيست مگر فرزند ناخلف انگليس و آمريكا و زورگويان دنيا

درصورتي كه آن كسي كه بايد اين موضوع را براي افكار عمومي توضيح بدهد هميشه در نقش طلبكار ظاهر مي‌شود و همواره فرافكني مي‌كند با اين عنوان كه يك ديوانه‌اي آمد و همه چيز را بهم زد، اولاً او ديوانه نيست او يك برنامه بوده اينكه او را سركار آوردند يك برنامه بوده و حضرت آقا مي‌فرمايد «ديوانه‌نما» نه ديوانه، ضمن اينكه اينكه اشكالات را به ترامپ يا به اسرائيل منصوب مي‌كنند، اين در راستاي تنزيه آمريكا و تبرئه شيطان بزرگ است واِلا من هيچ هويتي مستقلي براي اسرائيل قائل نبودم و نيستم و حاضر هستم با هر كسي كه در اين رابطه مدعي است مناظره كنم اسرائيل اصلاً چيزي نيست مگر فرزند ناخلف انگليس و آمريكا و زورگويان دنيا.

متن
نام
نام خانوادگي
ايميل
متن
فايل
 
بيانيه ها
 
پيام تسليت جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پي ارتحال جانسوز حضرت آيت‌الله مصباح يزدي (رحمت‌الله عليه)
بيانيه جبهه پايداري در رابطه با اظهارات رييس جمهور در خصوص برگزاري رفراندوم
پيام تسليت جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پي درگذشت آيت‌الله محمّد يزدي
پيام تسليت جبهه پايداري در پي درگذشت دكتر علي‌اصغر زارعي