پنج شنبه 06 آذر 1399
همكاري با پايداري
 
 
 
پربيننده ترين مطالب
 
سوابق و فعاليت‌هاي نامزدهاي جبهه پايداري در تهران
 
 
فهرست نهايي جبهه پايداري در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس
 
 
به ائتلافي كه در آن پدرسالاري باشد ورود نخواهيم كرد/ در سال ۹۴ آيات مصباح و يزدي را از روند وحدت حذف كردند/ از آقاي رئيسي بپرسيد چه كساني تا آخر پاي كار شما بودند/ جمنا خود را منقرض كرده است/ ادعاي عبور پايداري از علامه مصباح تهمتي از سر بي‌اطلاعي است
 
 
رمز پيروزي جبهه انقلاب در انتخابات، زير سايه وحدت استراتژيك است نه وحدت تاكتيكي
 
 
تجارب توام با شكست را نبايد تكرار كرد/ يك هزار توماني هم از جايي به جبهه پايداري كمك نشده است/ در يك سال و نيم اخير براي كارهاي دروني و تشكيلاتي وقت گذاشته‌ايم/ وقتي مخالف و موافق برجام را در يك ليست مي‌گذاريم مردم احساس دوگانگي مي‌كنند
 
 
بايد اصلح را بشناسيم، سهم‌خواهي چيست؟/ اگر ائتلاف براي شناخت اصلح باشد، اهلا و سهلا/ تكرار تجربه دوره گذشته كار عاقلانه‌اي نيست؛ مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي‌شود/ اگر بنا شد كه قولي بدهند اما بعد بزنند زيرش ديگر براي چه اعتماد كنيم؟!
 
 
قواعد وحدت اصول‌گرايان مشخص باشد جبهه پايداري استقبال مي‌كند
 
 
بيانيه تحليلي جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون مشكلات اقتصادي جاري كشور
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون پايان برجام و وضعيت سياست خارجي ايران
 
 
شاهد برخي مواضع و رفتارهاي ساختارشكنانه احمدي‌نژاد هستيم/ طرح خواسته‌هاي غيرقانوني و تضعيف نهادها و اركان نظام اسلامي و عدم ترجيح مصالح ملي بر مسائل شخصي و گروهي
 
 
نامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به محضر مقام معظم رهبري در مورد پيروزي قاطع سپاهيان نور بر داعش
 
 
بيانيه جبهه پايداري به مناسبت تقارن 17شهريور و كشتار وحشيانه مسلمانان مظلوم ميانمار
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
 
 
اطلاعيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي جهت معرفي نامزد اصلح انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري
 
 
صادق محصولي: جبهه پايداري نامزدي به جمنا براي انتخابات رياست جمهوري معرفي نكرده است
 
 
آغاز فرآيند اجرايي معرفي نامزد اصلح در جبهه پايداري با مشورت صاحب نظران و كارشناسان حوزه و دانشگاه در پاسخ به مطالبات مردمي
 
 
دبيركل جبهه پايداري: پس از 5 ماه جبهه مردمي به سراغ ما آمد/ ما به وظيفه خود عمل مي‌كنيم
 
 
مكانيزم وحدت؛ فرصت ها و تهديدات
 
 
درباره نجات كشور از وضعيت فعلي
 
 
علامه مصباح يزدي: آقاي هاشمي‌رفسنجاني عمري را در ياري امام(ره) تلاش كرد؛ اين مصيبت را تسليت عرض مي‌كنم
 
 
جبهه پايداري قطعا براي انتخابات رياست جمهوري ۹۶ گزينه دارد
 
 
آيا مسأله، وحدت حول يك كانديداست؟!
 
 
آيت الله مصباح يزدي: روايتي نداريم كه بگويد اطاعت از كسي كه با رأي اكثريت مردم سر كار آمده، واجب است/ تنها در صورتي كه ولي فقيه فردي را منصوب كند، اطاعتش واجب مي‌شود
 
 
صادق محصولي: بسياري از خواص و نخبگان در ۹ دي سال ۸۸ از مردم عقب ماندند/ چرا با متخلفان حقوق‌هاي نجومي برخورد نشد؟
 
 
حاشيه اي بر حرف راست آقاي روحاني
 
 
حضرت آيت الله مصباح يزدي: آن‌قدر بي عرضه نباشيم كه ثمره خون شهدا را به باد دهيم/ اولين خطر در زمينه حفظ انقلاب اين است كه فكر امام(ره) تحريف شود و ارزش و كارآيي خود را از دست بدهد
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت سالروز حماسه ۹ دي
 
 
 چرا سياست ما در برابر آمريكا تغيير نمي كند؟
تاريخ  :  1399/08/27
نوع : يادداشت

امريكا بر خلاف ديگر كشورها از جمله روسيه و چين، كشوري است كه با ما بر سر منافع حساس و منافع حياتي و هويتي تزاحم دارد. او با اساس نظام اسلامي و با هويت فرهنگ اسلامي و انقلابي مخالف است. امريكايي ها مي خواهند نظام اسلامي نباشد و يا اگر به حياتش ادامه مي دهد قدرت منطقه اي و اقتدار ملي اش نابود شود و به يك موجود بي خاصيت تبديل شود.


قاسم روانبخش: درحالي كه مدعيان اصلاحات، سياست خارجي كشور را معطل بازي دوگانه ترامپ – بايدن كرده بودند امام خامنه اي با موضعي قاطع فرمودند سياست خارجي كشور در برابر امريكا ثابت است و با رفت و آمد افراد در امريكا تغيير نمي كند. ولي متاسفانه بعد از موضع قاطع رهبري، باز هم عده اي كشور را معطل روشن شدن سرنوشت انتخابات امريكا كردند و اكنون نيز مي خواهند باقيمانده عمر دولت به اصطلاح تدبير و اميد را به تصميم بايدن براي ايران گره بزنند.

پرسشي كه اكنون مطرح است اين است كه چرا سياست ايران در برابر امريكايي ها ثابت است و در ۴۲ سال گذشته هيچ تغييري نكرده و نمي كند؟ چرا سياست جمهوري اسلامي در برابر چين و روسيه سياستي متفاوت از سياست خارجي در برابر امريكاست؟

براي پاسخ به سوالات فوق، بيان نكاتي لازم است:

۱. هر كشوري از جمله جمهوري اسلامي به دنبال حفظ منافع ملي خودش مي باشد. براي تحقق اين هدف، نظام بايد از منابع موجود حداكثر منافع خود را تامين كند و از ضررهاي موجود نيز حد اكثر ضرر را دفع و به ضرر حداقلي تن بدهد. به عنوان نمونه: بازار كشورهاي همسايه يكي از منابع موجود است كه بايد از اين منابع حداكثر منافع خود را استيفا كنيم. در باب دفع ضرر حداكثري نيز مانند اين كه دشمن بخشي از خاك ايران را اشغال كرده است كه اين يك ضرر حداكثري است. براي بازپس گيري آن بايد هزينه داد و ضررهايي از جمله صرف منابع كشور و شهادت جمعي از جوانان كشورمتحمل شد. روشن است كه تامين منافع كشور بدون تحمل ضرر امكان ندارد.

۲. همواره روابط كشورها بر اساس اشتراك منافع و تزاحم منافع تعريف مي شود. هر چه دو كشور داراي منافع مشترك بيشتري باشند ارتباط آن ها محكم تر و وثيق تر و بيشتر خواهد بود و هر چه در منافع تزاحم بيشتري داشته باشند آن دو كشور از يكديگر بيشتر فاصله خواهند گرفت.

۳. منافع هر كشور به سه دسته تقسيم مي شود؛ منافع عادي، منافع حساس و منافع حياتي و هويتي.

الف.منافع عادي منافعي است كه قابل گذشت است و در صورت تزاحم مي توان از آن چشم پوشيد مانند بازار كشور همسايه.

ب. منافع حساس منافعي است كه قابل گذشت نيست ولي قابل مذاكره است؛ مانند فناوري هسته اي.

ج. منافع حياتي و هويتي منافعي است كه نه قابل گذشت است و نه قابل مذاكره؛ مانند دين و فرهنگ، ناموس، امنيت ملي، تماميت ارضي، اقتدار ملي و...
۴. چنان چه ايران با كشوري در هر سه سطح منافع، اشتراك داشته باشد و هيچ گونه تزاحمي نداشته باشند مي تواند عالي ترين سطح روابط با آن كشور بر قرار باشد مانند روابط ايران و سوريه كه طي ۴۲ سال گذشته در هيچ يك از سطوح فوق با يكديگر تزاحمي نداشته اند. ولي چنان چه در يكي از سه سطح فوق با كشوري تزاحم پيدا كنيم بر حسب درجاتي كه وجود دارد با يكديگر فاصله مي گيريم. مثلا چنان چه ايران و تركيه بر سر بازار عراق اختلاف نظر پيدا كنند اين اندازه تزاحم را مي توان چشم پوشي كرد و بر منافع مشترك ديگري كه داريم پافشاري كرد. ولي اگر تزاحم دو كشور در سطح منافع حساس باشد اين منافع قابل چشم پوشي نيست ولي مي توان با آن كشور بر سر ميز مذاكره نشست؛ اختلاف ايران با كشورهاي اروپايي در دهه ۸۰ نسبت به فناوري هسته اي از سنخ منافع حساس بود. به همين دليل مقام معظم رهبري به دولت وقت اجازه مذاكره داد ولي به آن ها هشدار داد كه اين منافع قابل گذشت نيست. دولت مجاز بود در برابر امتيازاتي كه از آن ها مي گيرد حتي به تعليق موقت داوطلبانه تن بدهد ولي تعليق دايمي و نابودي فناوري هسته اي به هيچ وجه مجاز نبود. به همين دليل زماني كه به پايان عمر دولت خاتمي رسيديم امام خامنه اي از دولت خواست تعليق ها را بردارد و قفل هاي هسته اي را بشكند. زيرا اين نوع منافع، از سنخ منافع عادي نبود بلكه منافع مهم و حساسي بود كه چشم پوشي از آن كشور را به عهد حجر بر مي گرداند. در دولت روحاني نيز كه موضوع هسته اي جدي شد معظم له در برابر اصرار دولت روحاني مبني بر مذاكره با اروپا و حتي امريكا، حساسيتي نشان ندادند و به دولت اجازه دادند كه با گروه ۱+ ۵ وارد مذاكره شوند ولي مشروط بر اين كه از خطوط قرمزي كه ايشان تعيين كرده بودند عدول نشود؛ يكي از خطوط قرمز رهبري، حفظ اصل فناوري هسته اي بود.

۵. چنان چه كشوري با كشور ديگر در باب منافع حياتي و هويتي اختلاف پيدا كند و به عبارت ديگر تزاحم منافع حياتي داشته باشند در اين مورد هيچ كشورمستقلي حاضر به گذشت و حتي مذاكره نيست. يكي از دلايلي كه حضرت امام (ره) در ۸ سال دفاع مقدس با عراق حاضر به مذاكره نشد اين بود كه ايران با دولت آن روز عراق بر سر منافع حياتي يعني تماميت ارضي اختلاف داشت. صدام با پاره كردن قرارداد ۱۹۷۵ ادعا كرد كه اروند رود متعلق به عراق است. او به اين بهانه با تهاجم به ايران، بخش هاي زيادي از خاك ايران را اشغال كرد. روشن است كه بر سر تماميت ارضي كشور نمي توان با دشمن مذاكره كرد. به همين دليل امام مهم ترين شرط مذاكره را بازگشت عراق به مرزهاي بين المللي مي دانست. امروز نيز مقام معظم رهبري مذاكره بر سر موشك و پهباد را جزو خطوط قرمز نظام مي دانند و به هيچ وجه به دولت ها اجازه ورود به اين نوع مذاكرات را نمي دهند. زيرا صنعت موشكي و توانايي پهبادي كشور يكي از شاخص هاي امنيت ملي و قدرت ملي است.

۶. حفظ نظام اسلامي نيز جزو منافع حياتي و هويتي است. بر سر اين موضوع نمي توان با هيچ كشوري به مذاكره نشست. اگر كشوري با اصل هويت ما و اصل نظام اسلامي مخالف باشد و خواهان سرنگوني و براندازي آن باشد هيچ عاقلي اجازه مذاكره بر سر اين موضوع نمي دهد.

۷. اكنون با بيان اين نكات جواب پرسش هاي فوق روشن مي شود. امريكا بر خلاف ديگر كشورها از جمله روسيه و چين، كشوري است كه با ما بر سر منافع حساس و منافع حياتي و هويتي تزاحم دارد. او با اساس نظام اسلامي و با هويت فرهنگ اسلامي و انقلابي مخالف است. امريكايي ها مي خواهند نظام اسلامي نباشد و يا اگر به حياتش ادامه مي دهد قدرت منطقه اي و اقتدار ملي اش نابود شود و به يك موجود بي خاصيت تبديل شود. با نگاهي به گذشته ۴۲ ساله انقلاب اسلامي، و نوع مزاحمت هايي كه امريكايي ها براي ايران ايجاد كرده اند روشن مي شود كه آن ها همواره در صدد براندازي و نابودي جمهوري اسلامي بر آمده اند، هر چند در اين مسير توفيقي به دست نياورده اند. سياست خارجي امريكا در ۴۲ سال گذشته نسبت به جمهوري اسلامي هيچ تغييري نكرده است و آمد و رفت دولت هاي امريكا (۷ رييس جمهور امريكا) اعم از جمهوري خواه و دموكرات تاثيري نسبت به تغيير اين سياست نداشته است. روشن است كه نظام انقلابي و اسلامي ايران به چنين رژيمي باج نخواهد و با آن ها وارد مذاكره نخواهد شد. اين كه امام خامنه اي فرمودند كساني كه به دنبال رابطه با امريكا هستند كساني هستند كه يا الفباي غيرت را نمي دانند و يا الفباي سياست را، در همين راستا تحليل مي شود زيرا اصل نظام اسلامي و تماميت ارضي و امنيت ملي و اقتدار ملي كشور در حكم ناموس ملت است و هر كس از نعمت غيرت برخوردار باشد با دشمن بر سر ناموس خويش به مذاكره نمي نشيند.

۸. متاسفانه برخي افراد و جريانات داخلي كه همواره براي برقراري رابطه با امريكا لهله مي زنند و با ايجاد دوگانه مقاومت و سازش، عمليات رواني به راه مي اندازند، هيچ گاه حاضر نيستند روشن كنند كه حد يقف عقب نشيني پيشنهادي آن ها كجاست! آيا بر سر ناموس خويش هم قايل به مذاكره و امتياز دادن هستند؟ اين جريان سياسي هر چند در سال هاي قبل، نيت خودش را در لفافه بيان مي كرد، ولي در سال هاي اخير، ابايي از آشكار كردن و برجسته ساختن آن نداشته است. آقاي روحاني در مقدمه كتاب ايران و جهاني شدن اثر دكتر سريع القلم مي نويسد: جمهوري اسلامي ميان هويت و رشد دچار نوعي پارادوكس و تناقض شده است اگر بخواهيم به رشد و پيشرفت دست يابيم تنها راه اين است كه ميان اين دو تعادل ايجاد كنيم! يعني بخشي از هويت خودمان را بدهيم تا رشد به ما بدهند. آقاي سريع القلم در اين كتاب، تعديل پيشنهادي حسن روحاني را اين گونه ترسيم مي كند؛ دست برداشتن از برخي اصول قانون اساسي و چشم پوشي از اسلام حداكثري و اكتفا كردن به اسلام حداقلي يعني خداحافظي از نظام اسلامي؛ چيزي كه هيچ ايراني غيرتمندي به آن تن نخواهد داد.

۹. طبق اصول فوق، رابطه ايران و امريكا هيچ گاه تغيير نخواهد كرد مگر آن كه سياست خارجي امريكا تغيير كند و دست از تفرعن و شيطنت خود بردارد. تا دولت امريكا بر سر منافع حياتي با ايران در تزاحم باشد هيچ اتفاقي نخواهد افتاد و آمد و رفت بايدن و ترامپ نمي تواند بر سياست خارجي ايران تاثيري داشته باشد.

متن
نام
نام خانوادگي
ايميل
متن
فايل
 
بيانيه ها
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي در خصوص نحوه مواجهه دولت با نتايج انتخابات آمريكا
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پي اهانت هفته نامه فرانسوي شارلي ابدو به ساحت پيامبر گرامي اسلام
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي استان زنجان بمناسبت دور دوم انتخابات مجلس يازدهم
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي استان البرز بمناسبت دور دوم انتخابات مجلس يازدهم