سه شنبه 01 مهر 1399
همكاري با پايداري
 
 
 
پربيننده ترين مطالب
 
سوابق و فعاليت‌هاي نامزدهاي جبهه پايداري در تهران
 
 
فهرست نهايي جبهه پايداري در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس
 
 
به ائتلافي كه در آن پدرسالاري باشد ورود نخواهيم كرد/ در سال ۹۴ آيات مصباح و يزدي را از روند وحدت حذف كردند/ از آقاي رئيسي بپرسيد چه كساني تا آخر پاي كار شما بودند/ جمنا خود را منقرض كرده است/ ادعاي عبور پايداري از علامه مصباح تهمتي از سر بي‌اطلاعي است
 
 
رمز پيروزي جبهه انقلاب در انتخابات، زير سايه وحدت استراتژيك است نه وحدت تاكتيكي
 
 
تجارب توام با شكست را نبايد تكرار كرد/ يك هزار توماني هم از جايي به جبهه پايداري كمك نشده است/ در يك سال و نيم اخير براي كارهاي دروني و تشكيلاتي وقت گذاشته‌ايم/ وقتي مخالف و موافق برجام را در يك ليست مي‌گذاريم مردم احساس دوگانگي مي‌كنند
 
 
بايد اصلح را بشناسيم، سهم‌خواهي چيست؟/ اگر ائتلاف براي شناخت اصلح باشد، اهلا و سهلا/ تكرار تجربه دوره گذشته كار عاقلانه‌اي نيست؛ مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي‌شود/ اگر بنا شد كه قولي بدهند اما بعد بزنند زيرش ديگر براي چه اعتماد كنيم؟!
 
 
قواعد وحدت اصول‌گرايان مشخص باشد جبهه پايداري استقبال مي‌كند
 
 
بيانيه تحليلي جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون مشكلات اقتصادي جاري كشور
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون پايان برجام و وضعيت سياست خارجي ايران
 
 
شاهد برخي مواضع و رفتارهاي ساختارشكنانه احمدي‌نژاد هستيم/ طرح خواسته‌هاي غيرقانوني و تضعيف نهادها و اركان نظام اسلامي و عدم ترجيح مصالح ملي بر مسائل شخصي و گروهي
 
 
نامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به محضر مقام معظم رهبري در مورد پيروزي قاطع سپاهيان نور بر داعش
 
 
بيانيه جبهه پايداري به مناسبت تقارن 17شهريور و كشتار وحشيانه مسلمانان مظلوم ميانمار
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
 
 
اطلاعيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي جهت معرفي نامزد اصلح انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري
 
 
صادق محصولي: جبهه پايداري نامزدي به جمنا براي انتخابات رياست جمهوري معرفي نكرده است
 
 
آغاز فرآيند اجرايي معرفي نامزد اصلح در جبهه پايداري با مشورت صاحب نظران و كارشناسان حوزه و دانشگاه در پاسخ به مطالبات مردمي
 
 
دبيركل جبهه پايداري: پس از 5 ماه جبهه مردمي به سراغ ما آمد/ ما به وظيفه خود عمل مي‌كنيم
 
 
مكانيزم وحدت؛ فرصت ها و تهديدات
 
 
درباره نجات كشور از وضعيت فعلي
 
 
علامه مصباح يزدي: آقاي هاشمي‌رفسنجاني عمري را در ياري امام(ره) تلاش كرد؛ اين مصيبت را تسليت عرض مي‌كنم
 
 
جبهه پايداري قطعا براي انتخابات رياست جمهوري ۹۶ گزينه دارد
 
 
آيا مسأله، وحدت حول يك كانديداست؟!
 
 
آيت الله مصباح يزدي: روايتي نداريم كه بگويد اطاعت از كسي كه با رأي اكثريت مردم سر كار آمده، واجب است/ تنها در صورتي كه ولي فقيه فردي را منصوب كند، اطاعتش واجب مي‌شود
 
 
صادق محصولي: بسياري از خواص و نخبگان در ۹ دي سال ۸۸ از مردم عقب ماندند/ چرا با متخلفان حقوق‌هاي نجومي برخورد نشد؟
 
 
حاشيه اي بر حرف راست آقاي روحاني
 
 
حضرت آيت الله مصباح يزدي: آن‌قدر بي عرضه نباشيم كه ثمره خون شهدا را به باد دهيم/ اولين خطر در زمينه حفظ انقلاب اين است كه فكر امام(ره) تحريف شود و ارزش و كارآيي خود را از دست بدهد
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت سالروز حماسه ۹ دي
 
 
 آموزش طبقاتي و مساله عدالت
تاريخ  :  1399/04/20
تحليلگر :
مترجم :

شما و امثال شما در مدارس مشابه قرار بوده به كمك حاكميت بياييد براي اصلاح و تحول در نظام تعليم و تربيت، ولي حالا خودتان يك معضل براي عدالت آموزشي شده‌ايد.


چند روز قبل دوستي متن يك يادداشت را برايم فرستاد و اصرار داشت بخوانم. عنوان يادداشت اين بود :«آيا وجود مدارس غيردولتي مصداق بي‌عدالتي است؟». از تيتر مطلب مشخص بود كه احتمالا چه چيزهايي در متن آمده و نويسنده به دنبال چه بوده است. اما وقتي اصرار كرد و اسم نويسنده را گفت، مصمم شدم براي خواندن مطلب. يادداشت را كه خواندم كمي افسوس خوردم و چند جمله‌اي با دوست موردنظر درباره محتوايش صحبت كرديم.

اما امروز اتفاق عجيب‌تري افتاد. آقاي ميرلوحي كه نويسنده همان يادداشت و نوه مرحوم آيت‌الله مهدوي كني و مدير دبيرستان معارف امام صادق(ع) است، با انتشار بخشي از راهبردهاي ابلاغي رهبر انقلاب مدعي شده كه مسيرشان «عين عدالت» است و از رهبري «دستور» دارند. فكر مي‌كنم بد نباشد اين ماجرا كمي واكاوي شود.

ماجرا احتمالا از ديد دوستان به اين شكل است: «كيفيت مدارس دولتي ضعيف است، وجود مدارس غيرانتفاعي اشكالي ندارد، مقداري ارتباطات و امكانات وجود دارد، پس مي‌توان براي كمك به نظام آموزش و پرورش، يك مدرسه خصوصي تاسيس كرد.» مقدمات صحيحي است. اما نتيجه چه مي‌شود؟ دقت كنيد: «ارتباطات و امكانات خود را فعال مي‌كنيم، در شمال تهران و با حمايت همان دولت و حاكميت كه مدارس ضعيف دارد، مدارس خودمان را مي‌سازيم، تحت عناوين فوق برنامه و خدمات ويژه و ... چند برابر ارقام مصوب همان حاكميت شهريه مي‌گيريم.» همه اين‌ها در حالي است كه از حمايت خيّرين و پشتيباني نهادهاي اقتصادي وابسته نيز بهره‌منديم. كمك‌هاي فراتر از شهريه والدين متمكن و نهادهاي ديگر را هم فاكتور مي‌گيريم.

خب حالا اگر كسي اعتراض كرد چه مي‌گوييم؟ پاسخ‌ها اين است: «وجود مدارس غيرانتفاعي در قانون آمده و كمك به دولت است، ما هم يكي از آن‌ها و اندازه هزينه‌هاي تمام شده شهريه مي‌گيريم و خروجي‌هايمان همه مومن و انقلابي و مديران آينده نظام و... خواهند بود.» به نظر مي‌رسد كافي است بخصوص اگر بيشتر اصرار كنيد با حكم رهبري روبرو مي‌شويد كه «دستور» داده‌اند اين مدارس تقويت شود.

خب؛ حالا كمي با دقت بيشتر به نقشه تربيتي كشور نگاه كنيم. در جاي جاي اين كشور، جوانان آتش به اختيار بي‌ادعا، بدون ذره‌اي از اين ارتباطات و امكانات، در مساجد و كانون‌هاي تربيتي دارند كار آموزشي و تربيتي مي‌كنند. لابد عقلشان نمي‌رسد يا عرضه ندارند كه بروند در بهترين نقطه‌هاي شهرها و كلان‌شهرها مدارس چند هزار متري با استخر و زمين چمن بزرگ بسازند. چون از رهبري هم «دستور» براي «تقويت» مجموعه‌شان ندارد، معلوم نيست مسيرشان «عين عدالت» باشد. و چون براي كارشان هم حقوق نمي‌گيرند «هزينه تمام شده» ندارند و مجبور نيستند براي تامين مخارج، چند برابر شهريه بگيرند. حالا اگر چندتايشان هم به فكرشان بزند كه مدرسه‌اي تاسيس كنند، براي اينكه به خانواده‌ها فشار نيايد نصف شهريه را هم نگيرند، با قرض و وام و چك و سفته شايد بتوانند دو سه سالي دوام بياورند و بعد از آن كه رهن و اجاره سه برابر شد بايد جمع كنند و بروند اسنپ كار كنند تا بدهي مدرسه را صاف كنند.

در همه اين لحظات شاگردان مدارس طبقاتي ما در چه حالند؟ يا زير كولر گازي مشق انقلابي‌گري مي‌كنند و با معلم‌هاي برند تست مي‌زنند، يا در حالي كه خيال‌شان از بابت دانشگاه و شغل آينده و كار و كاسبي راحت است مشغول بازسازي خانه و مسجد و مدرسه در مناطق محروم و اردوهاي جهادي هستند. همين‌ها بعدا مي‌شوند دانشجوهاي بهترين دانشگاه‌هاي ما تا باز بروند براي فقرايي كه دولت نتوانسته آموزش مناسب بهشان بدهد، خدمت كنند و فرزندان خود را در همين مدارس خودشان ثبت‌نام كنند و اين چرخه را تكرار و تقويت كنند.

من هم با آقاي ميرلوحي موافقم كه رهبري مخالفتي با اصل وجود مدارس غيرانتفاعي ندارند. آقايان اساسا توجه ندارند كه هيچ منتقدي آنچنان با اصل وجود مدارس غيرانتفاعي كه به دولت كمك كنند مساله ندارد. طبق قانون دولت خودش بايد تسهيلات مالي و زمين رايگان و ... هم براي تاسيس اين مدارس فراهم كند. نه عزيزان! كسي با  اين چيزها مساله ندارد و آن را بي‌عدالتي نمي‌داند كه مي‌خواهيد ثابت كنيد رهبري مخالف مدارس خصوصي نيست!

مساله بر سر تعداد معدودي از مدارس است كه نه تنها «غيرانتفاعي» نيستند، بلكه حتي «خصوصي» هم نيستند و «طبقاتي»اند. مدارسي كه مواهب مدارس خصوصي فقط براي آن‌هاست. زمين و پشتوانه حمايتي و اقتصادي و ساختمان خوب فقط براي آن‌هاست. مدارسي كه آخر سال اصل پول شهريه براي‌شان باقي مي‌ماند و با سود پول‌ها حقوق يك سال را مي‌دهند و كل شهريه برايشان سود است. وگرنه چه بسيار مدارسي كه حقيقتا «غيرانتفاعي» هستند، از قيد شهريه‌شان مي‌گذرند و بسياري از جوانان جهادي و انقلابي وقت و عمر خود را براي تربيت بچه‌هاي مردم مي‌گذارند و ادعاهاي آنچناني هم ندارند. و البته كسي هم نقدي بهشان ندارد.

فكر نمي‌كنم منظور رهبري از تقويت مدارس امام صادق(ع) اين بوده باشد كه باز به تعداد بيشتري شعبه از همين مدرسه در شمال تهران افتتاح شود. يا مثلا تقويت مدرسه را مساوي شهريه چندبرابري گرفتن در نظر گرفته باشند و در ادامه هم هر كاري كه شما در مدارس‌تان كرديد را پاي ايشان بنويسيد. تقويت مدرسه به ارتقاي سطح آموزشي و تربيتي مدرسه و خانواده‌هاست يا به زمين چمن و استخر اختصاصي و نماي لوكس و چشم‌گير بر خيابان اصلي؟ شما از رهبري «دستور» داريد كه ساختمان آن‌چناني بسازيد و طبقه تشريفاتي خلق كنيد؟

آن مدرسه غيرانتفاعي كه چند جوان دغدغه‌مند در شهرستان و جنوب تهران تاسيس كرده‌اند و چون به معلمان گران‌قيمت شما – كه ضدتربيتي‌ترين وجه مدارس هستند – دسترسي ندارد، بايد از كيفيت آموزشي محروم بماند؟ بايد بگويد غلط كردم به فرمان آتش به اختيار رهبري لبيك گفتم و جنگ تربيتي را جدي گرفتم؟ بايد فكر كند كه دستور گرفتن از رهبري هم طبقاتي شده و فقط مخصوص برخي افراد خاص است؟ بايد بين شكست خوردن يا شهريه چند برابري گرفتن و وصل شدن به نهادهاي قدرت و ثروت يكي را انتخاب كند تا در اين تنازع بقاي انقلابي بودن سالم بماند؟ بايد برايش اينطور تصويرسازي كرد كه مسير شما در طبقاتي كردن تربيت و آموزش «عين عدالت» است و هر كس اعتراض كرد با تفاسير كج و معوج از مواضع رهبري دهانش را بست؟

خير برادر! جوان انقلابي مي‌داند و مي‌فهمد كدام مدرسه غيرانتفاعي دارد به تربيت نيرو براي نظام كمك مي‌كند و كدام دارد فرصت‌سوزي مي‌كند و ناعدالتي و نابرابري را تشديد مي‌كند. شما و امثال شما در مدارس مشابه قرار بوده به كمك حاكميت بياييد براي اصلاح و تحول در نظام تعليم و تربيت، ولي حالا خودتان يك معضل براي عدالت آموزشي شده‌ايد. شما و امثال شما كه امكانات داريد، ارتباطات داريد و توان جلب حمايت حاكميتي هم داريد، بياييد براي معضلات نظام تعليم و تربيت چاره پيدا كنيد، توان خود را براي اين مسائل بگذاريد نه توجيه وضع موجودي كه شايد اگر در حضور رهبري بخواهيد از آن دفاع كنيد، ناتوان باشيد!

متن
نام
نام خانوادگي
ايميل
متن
فايل
 
بيانيه ها
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي استان زنجان بمناسبت دور دوم انتخابات مجلس يازدهم
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي استان البرز بمناسبت دور دوم انتخابات مجلس يازدهم
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت گراميداشت ايام شهادت مظلومانه دكتر بهشتي و هفته قوه قضاييه
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت آغاز مجلس يازدهم