چهارشنبه 07 خرداد 1399
همكاري با پايداري
 
 
 
پربيننده ترين مطالب
 
سوابق و فعاليت‌هاي نامزدهاي جبهه پايداري در تهران
 
 
فهرست نهايي جبهه پايداري در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس
 
 
به ائتلافي كه در آن پدرسالاري باشد ورود نخواهيم كرد/ در سال ۹۴ آيات مصباح و يزدي را از روند وحدت حذف كردند/ از آقاي رئيسي بپرسيد چه كساني تا آخر پاي كار شما بودند/ جمنا خود را منقرض كرده است/ ادعاي عبور پايداري از علامه مصباح تهمتي از سر بي‌اطلاعي است
 
 
رمز پيروزي جبهه انقلاب در انتخابات، زير سايه وحدت استراتژيك است نه وحدت تاكتيكي
 
 
تجارب توام با شكست را نبايد تكرار كرد/ يك هزار توماني هم از جايي به جبهه پايداري كمك نشده است/ در يك سال و نيم اخير براي كارهاي دروني و تشكيلاتي وقت گذاشته‌ايم/ وقتي مخالف و موافق برجام را در يك ليست مي‌گذاريم مردم احساس دوگانگي مي‌كنند
 
 
بايد اصلح را بشناسيم، سهم‌خواهي چيست؟/ اگر ائتلاف براي شناخت اصلح باشد، اهلا و سهلا/ تكرار تجربه دوره گذشته كار عاقلانه‌اي نيست؛ مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي‌شود/ اگر بنا شد كه قولي بدهند اما بعد بزنند زيرش ديگر براي چه اعتماد كنيم؟!
 
 
قواعد وحدت اصول‌گرايان مشخص باشد جبهه پايداري استقبال مي‌كند
 
 
بيانيه تحليلي جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون مشكلات اقتصادي جاري كشور
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون پايان برجام و وضعيت سياست خارجي ايران
 
 
شاهد برخي مواضع و رفتارهاي ساختارشكنانه احمدي‌نژاد هستيم/ طرح خواسته‌هاي غيرقانوني و تضعيف نهادها و اركان نظام اسلامي و عدم ترجيح مصالح ملي بر مسائل شخصي و گروهي
 
 
نامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به محضر مقام معظم رهبري در مورد پيروزي قاطع سپاهيان نور بر داعش
 
 
بيانيه جبهه پايداري به مناسبت تقارن 17شهريور و كشتار وحشيانه مسلمانان مظلوم ميانمار
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
 
 
اطلاعيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي جهت معرفي نامزد اصلح انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري
 
 
صادق محصولي: جبهه پايداري نامزدي به جمنا براي انتخابات رياست جمهوري معرفي نكرده است
 
 
آغاز فرآيند اجرايي معرفي نامزد اصلح در جبهه پايداري با مشورت صاحب نظران و كارشناسان حوزه و دانشگاه در پاسخ به مطالبات مردمي
 
 
دبيركل جبهه پايداري: پس از 5 ماه جبهه مردمي به سراغ ما آمد/ ما به وظيفه خود عمل مي‌كنيم
 
 
مكانيزم وحدت؛ فرصت ها و تهديدات
 
 
درباره نجات كشور از وضعيت فعلي
 
 
علامه مصباح يزدي: آقاي هاشمي‌رفسنجاني عمري را در ياري امام(ره) تلاش كرد؛ اين مصيبت را تسليت عرض مي‌كنم
 
 
جبهه پايداري قطعا براي انتخابات رياست جمهوري ۹۶ گزينه دارد
 
 
آيا مسأله، وحدت حول يك كانديداست؟!
 
 
آيت الله مصباح يزدي: روايتي نداريم كه بگويد اطاعت از كسي كه با رأي اكثريت مردم سر كار آمده، واجب است/ تنها در صورتي كه ولي فقيه فردي را منصوب كند، اطاعتش واجب مي‌شود
 
 
صادق محصولي: بسياري از خواص و نخبگان در ۹ دي سال ۸۸ از مردم عقب ماندند/ چرا با متخلفان حقوق‌هاي نجومي برخورد نشد؟
 
 
حاشيه اي بر حرف راست آقاي روحاني
 
 
حضرت آيت الله مصباح يزدي: آن‌قدر بي عرضه نباشيم كه ثمره خون شهدا را به باد دهيم/ اولين خطر در زمينه حفظ انقلاب اين است كه فكر امام(ره) تحريف شود و ارزش و كارآيي خود را از دست بدهد
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت سالروز حماسه ۹ دي
 
 
 از سوي منتخب مردم تهران در مجلس بيان شد؛
 تبيين دلايل ضرورت عدم نامزدي رئيس مجلس يازدهم در انتخابات ۱۴۰۰
تاريخ  :  1399/02/19

نماينده منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: قرار نيست براي واگذاري مسئوليت‌ها در مجلس نگاه سلبريتي بازي داشته باشيم در حقيقت افرادي كه در جايگاه‌ها قرار مي‌گيرند بايد در همه شاخص‌ها نمره بالاتري بياورند.


«علي خضريان»، نماينده منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در رابطه با شيوه همكاري مجلس يازدهم با دولت به خبرنگار سياسي خبرگزاري برنا گفت: تقابل را برخلاف انديشه و سيره سياسي رهبري مي‌دانم، معتقدم مجلس بايد كاري كند كه باري را بردارد نه اينكه باري اضافه كند، تقابل با دستگاه اجرايي به معني كارشكني و دست اندازي بوده و اين كار مطرود است. اما اينكه مجلس از منظر جايگاه نظارت به معناي اينكه بخواهد دولت را در نقاط قوت تقويت كند و در نقاط ضعف او را پاسخگو كند و اين قوه را به حركت وا دارد، درست مي‌دانم چراكه اين اقدام از وظايف مجلس است. مجلس موظف است با استفاده از ابزار نظارت دولت را كمك كند. قائل به اين هستم كه نظارت به نفع دولت و دستگاه اجرايي است چراكه دستگاه اجرايي علي القاعده در كلان نبايد دنبال اين باشد كه نقاط ضعفش برطرف نشود و حتما خودش را خالي از ايراد نمي‌داند لذا مجلس در اين زمينه‌ها مي‌تواند كمك‌كننده باشد.

اين عضو جبهه پايداري تاكيد كرد: نظارت ابزارهايي دارد و معتقدم بايد در فرصت مناسب از آن استفاده كرد و استفاده براساس حب و بغض‌هاي فردي عاقلانه و درست نيست. بنابراين اگر قرار باشد ابزارهاي نظارتي در خدمت حب و بغض‌هاي حزبي، جناحي، فردي و غيره استفاده شود، كمكي به كشور نخواهد كرد. اما از آن طرف استفاده از همه اين ابزارهاي مجلس را در زمان خودش مفيد مي‌دانم چرا كه از اين طريق مي‌توانيم به كشور كمك كنيم. در حال حاضر بسياري از كارها روي زمين مانده است و مردم انتظار داشته و دارند كه كاري از طرف مسئولين صورت بگيرد. در واقع براي آنها فرقي نمي‌كند دولت در كدام جناح سياسي است يا مجلس در كدام گروه بندي سياسي است، از نظر مردم همه كارگزاران جمهوري اسلامي هستيم. لذا در مواجه با بخشي از  دولت كه بخواهد ناكارآمدي نشان دهد حتما ابزارهاي نظارتي بايد به خدمت گرفته شود.

خضريان در خصوص ويژگي‌هاي رئيس مجلس آينده اظهار كرد: كساني كه رأي آوردند منتخبين مردم هستند كه تا چند روز ديگر نمايندگان مجلس يازدهم خواهند شد و آنها درخصوص رياست و هيأت رئيسه گرفته تا كميسيون‌ها حتي برخي از مسئوليت‌هاي خارج از مجلس، مثل ديوان محاسبات، مركز پژوهش‌ها و اين دست از مسئوليت‌ها تصميم مي‌گيرند. اگر قرار باشد در مورد رياست مجلس و مناصب داخلي مجلس به تصميم درست برسيم بيش از اينكه روابط حاكم شود، بايد شاخص‌بندي‌ها مورد توجه قرار بگيرند و براي هر كدام از جايگاه‌ها يكسري شاخص‌هاي فردي، مديريتي و سوابق گذشته افراد روي ميز بيايد، بحث شود و كسي كه نمره بالاتري را مي‌گيرد و جايگاه اصلح را بدست مي‌آ‌ورد در منصب مورد نظر قرار مي‌گيرد. ممكن است نمره فردي 20 نباشد چراكه نمي‌توانيم خارج از مجلس كسي را براي اين مسئوليت بياوريم، بايد از كساني كه رأي آورده‌اند فردي را انتخاب كنيم.

خضريان ادامه داد: دارا بودن نگاه استراتژيك، سوابق روشن در بزنگاه‌هاي حساس و مهم گذشته در كنار نداشتن حواشي اقتصادي و مالي در سوابق گذشته از نكات مهم در انتخاب رئيس مجلس است. همچنين از نظر گفتماني فردي كه نگاهش پيشرفت از درون است و نمي‌گويد نمي‌توانم بدون تعامل با غرب كشور را اداره كنم، از نظر من شايستگي بيشتري دارد نسبت به كسي كه به نگاه نابلد سياسي سوق پيدا مي‌كند و معتقد است كه بايد با غرب ببنديم. اين يك نگاه است و نگاهي كه مي‌گويد بايد در داخل قوي شويم و پيشرفت درون‌زا داشته باشيم، نمره بالاتري مي‌گيرد و ارجح‌تر است.

بيشتر بخوانيد:
ميانجيگري حدادعادل كارساز نيست/ در دوره مرحوم هاشمي مجلس ابهت داشت
تقابل با دولت پديده جالبي نيست/ افرادي كه شناخت كاغذي از مسئله دارند مناسب رياست مجلس نيستند/ مجلس جاي يار و ياركشي دبستاني نيست
اين نماينده منتخب مردم تهران در مجلس يازدهم اظهار كرد: از نظر من آن فردي شايستگي بيشتر براي رياست مجلس دارد كه سوابق قانون‌گذاري در مجلس را دارد و همچنين در اين نهاد سابقه نگاه تقنيني داشته يا اگر در مجلس نبوده در جايي بوده كه نسبت به نگاه تقنيني و نظارتي عملكرد مثبتي داشته و به نوعي با مجلس تعامل داشته و از آن شناخت دارد، چرا كه مجلس متفاوت با دستگاه اجرايي است. از طرف ديگر سوابق اجرايي مثبت هم يكي از شاخص‌ها است كسي كه سابقه اجرايي خوبي داشته است، مي‌تواند در ميدان اجرا ضعف حوزه‌هاي قانوني و تقنيني را تشخيص دهد و در مجموع جمعي از شاخص‌ها را بايد كساني كه براي مسئوليت هاي مهم مجلس انتخاب مي‌شوند را دارا باشند. قرار نيست براي واگذاري مسئوليت‌ها در مجلس نگاه سلبريتي بازي داشته باشيم در حقيقت افرادي كه در جايگاه‌ها قرار مي‌گيرند، بايد در اين شاخص‌ها نمره بالاتري بياورند، اما در نهايت رأي عموم نمايندگان تعيين كننده است كه بايد به آن احترام بگذاريم.

خضريان ضمن تاكيد بر احترام به راي اكثريت در انتخاب رئيس مجلس خاطرنشان كرد: همانطور كه نمايندگان از طريق مردم سالاري وارد مجلس شدند، در ادامه هم بايد به راي جمعي نمايندگان احترام گذاشته شود و ممكن است كه نظر نمايندگان با يكديگر متفاوت باشد. بنده به نظر جمعي احترام مي‌گذارم اما تلاشم اين است كه بر اساس اين شاخص عمل كنم و با همكاران و دوستان خودم كه در ارتباط بودم اين مسأله را طرح كردم. معتقد هستم كه اين اتفاق بايد بدون هرگونه حاشيه و سوءتفاهم باشد چرا كه چهار سال قرار است كه با اين همكاران كار كنيم و قرار نيست كه لشكركشي از اين طرف و آن طرف صورت بگيرد همانطور كه نسبت به دولت نگاهم اين است كه بايد كمك كنيم و كار انجام شود. قرار نيست به بهانه نظارت در يك سال آينده با دولت كارشكني صورت بگيرد، نسبت به مجلس هم اين ديدگاه را دارم. مجلس جمعي از نمايندگان هستند و همه بايد باهم تصميم بگيرند و رفتارشان سازماندهي كنند. ممكن است در جايي نگاه‌ها با يكديگر متفاوت باشد و اين مساله در ذات مجلس است و ايرادي ندارد. لذا بايد به عقل جمعي احترام بگذاريم.

اين عضو جبهه پايداري در توضيح آنچه تحت عنوان شرط براي رياست مجلس عدم نامزدي وي در انتخابات سال 1400 رياست جمهوري است، افزود: كسي نمي‌تواند بايد و نبايد تعيين كند اما منتخبين مردم در انتخاب رئيس مجلس مي‌توانند، براي خودشان شاخص‌هايي را مدنظر قرار دهند و بر مبناي آن منطق راي دهند. در واقع يك جمعي براي خودش اين شاخص را تعيين كرده است كه من با آن موافقم دليلش هم اين است اگر كساني كه مسئوليت‌هاي اصلي در مجلس از جمله رياست مجلس را برعهده مي‌گيرند، بخواهند نامزد رياست جمهوري سال آينده شوند، يكسال از عمر مجلس، يعني از خرداد 99 تا خرداد 1400، درگير انتخابات رياست جمهوري مي‌شوند كه اين جفاي بزرگي در حق مردم مي‌شود. اين يكسال از عمر مجلس مهم است چراكه كارهايي روي زمين مانده است. اين درحاليست كه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري سال آينده تقريبا از چند ماه آينده فعاليت‌هاي را خود جهت ساماندهي به ستادهاي انتخاباتي شروع مي‌كنند و اين موضوع با تعهدي كه به مردم براي خدمت در مجلس داده شده است، در تضاد قرار مي‌گيرد.

خضريان تاكيد كرد: دليل بعدي اين است كه مجلس در جايگاه نظارت دستگاه اجرايي قرار دارد و قوه تقنيني و نظارتي است. اگر رئيس مجلس و كسي كه در اين جايگاه قرار مي‌گيرد در انتخابات 1400 پيروز شود، در حقيقت نمايندگان مجلس رئيس خودشان را رئيس دولت كردند و جايگاه نظارتي مجلس تحت‌الشعاع قرار مي‌گيرد. نقدي كه بعضا به برخي نمايندگان مجلس وارد بود، اين است كه وكلاي مردم جايگاه وكيل‌الدوله پيدا مي‌كردند و به جاي نظارت در جايگاه حامي دولت قرار مي‌گرفتند. بنابراين اگر اين اتفاق بيفتد سه سال بعدي مجلس هم تحت‌الشعاع قرار مي‌گيرد و وكلاي مردم عموما جايگاه وكيل‌الدوله پيدا مي‌كنند و اين، آسيب جدي وارد مي‌كند. همچنين ممكن است رئيس مجلس در انتخابات شركت كند و نتواند اكثريت آراي انتخابات را به خود اختصاص دهد كه در اين صورت نيز سه سال آينده، مجلس تحت تاثير اين شكست قرار مي‌گيرد چرا كه جايگاه نظارتي مجلس در مقابل فرد پيروز در انتخابات كند مي‌شود و اگر بخواهد از آن استفاده و بهره‌برداري كند و دولت را در ريل خدمت‌گذاري قرار دهد، بعضا اين برداشت مي‌شود كه چون رئيس مجلس رأي نياورده است، مجلس به دنبال كارشكني در كار دولت است.

نماينده منتخب مردم تهران در مجلس يازدهم در ادامه آسيب‌شناسي كانديداتوري رئيس مجلس براي انتخابات 1400 يادآور شد: از طرفي ديگر وقتي رئيس مجلس از رئيس دولت شكست خورده موضوع رأي متاخر مردم مطرح مي‌شود و جايگاه مجلس كه مي‌بايست در راس امور باشد، تنزل پيدا خواهد كرد و كل هويت مجلس يازدهم دچار آسيب مي‌شود. نكته بعدي اينكه يكي از ابزارهاي نظارتي مجلس سوال و استيضاح از دولتمردان در همين دولت است. اين يك ابزار است و نمي‌گويم كه حتما بايد به خدمت گرفته شود اما ابزاري بوده كه موجود است و به صورت قانوني در اختيار مجلس است، به هر دليلي در يكسال آينده اگر نياز باشد كه از اين ابزار استفاده شود اين برداشت مي‌شود كه مجلس در جايگاه رقيبي نسبت به وضعيت موجود مي‌خواهد براي رئيسش كار انتخاباتي انجام بدهد.

خضريان ادامه داد: افكار عمومي از چند ماه آينده متوجه مي‌شود چه كساني براي انتخابات رياست جمهوري فعاليت مي‌كنند و به اين شكل نيست كه بگوئيم تا خرداد 1400 كسي متوجه نمي‌شود. لذا اين را به عنوان يك شاخص قبول دارم و معتقد هستم و خيلي شفاف از آن دفاع مي كنم.

اين عضو جبهه پايداري در پايان خاطرنشان كرد: بحث من سياسي نيست و براساس اتفاقاتي است كه بين رئيس مجلس پنجم و دولت هفتم رقم خورد و با تكرار آن، اتفاقات مجلس در برخي امور امكان بهره‌برداري از ابزار نظارتي خود را از دست مي‌دهد.

متن
نام
نام خانوادگي
ايميل
متن
فايل
 
بيانيه ها
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت روز قدس
پيام تسليت جبهه پايداري در پي درگذشت آيت‌الله ابراهيم اميني نجف آبادي
اطلاعيه جبهه پايداري پيرامون رسيدن به ليست وحدت
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت چهل و يكمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي