چهارشنبه 07 خرداد 1399
همكاري با پايداري
 
 
 
پربيننده ترين مطالب
 
سوابق و فعاليت‌هاي نامزدهاي جبهه پايداري در تهران
 
 
فهرست نهايي جبهه پايداري در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس
 
 
به ائتلافي كه در آن پدرسالاري باشد ورود نخواهيم كرد/ در سال ۹۴ آيات مصباح و يزدي را از روند وحدت حذف كردند/ از آقاي رئيسي بپرسيد چه كساني تا آخر پاي كار شما بودند/ جمنا خود را منقرض كرده است/ ادعاي عبور پايداري از علامه مصباح تهمتي از سر بي‌اطلاعي است
 
 
رمز پيروزي جبهه انقلاب در انتخابات، زير سايه وحدت استراتژيك است نه وحدت تاكتيكي
 
 
تجارب توام با شكست را نبايد تكرار كرد/ يك هزار توماني هم از جايي به جبهه پايداري كمك نشده است/ در يك سال و نيم اخير براي كارهاي دروني و تشكيلاتي وقت گذاشته‌ايم/ وقتي مخالف و موافق برجام را در يك ليست مي‌گذاريم مردم احساس دوگانگي مي‌كنند
 
 
بايد اصلح را بشناسيم، سهم‌خواهي چيست؟/ اگر ائتلاف براي شناخت اصلح باشد، اهلا و سهلا/ تكرار تجربه دوره گذشته كار عاقلانه‌اي نيست؛ مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي‌شود/ اگر بنا شد كه قولي بدهند اما بعد بزنند زيرش ديگر براي چه اعتماد كنيم؟!
 
 
قواعد وحدت اصول‌گرايان مشخص باشد جبهه پايداري استقبال مي‌كند
 
 
بيانيه تحليلي جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون مشكلات اقتصادي جاري كشور
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون پايان برجام و وضعيت سياست خارجي ايران
 
 
شاهد برخي مواضع و رفتارهاي ساختارشكنانه احمدي‌نژاد هستيم/ طرح خواسته‌هاي غيرقانوني و تضعيف نهادها و اركان نظام اسلامي و عدم ترجيح مصالح ملي بر مسائل شخصي و گروهي
 
 
نامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به محضر مقام معظم رهبري در مورد پيروزي قاطع سپاهيان نور بر داعش
 
 
بيانيه جبهه پايداري به مناسبت تقارن 17شهريور و كشتار وحشيانه مسلمانان مظلوم ميانمار
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
 
 
اطلاعيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي جهت معرفي نامزد اصلح انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري
 
 
صادق محصولي: جبهه پايداري نامزدي به جمنا براي انتخابات رياست جمهوري معرفي نكرده است
 
 
آغاز فرآيند اجرايي معرفي نامزد اصلح در جبهه پايداري با مشورت صاحب نظران و كارشناسان حوزه و دانشگاه در پاسخ به مطالبات مردمي
 
 
دبيركل جبهه پايداري: پس از 5 ماه جبهه مردمي به سراغ ما آمد/ ما به وظيفه خود عمل مي‌كنيم
 
 
مكانيزم وحدت؛ فرصت ها و تهديدات
 
 
درباره نجات كشور از وضعيت فعلي
 
 
علامه مصباح يزدي: آقاي هاشمي‌رفسنجاني عمري را در ياري امام(ره) تلاش كرد؛ اين مصيبت را تسليت عرض مي‌كنم
 
 
جبهه پايداري قطعا براي انتخابات رياست جمهوري ۹۶ گزينه دارد
 
 
آيا مسأله، وحدت حول يك كانديداست؟!
 
 
آيت الله مصباح يزدي: روايتي نداريم كه بگويد اطاعت از كسي كه با رأي اكثريت مردم سر كار آمده، واجب است/ تنها در صورتي كه ولي فقيه فردي را منصوب كند، اطاعتش واجب مي‌شود
 
 
صادق محصولي: بسياري از خواص و نخبگان در ۹ دي سال ۸۸ از مردم عقب ماندند/ چرا با متخلفان حقوق‌هاي نجومي برخورد نشد؟
 
 
حاشيه اي بر حرف راست آقاي روحاني
 
 
حضرت آيت الله مصباح يزدي: آن‌قدر بي عرضه نباشيم كه ثمره خون شهدا را به باد دهيم/ اولين خطر در زمينه حفظ انقلاب اين است كه فكر امام(ره) تحريف شود و ارزش و كارآيي خود را از دست بدهد
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت سالروز حماسه ۹ دي
 
 
 منتخب مردم تهران در مجلس يازدهم:
 نظارت پارلمان بايد «برخط» باشد/ تحول ساختاري مجلس اولويت ماست
تاريخ  :  1399/02/14

منتخب مردم تهران در مجلس يازدهم گفت: بايد ساختاري را براي مقابله با فساد ايجاد كنيم كه به صورت برخط اجازه تخلف را به افراد ندهد و اگر تخلفي در جايي رخ داد، مسئولان نظارتي سريعاً برخورد كنند.


رضا تقي‌پور  منتخب مردم تهران در مجلس يازدهم ريشه استقبال مردم از جريان انقلابي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را ضعف جريان اصلاحات مي‌داند و مي‌گويد: «اصلاح طلبان مجلس نتوانستند انتظارات مردم را برآورده كنند و فقط دنبال آن بودند كه در مجلس براي حزب و گروه خود كسب وجهه كنند.» او مي‌گويد: «اين افراد در اين دوره بيش از حد مجلس را سياسي كردند و به تعبيري آنقدر رنگ سياسي مجلس پررنگ شد كه نقش قانون‌گذاري و نظارتي اين نمايندگان به حداقل رسيد و همين مسئله هم باعث شكست آنان در انتخابات شد.»

رضا تقي‌پور به عملكرد اقتصادي دولت نقد مي‌كند و مي‌گويد: «ما منكر فشارهاي خارجي و ايجاد مشكلات اقتصادي براي كشورمان از سوي آنان نيستيم اما با وجود اين، نمي‌توانيم نقش سوءمديريت داخلي را هم در اين زمينه منكر شويم و به همين دليل، يكي از اقدامات اصلي و محوري ما ايجاد تحرك در دولت است و دولتمردان بايد براي حل مشكلات اقتصادي به مجلس برنامه دهند.»

وزير اسبق ارتباطات براي ساماندهي فضاي مجازي و تقويت بعد نظارتي مجلس با دست پر آمده است و مي‌گويد: «بنده طرح نظارت برخط را در مجلس دنبال مي‌كنم تا از اين طريق نمايندگان و ديگر دستگاه‌هاي نظارتي سريع‌تر بتوانند بر عملكرد دستگاه‌ها نظارت كنند.»

تقي پور براي سامان دادن به بي‌قانوني‌ها و هرج و مرج‌هاي فضاي مجازي هم برنامه دارد و به دنبال آن است كه طرح تشكيل كميسيون فضاي مجازي را در مجلس دنبال كند.

وي يكي از اولويت‌هاي اصلي مجلس يازدهم را رسيدگي به وضعيت سخت معيشتي مردم به ويژه اقشار آسيب‌پذير مي‌داند و اشاره‌اي هم به طرح مجلس براي دوران پساكرونا و همچنين برنامه‌هاي منتخبان مجلس براي تحقق جهش توليد مي‌كند.

متن كامل گفتگوي به شرح زير است:

آيا با منتخبان مجلس به جمع‌بندي رسيديد كه اولين طرح مجلس يازدهم در چه بستر و فضايي باشد؟

تا مجلس جديد تشكيل و همچنين تركيب كميسيون‌ها مشخص نشود، نمي‌توان در اين باره نظر قطعي داد چرا كه پيشنهادات بسيار زيادي وجود دارد. البته مدتي است كه ما جلسات مجازي خود را به صورت مداوم برگزار مي‌كنيم و در اين جلسات درباره اولويت‌هاي مهم كشور جهت پيگيري در مجلس بحث و تبادل نظر صورت مي‌گيرد. دستور كار اكثر اين جلسات هم مباحث اقتصادي است و بر اين اساس مجلس يازدهم برنامه‌هاي اساسي در اين حيطه دارد.

اولويت كاري مجلس يازدهم چه مسائلي است؟

تحول ساختاري در مجلس يكي از اولويت‌هاي اصلي ماست كه بايد از طريق اصلاح آئين‌نامه داخلي مجلس پيگيري شود. همچنين موضوعات كلاني چون جهش توليد و حل مشكلات اقتصادي مردم را در دستور كار خود قرار مي‌دهيم.

در واقع اولويت مجلس بايد رسيدگي به وضعيت سخت معيشتي مردم به ويژه اقشار آسيب‌پذير باشد، چراكه شيوع ويروس كرونا باعث شد كه اقتصاد كشور چند ماه راكد شود و اين مسئله بيشترين ضربه را به اقشار ضعيف جامعه و محرومان وارد كرد. كارگران روزمزد و بسياري از افراد دچار مشكلات اقتصادي شدند و درست است كه در اين ايام، بحث قرنطينه مطرح مي‌شود اما اگر آنان فعاليت شغلي نداشته باشند، هيچ پس‌اندازي براي امرار معاش نخواهند داشت. بنابراين برنامه‌ريزي براي دوران پساكرونا نيز از جمله اولويت‌هاي اصلي ما براي طرح در مجلس يازدهم است.

البته اين برنامه را بايد دولت به مجلس ارائه كند اما اگر دولت در ارائه برنامه خود براي دوران پساكرونا تأخير كند، ما برنامه خود را كه چارچوب اصلي آن آماده شده است و تا دو هفته آينده نهايي مي‌شود، در صحن علني مطرح مي‌كنيم.

اصلاح نظام بانكي يكي ديگر از اولويت‌هاي مجلس يازدهم است چرا كه تركيب پرداخت تسهيلات بانكي طي سال‌هاي اخير نشان‌دهنده آن است كه ۵۲ درصد اين تسهيلات به بخش بازرگاني و ۲۸ درصد به بخش توليد پرداخت شده در حالي كه بايد منابع بانكي به سمت توليد و اشتغال برود تا چالش‌هاي توليد برطرف شود.

برنامه مجلس يازدهم براي «جهش توليد» چيست؟

بهبود وضعيت اقتصادي در گرو جهش توليد است و بنابراين بايد جهش توليد به سرعت اتفاق بيفتد تا هم وضعيت اشتغال و حل مشكل بيكاري بهبود پيدا كند و هم وضعيت معيشتي مردم ارتقا يابد. بر همين مبنا، بنده و جمعي ديگر از منتخبان مجلس يازدهم، برنامه‌اي را براي تحقق جهش توليد آماده كرده‌ايم.

مهمترين چالش جهش توليد چه مواردي است؟

طبق برنامه‌اي كه ما براي طرح در مجلس درباره جهش توليد آماده كرده‌ايم، عوامل متعددي چون دسترسي ناكافي بنگاه‌هاي اقتصادي به منابع مالي، نامطلوب بودن فضاي كسب و كار، نبود ثبات در فضاي اقتصاد كلان، وجود فساد در دستگاه‌ها، نامتناسب بودن الگوي مصرف، ضعف در ديپلماسي اقتصادي و عدم به كارگيري ظرفيت‌هاي مردمي در اقتصاد مانع تحقق جهش توليد هستند و بايد اين موانع برطرف شود.

براي مثال، يكي از موانع جهش توليد مشكلات فضاي كسب و كار است. بر اين اساس تسهيل فضاي كسب و كار يكي از اقداماتي است كه بايد عملياتي شود كه البته مجالس قبل اقداماتي را در اين زمينه انجام دادند اما خروجي كار نشان دهنده آن است كه ايجاد يك واحد توليدي بسيار سخت‌تر از ايجاد يك بنگاه واسطه‌گري يا مؤسسه دلالي است و بر اين اساس بايد فضاي كسب و كار از طريق تصويب قوانين جديد و يا اصلاح قوانين موجود، تسهيل شود تا موتور توليد به جريان بيفتد.

چقدر ديپلماسي اقتصادي را در جهش توليد مؤثر مي‌دانيد و چه برنامه‌اي براي تقويت آن داريد؟

يكي از مشكلات ما ضعف در ديپلماسي اقتصادي است و مي‌توان گفت دستگاه سياست خارجي ما هيچ كمكي به اقتصاد داخلي نمي‌كند، در حالي كه يكي از نقش‌هاي اصلي سفارتخانه‌ها بايد تسهيل امور اقتصادي ايران با ساير كشورها باشد كه قطعاً در اين زمينه هم بايد تحول جدي صورت گيرد.

با توجه به اينكه با دولت تنبل و كم تحركي مواجه هستيم، برنامه شما در مجلس آينده براي فعال كردن دولت در زمينه اقتصادي چيست؟

يكي از اقدامات اصلي و محوري ما ايجاد تحرك در دولت است و بايد آنان براي حل مشكلات اقتصادي برنامه داشته باشند. ما معتقديم كه نبايد وظايف قوا با يكديگر جابه جا شود و كار مجلس مطالبه‌گري و نظارت بر عملكرد دولت است و ما حتماً از وزرا و مسئولان اجرايي مي‌خواهيم كه به مجلس بيايند و برنامه‌هاي خود براي حل مشكلات اقتصادي را به مجلس ارائه كنند و پيگيري مي‌كنيم تا اين برنامه‌ها اجرا شود.

بسياري از دولتمردان در تريبون‌هاي مختلف مي‌گويند علت اصلي مشكلات اقتصادي كشور تحريم‌هاي خارجي است. نظر شما در اين باره چيست؟

ما منكر فشارهاي خارجي و ايجاد مشكلات اقتصادي براي كشورمان از سوي آنان نيستيم اما با وجود اين، نمي‌توانيم نقش سوءمديريت داخلي را هم در اين زمينه منكر شويم. البته مسئولان بايد به اين نكته واقف باشند كه اميد داشتن به كشورهاي خارجي براي آنكه در جهت اصلاح اقتصاد همراه ما باشند، تفكر اشتباهي است و ما بايد با تكيه بر توان داخلي خودمان اين مشكلات را حل كنيم.

براي اينكه مجلس به جايگاه اصلي خود و رأس امور بازگردد چه برنامه‌اي داريد؟

مهمترين هدف مجلس يازدهم بايد كارآمدي و احياي جايگاه مجلس شوراي اسلامي باشد و مجلس بايد به حدي كارآمد شود كه فرمايش امام خميني (ره) مبني بر اينكه مجلس در رأس امور است، محقق شود. اگر جايگاه مجلس احيا نشود، مجلس كاركرد و نقش لازم را در مديريت كلان كشور نخواهد داشت. به اعتقاد بنده برخي از نمايندگان مجلس با عملكرد خود باعث تضعيف جايگاه اين نهاد شدند كه اين موضوع در مجلس دهم بارزتر از ديگر دوره‌هاي مجلس بود. بر اين اساس بايد تحولاتي در عملكرد نمايندگان و نحوه مديريت مجلس صورت گيرد كه مستلزم اصلاح آئين‌نامه داخلي است.

طبق گفته شما قرار است در نحوه مديريت مجلس هم اصلاحاتي صورت گيرد كه يكي از گلايه‌هاي نمايندگان مجلس دهم به ويژه نيروهاي انقلابي مربوط به اين مسئله است و آنان مي‌گويند كه در اين دوره رئيس مجلس تعيين كننده بسياري از مسائل بود. چه برنامه‌اي داريد كه در اين دوره نماينده محوري جايگزين رئيس محوري شود؟

ما در وهله اول بايد در تعيين هيئت رئيسه مجلس دقت كرده و شاخص تعيين كنيم. در واقع با توجه به نزديكي به انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰، نامزدهاي رياست و نواب رئيسي مجلس بايد به صراحت اعلام كنند كه برنامه‌اي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري ندارند كه اين موضوع از رئيس محوري جلوگيري مي‌كند و از سوي ديگر باعث مي‌شود كه مجلس بيش از اندازه درگير فضاهاي سياسي نشود.

يكي ديگر از شاخص‌ها اين است كه افرادي انتخاب شوند كه فسادستيز باشند چرا كه در مجلس دهم تعدادي از نمايندگان متهم بودند به اينكه فسادستيز نيستند و يا اينكه در مباحث اقتصادي به صورت غيرقانوني وارد شدند كه ما در انتخاب هيئت رئيسه مجلس و رؤساي كميسيون‌هاي تخصصي قطعاً اين مسئله مهم را مدنظر قرار مي‌دهيم.

درباره موضوع رئيس‌محوري در مجلس دهم هم بايد بگويم كه رئيس مجلس، مدير نمايندگان نيست و وظيفه اداره درست جلسات علني مجلس را بر عهده دارد و اگر رئيس مجلس به خوبي صحن علني را اداره نكند، آراي نمايندگان تضييع مي‌شود.

با توجه به اينكه گفتيد جلساتي از سوي منتخبين براي مجلس يازدهم در حال برگزاري است، پيش بيني شما از فضاي مجلس يازدهم چيست؟ آيا اختلاف در بين منتخبين شايع است؟

در اين روزها از سوي برخي افراد تلاش‌هايي مي‌شود تا بين اصولگرايان مجلس يازدهم دسته‌بندي و اختلاف ايجاد شود اما حفظ وحدت براي ما بسيار مهم است و در اين باره جلساتي برگزار كرديم. پيشنهاد مشخص بنده براي حفظ وحدت آن است كه ما فراكسيون اكثريت را در قالب يك فراكسيون تشكيل دهيم چرا كه تشكيل چند فراكسيون آفتي است كه در دوره‌هاي گذشته شاهدش بوديم. بر اين اساس ما بايد فراكسيون اكثريت نمايندگان ولايي را در مجلس يازدهم تشكيل دهيم.

با توجه به اينكه مدتي از فضاي انتخابات اسفندماه فاصله گرفتيم شايد بتوانيم در اين روزها بهتر انتخابات مجلس يازدهم را تحليل كنيم. به نظر شما دليل اصلي رويگرداني مردم از جريان اصلاحات پس از مجلس دهم و دولت يازدهم و دوازدهم چيست؟

ريشه اقبال مردم به جريان انقلابي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي آن بود كه مردم از نمايندگان مجلس انتظاراتي داشتند كه حداقل در اين يكي، دو دوره اخير برآورده نشد چرا كه عده‌اي به مجلس آمدند و فقط دنبال آن بودند كه براي حزب و گروه خود كسب وجهه كنند و مجلس را محل عرضه برنامه‌هاي حزبي خود مي‌دانستند.

در واقع تصور نمايندگان جريان اصلاحات اين بود كه فقط با طرح مباحث سياسي مي‌توانند انتظاراتي را كه از مجلس وجود دارد، برآورده كنند كه اين تصور اشتباه بود و نتيجه اين رويكرد، تضعيف مجلس و به تبع آن، تعطيلي دولت و عدم كارآيي آنان شد. اين افراد در اين دوره بيش از حد مجلس را سياسي كردند و به تعبيري آنقدر رنگ سياسي مجلس پررنگ شد، كه نقش قانون‌گذاري و نظارتي اين نمايندگان به حداقل رسيد و همين مسئله هم باعث شكست آنان در انتخابات شد.

برنامه جريان انقلابي براي حفظ اعتماد عمومي مردم در انتخابات‌هاي آتي چيست؟

هر جرياني كه در انتخابات پيروز مي‌شود، حتماً بايد براي اصلاح وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم برنامه داشته باشد. فارغ از برنامه‌هايي كه در اين زمينه بايد آماده شود، اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي نيز ضروري است.

متأسفانه اقتصاد مقاومتي در اين چند سال مظلوم واقع شده و به نظر مي‌رسد كه اكثر مسئولان فقط فرمايشات مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي را تكرار مي‌كنند و صرفاً يك لعاب اقتصاد مقاومتي روي بسياري از پديده‌ها كشيده شده اما وقتي به هسته كار نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه تحركي براي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ايجاد نشده است.

با توجه به اينكه يكي از پاشنه آشيل‌هاي مجلس دهم ضعف نظارتي نمايندگان بود، چه برنامه‌هايي براي بهبود وضعيت نظارتي مجلس در دوره يازدهم داريد؟

در اين زمينه هم بايد اصلاحات ساختاري انجام شود چرا كه برخي از دستگاه‌هاي نظارتي كارآمدي لازم را ندارند و يا اينكه بسيار كند عمل مي‌كنند. براي نمونه ديوان محاسبات يكي از نهادهاي نظارتي مجلس است كه معمولاً خيلي دير به موضوعات و پرونده‌ها ورود مي‌كند. شاهد اين مدعا، آن است كه اخيراً گزارش تفريغ بودجه ۹۷ و تخلفات برخي از دستگاه‌ها در مجلس قرائت شد كه بايد زودتر ارائه مي‌شد چرا كه بسياري از مسئولان در اين فاصله جا به جا شدند و بر اين اساس دستگاه‌هاي نظارتي بايد خيلي زود تخلفات را شناسايي و با متخلفان برخورد كنند.

با اين تفاسير آيا مي‌توان عاملان دلارهاي گم شده را شناسايي و با آنان برخورد كرد؟

درباره اين ماجرا شايد بتوان بخشي از اين دلارها را پس گرفت و عده‌اي را روانه زندان كرد اما اين نظارت ديرهنگام مطلوب نيست و ما بايد ساختاري را براي مقابله با فساد ايجاد كنيم كه به موقع و برخط اجازه تخلف و فساد را به افراد ندهد و اگر تخلفي در جايي رخ داد، مسئولان نظارتي سريعاً با متخلفان برخورد كنند. بنده براي حل اين مشكل طرحي مبني بر «نظارت بر خط» دارم و معتقدم كه اين نوع نظارت امري شدني است اما عزم و اراده عمومي مي‌خواهد.

در راستاي همان دولت الكترونيك هم هست…

بله. دقيقاً بخشي از آن دولت الكترونيك است و به اين معناست كه ما بايد تلاش كنيم همه فعاليت‌ها و خدماتي كه از سوي دستگاه‌هاي اجرايي ارائه مي‌شود، به صورت الكترونيكي ثبت و ضبط شود. البته ممكن است عده‌اي بگويند كه چندين سال است بحث دولت الكترونيك آغاز شده اما هنوز به نتايج قابل قبول و فراگيري نرسيده‌ايم كه اين حرف درست است اما بايد اقداماتي براي حل اين مشكل انجام دهيم چرا كه اين كار يكي از راهكارهاي مبارزه با فساد است.

براي مثال زماني كه گفته مي‌شود حتماً عمليات بانكي به صورت غير حضوري باشد تا گردش پول نقد به حداقل برسد، اين اقدام خود به خود مشكل پولشويي را حل مي‌كند. بر اين اساس «طرح نظارت بر خط» جز طرح‌هايي است كه به سرعت در مجلس بررسي خواهد شد كه مطابق با اين طرح، قوه مجريه و حتي بخش خصوصي ملزم مي‌شوند كه خدماتي را كه به مردم ارائه مي‌دهند، در فضاي شبكه‌اي قرار دهند. از اين طريق نمايندگان و ديگر دستگاه‌هاي نظارتي سريع‌تر مي‌توانند بر عملكرد دستگاه‌ها نظارت كنند. البته حفظ حريم خصوصي هم در اين باره مسئله مهمي است و بايد هر چه زودتر قانون حريم خصوصي را در مجلس به تصويب برسانيم.

يكي از مشكلات ما اين است كه بسياري از افراد به اسم توليد پول مي‌گيرند اما زمين و ساختمان براي خودشان خريداري مي‌كنند كه اگر شفافيت اطلاعات به وجود آيد و همه چيز قابل رصد و رديابي باشد، مشخص مي‌شود كه اين پول‌ها در كجا هزينه شده است. وقتي پول و امكاناتي در اختيار فردي براي تسهيل توليد قرار مي‌گيرد، مسئولان نظارتي حتماً بايد پيگيري كنند كه اين پول در كجا هزينه شده و آيا اين فرد همان طور كه در ابتدا گفته بود اين پول را در بخش‌هايي چون كشاورزي و صنعت هزينه كرد يا اينكه زمين و ساختمان خريداري كرد كه حكايت وضعيت فعلي و افزايش شديد قيمت مسكن است كه اين موضوع هم فاجعه‌اي براي اقتصاد كشور است. البته حل مشكل مسكن هم از اولويت‌هاي مجلس آينده است و ما قطعاً بايد در اين خصوص راهكار عملي ارائه خواهيم كرد.

با توجه به اينكه بحث شفافيت آراي نمايندگان در مجلس دهم تعيين تكليف نشد، آيا برنامه‌اي براي عملياتي كردن اين موضوع در مجلس آينده داريد؟

ما از اين موضوع استقبال مي‌كنيم و در اين مدت نيز طرح‌هاي مربوط به شفافيت آراي نمايندگان را كه در مجلس دهم به نتيجه نرسيد، بررسي و آسيب‌شناسي كرديم تا اين موضوع را در مجلس يازدهم به سرانجام برسانيم. البته بنده معتقدم كه نبايد در اين موضوع صرفاً به شفافيت آراي نمايندگان اكتفا كرد بلكه شفافيت اطلاعات اقتصادي و مالي آنان هم ضروري است و بايد در بررسي اين قانون مورد توجه قرار گيرد.

ترجيح شما اين است كه در كدام يك از كميسيون‌هاي مجلس فعاليت كنيد؟

با توجه به اينكه بنده حدود ۲۵ سال به عنوان مدير صنعت در سطوح مختلف چون مديريت ارشد صنعت الكترونيك و مخابرات خدمت كرده‌ام و سوابقم بيشتر به صنايع و معادن مرتبط است، احتمالاً در اين كميسيون فعاليت خواهم كرد البته مطابق با ضوابط مجلس، انتخاب نمايندگان براي حضور در كميسيون‌ها صورت مي‌گيرد.

براي حل مشكلات فضاي مجازي برنامه‌اي در مجلس داريد؟

بحث ارتباطات و فضاي مجازي يكي ديگر از اولويت‌هاي ما براي پيگيري در مجلس است و پيشنهاد ما اين است كه «كميسيون فضاي مجازي» در مجلس تشكيل شود. متأسفانه ما شاهد بي‌قانوني‌هاي زيادي در فضاي مجازي هستيم و همين مسئله باعث شده كه نتوانيم از فرصت‌هاي فضاي مجازي به خصوص در حيطه كسب و كار به درستي استفاده كنيم. كسي كه مي‌خواهد كسب و كاري ايجاد كند، در وهله اول بايد چارچوب‌هاي آن را بداند و براي وي روشن باشد كه مجاز به انجام چه كارهايي است و چه اموري غيرقانوني است اما زماني كه اين مسائل براي وي روشن نباشد، باعث مي‌شود عده‌اي به صورت غيرقانوني و با استفاده از اين شكاف‌ها، بتوانند درآمدهايي را از فضاي مجازي كسب كنند.

بر اين اساس مهم است كه چارچوب فعاليت در فضاي مجازي مشخص شود و از سوي ديگر شاهد هرج و مرج‌هايي در بحث توليد محتوا در فضاي مجازي هستيم كه بايد اين موضوع هم ساماندهي شود. در واقع ما در اين باره نياز به قانون داريم و بايد تدابيري اتخاذ شود كه افراد مقيد به ارزش‌هاي جامعه بتوانند به فعاليت‌هاي خود در فضاي مجازي ادامه دهند و در مقابل، كساني كه در اين عرصه فعاليت‌هاي غيرقانوني انجام مي‌دهند، شناسايي شده و با آنان برخورد شود.

متن
نام
نام خانوادگي
ايميل
متن
فايل
 
بيانيه ها
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت روز قدس
پيام تسليت جبهه پايداري در پي درگذشت آيت‌الله ابراهيم اميني نجف آبادي
اطلاعيه جبهه پايداري پيرامون رسيدن به ليست وحدت
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت چهل و يكمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي