صفحه اصلي
|
جستجو
|
فيلم و صوت
|
به روايت تصوير
|
درباره ما
|
مرامنامه
|
ارتباط با ما
امام خميني(ره): اگر آمريكا و اسرائيل «لا اله الا الله» بگويند ما قبول نداريم، چرا كه آنها مي خواهند سر ما كلاه بگذارند.
شنبه 04 بهمن 1399
همكاري با پايداري
پربيننده ترين مطالب
سوابق و فعاليتهاي نامزدهاي جبهه پايداري در تهران
فهرست نهايي جبهه پايداري در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس
به ائتلافي كه در آن پدرسالاري باشد ورود نخواهيم كرد/ در سال ۹۴ آيات مصباح و يزدي را از روند وحدت حذف كردند/ از آقاي رئيسي بپرسيد چه كساني تا آخر پاي كار شما بودند/ جمنا خود را منقرض كرده است/ ادعاي عبور پايداري از علامه مصباح تهمتي از سر بياطلاعي است
رمز پيروزي جبهه انقلاب در انتخابات، زير سايه وحدت استراتژيك است نه وحدت تاكتيكي
تجارب توام با شكست را نبايد تكرار كرد/ يك هزار توماني هم از جايي به جبهه پايداري كمك نشده است/ در يك سال و نيم اخير براي كارهاي دروني و تشكيلاتي وقت گذاشتهايم/ وقتي مخالف و موافق برجام را در يك ليست ميگذاريم مردم احساس دوگانگي ميكنند
بايد اصلح را بشناسيم، سهمخواهي چيست؟/ اگر ائتلاف براي شناخت اصلح باشد، اهلا و سهلا/ تكرار تجربه دوره گذشته كار عاقلانهاي نيست؛ مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نميشود/ اگر بنا شد كه قولي بدهند اما بعد بزنند زيرش ديگر براي چه اعتماد كنيم؟!
قواعد وحدت اصولگرايان مشخص باشد جبهه پايداري استقبال ميكند
بيانيه تحليلي جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون مشكلات اقتصادي جاري كشور
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون پايان برجام و وضعيت سياست خارجي ايران
شاهد برخي مواضع و رفتارهاي ساختارشكنانه احمدينژاد هستيم/ طرح خواستههاي غيرقانوني و تضعيف نهادها و اركان نظام اسلامي و عدم ترجيح مصالح ملي بر مسائل شخصي و گروهي
نامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به محضر مقام معظم رهبري در مورد پيروزي قاطع سپاهيان نور بر داعش
بيانيه جبهه پايداري به مناسبت تقارن 17شهريور و كشتار وحشيانه مسلمانان مظلوم ميانمار
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
اطلاعيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي جهت معرفي نامزد اصلح انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري
صادق محصولي: جبهه پايداري نامزدي به جمنا براي انتخابات رياست جمهوري معرفي نكرده است
آغاز فرآيند اجرايي معرفي نامزد اصلح در جبهه پايداري با مشورت صاحب نظران و كارشناسان حوزه و دانشگاه در پاسخ به مطالبات مردمي
دبيركل جبهه پايداري: پس از 5 ماه جبهه مردمي به سراغ ما آمد/ ما به وظيفه خود عمل ميكنيم
مكانيزم وحدت؛ فرصت ها و تهديدات
درباره نجات كشور از وضعيت فعلي
علامه مصباح يزدي: آقاي هاشميرفسنجاني عمري را در ياري امام(ره) تلاش كرد؛ اين مصيبت را تسليت عرض ميكنم
جبهه پايداري قطعا براي انتخابات رياست جمهوري ۹۶ گزينه دارد
آيا مسأله، وحدت حول يك كانديداست؟!
آيت الله مصباح يزدي: روايتي نداريم كه بگويد اطاعت از كسي كه با رأي اكثريت مردم سر كار آمده، واجب است/ تنها در صورتي كه ولي فقيه فردي را منصوب كند، اطاعتش واجب ميشود
صادق محصولي: بسياري از خواص و نخبگان در ۹ دي سال ۸۸ از مردم عقب ماندند/ چرا با متخلفان حقوقهاي نجومي برخورد نشد؟
حاشيه اي بر حرف راست آقاي روحاني
حضرت آيت الله مصباح يزدي: آنقدر بي عرضه نباشيم كه ثمره خون شهدا را به باد دهيم/ اولين خطر در زمينه حفظ انقلاب اين است كه فكر امام(ره) تحريف شود و ارزش و كارآيي خود را از دست بدهد
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت سالروز حماسه ۹ دي
بيانيه مهم و تفصيلي جنبش عدالتخواه دانشجويي خطاب به نمايندگان مجلس
تاريخ
:
1394/06/02
منبع
:
رجانيوز
اگر امروز زحمت خواندن ۱۵۰ صفحه توافق را به خود ندهيد يعني در روز روشن از جنگ فرار كرديد/ عملكردتان از سوي دانشجويان رصد شده و به ملت گزارش مي شود
جنبش عدالتخواه دانشجويي بيانيه اي تفصيلي در باب مذاكرات هسته اي خطاب به نمايندگان مجلس منتشر كرد كه نظر به اهميت آن متن كامل اين بيانيه را از نظر مي گذرانيد: بسمه تعالي نمايندگان محترم مجلس! وقتي عاليترين مقام كشور صراحتاً از خطر «نفوذ» سخن ميگويد يعني مسئله فقط سانتريفيوژ نيست؛ مسئله، مسئله ي امنيت ملي است. وقتي تأكيد ميكند "نفوذ از راه اين مذاكرات و اين توافق"، يعني پيك نيك نيامده ايم؛ وسط ميدان جنگيم. وقتي از تلاشهايي كه تا كنون براي بستن راه نفوذ انجام گرفته ميگويد و بعد تأكيد ميكند "اين راه را به طور قاطع خواهيم بست"، يعني مواجهه اي همه جانبه ادامه دارد. اگر برخي نمايندگان محترم وسط جنگ به مرخصي بروند، يعني به جبهه پشت كرده اند. اگر خود را كنار بكشند و به خود زحمت خواندن ۱۵۰ صفحه توافق را ندهند، يعني در روز روشن از جنگ فرار كرده اند. اگر با ساده انگاري از كنار مواجهه ي مهمي كه در جريان است، بگذرند، يعني جنگ را نفهميده اند و اگر با زد و بند سياسي و براي نفع شخصي از مشكلات فاحش امنيتي توافق و قطعنامه چشم بپوشند، يعني كشور را فروخته اند. اگر آن هايي كه بايد روشنگري كنند و عمارگونه در ميدان باشند ولي مصلحت هاي فردي را بر مصالح ملي ترجيح داده اند و سكوت پيشه كرده اند يعني دشمن و راه هاي نفوذ آن را نشناخته اند. تاريخ اين روزها را خواهد نوشت و آيندگان در خصوص فرد فرد شما قضاوت خواهد كرد؛ چنانكه در خصوص گذشتگان قضاوت ميكند. به ياد آوريم فرمايشات حضرت امير(ع) را آنگاه كه ميفرمود: «اَمّا بَعْدُ، فَاِنَّ الْجِهادَ بابٌ مِنْ اَبْوابِ الْجَنَّةِ، فَتَحَهُ اللّهُ لِخاصَّةِ اَوْلِيائِهِ، ..فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ اَلْبَسَهُ اللّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمْلَةَ الْبَلاءِ، هر كس آن را از باب بي اعتنايي ترك كند خداوند بر او جامه ذلت بپوشاند، و غرق بلا نمايد...» امروز در خصوص بحث توافق نوبت به مجاري قانوني رسيده تا نقش خود را ايفا كنند و مجلس طبق اصل ۷۷ قانون اساسي حق ندارد از اين مسئوليت شانه خالي نمايد. آن روز كه رهبر انقلاب از موافقت خود با مذاكرات سخن گفتند، دو بار تأكيد كردند:«اما لازم است ملت بيدار باشد؛ اما لازم است ملت بيدار باشد.» ايشان همچنين تصريح كردند:«اين تجربه، ظرفيّت فكري ملّت ما را بالا خواهد برد... بنده همچنان كه گفتم خوشبين نيستم؛ من فكر نميكنم [از] اين مذاكرات آن نتيجهاي را كه ملّت ايران انتظار دارد، بهدست بيايد، لكن تجربهاي است و پشتوانهي تجربي ملّت ايران را افزايش خواهد داد و تقويت خواهد كرد.» امروز رسالت نمايندگان مجلس فقط اين نيست كه پشت دربهاي بسته بنشينند و مهر سكوت بر دهان بزنند. امروز تمامي نخبگان و خواص موظف به اعلام موضع و روشنگري اند. امروز همه موظفند در چارچوب ارائه شده از سوي رهبر انقلاب و بي آنكه توافق را به ابزاري براي تسويه حساب جناحي كنند، مردم را از واقعياتي كه در جريان است، مطلع نمايند؛ كه اگر چنين نكنند، آن رشد ظرفيت فكري رخ نخواهد داد و نتيجه ميشود اين نگراني رهبر انقلاب:«امّا ملّت بايد بيدار باشد، بداند چه اتّفاقي دارد ميافتد [تا] بعضي از تبليغاتچي هاي مواجببگير دشمن و بعضي از تبليغاتچي هاي بيمزد و مواجب - از روي سادهلوحي - نتوانند افكار عمومي را گمراه كنند.» در اينجا از باب تذكر برخي خطاها و نقصانهاي توافق را از نظر ميگذرانيم: ايرادهاي كلي - دادهها و ستاندهها در اين توافقنامه هم وزن نيست و متن به دست آمده از حيث زمانبندي دچار اشكالات فاحشي است كه راه استيلاي دشمن را بر كشور باز ميكند. ايران خود را از برخي حقوق حقه ي خود همچون حق داشتن و استفاده از فناوري بازفراوري (بند ۱۵ برجام) براي هميشه محروم كرده و محدوديتهاي جدي و بلند مدتي را پذيرفته كه در عمل منجر به از بين رفتن صنعت هستهاي تا ده سال آينده خواهد شد. ايران داشته هاي خود را در همان آغاز يكجا در طَبَق اخلاص ميگذارد و قلب رآكتور اراك را نيز خارج ميكند اما در مقابل تحريمهاي مالي و بانكي و اقتصادي اروپا تنها تعليق ميشود. جالب آنكه برخي از اين تحريمها حتي تعليق نيز نشده و آمريكا نيز تنها اجراي آن را به صورت موقت متوقف (cease) ميكند. درباره ي سرنوشت تحريمهايي چون سوئيفت و پولهاي نفتي نيز ابهامات فراواني وجود دارد. به اين ترتيب ايران ميماند، دست خالي و تحريمهايي كه با يك اشاره ميتوانند باز گردند. ايران در چنين شرايطي ناگزير است تا جايي كه ميتواند در مقابل زيادهخواهي ها كوتاه بيايد و رخت ذلت به تن كند. - در ابتداي متن توافق تصريح شده است كه ايران و ۱+۵ اقدامات "داوطلبانه"ي زير را انجام ميدهند. اين به معناي آن است كه توافق وين هيچگونه تعهد حقوقي براي طرفين ندارد. البته ايران به واسطه ي قطعنامه ملزم به پذيرش متن ميگردد در حالي كه طرف مقابل بهواسطه ي حق وتو زير بار هيچ التزام حقوقي نميرود. اينكه برخي گمان ميكنند با اخذ قطعنامه آمريكا به رعايت مفاد آن ملزم شده، ساده انگاري است. - توافق جامع بهگونهاي تدوين شده كه ايران اكثر تعهدات خود را بايد انجام دهد، آژانس بينالمللي انرژي هستهاي انجام اين تعهدات را راستي آزمايي كند و بعد از اين همه تازه تحريمهاي آمريكا، اروپا و شوراي امنيت تعليق ميشود. (بند ۵ و ۷ قطعنامه ۲۲۳۱ و بند ۱۴ ضميمه ۵ برجام) هرچند ظاهر توافقنامه نشان دهنده ي آن است كه همه ي تعهدات طرفها در روز اجرا انجام ميشود اما با كمي دقت مشاهده ميشود كه انجام تعهدات ايران و راستي آزمايي آژانس شرط تحقق روز اجرا است. اين ماجرا به صورت شفاف در بند ۵ و ۷ قطعنامه ۲۲۳۱ بيان شده و تصريح شده كه گزارش راستيآزمايي آژانس مبناي برداشته شدن تحريمها خواهد بود. اين نوع توافق با اصل بياعتمادي نسبت به آمريكا و آژانس كه تجربه ي تاريخي ملت ايران است، همخواني نداشته و بهنوعي عزت و اقتدار ايران را متزلزل ميكند. ملت ايران گزارشهاي سياسي آژانس را كه عليرغم همكاري هاي بي شائبه ي ايران و تحت فشار قدرتهاي غربي صورت ميپذيرفت، به خوبي در خاطر دارد. آژانس هميشه در كنار تأييدهايش راهي براي فشار بر ايران باقي گذاشته است. - روز اجرا كه زمان برداشته شدن تحريمهاي اروپا، آمريكا و سازمان ملل است، هيچ قيد زماني نداشته و تنها منوط به انجام تعهدات ايران است. اين تعهدات بيش از ۹۰ درصد كل تعهدات ايران بوده و تنها اجراي پروتكل الحاقي است كه به روز اجرا موكول شده است. برآوردهاي صورت گرفته از زمان مورد نياز براي انجام اين تعهدات در خوشبينانه ترين حالت بين ۱ سال تا ۲ سال است. بر اساس گزارش وال استريت ژورنال برآورد آمريكاييها اين است كه تعهدات ايران تا اواسط ۲۰۱۶ طول خواهد كشيد. به عبارت ديگر برداشته شدن تحريم به ۱ يا ۲ سال ديگر موكول شده و در زمان امضاي توافق نيست. - علي رغم اظهارات صورت گرفته، مرجعيت آژانس در تاييد تعهدات ايران تنها محدود به اقدامات كمّي نيست و اقدامات كيفي را نيز شامل ميشود. براي نمونه در بند ۳ ضميمه اول برجام، تأكيد شده است كه ايران بايد با بتون محفظه راكتور اراك را پر كند اما آژانس اين اقدام را راستي آزمايي نميكند بلكه آژانس غيرقابل استفاده بودن آن را راستي آزمايي خواهد كرد. يا در موضوع برداشتن زيرساختهاي غني سازي در نظنز و فردو نيز راستي آزمايي آژانس كمّي نبوده و كيفي است. در نتيجه مسير براي دبّه درآوردن آژانس باز و مهيّا است و بهانه براي اتلاف وقت و گذر زمان وجود دارد. بخش تحريمها - بسنده كردن به "تعليق" تحريمها اثر مورد انتظار بر اقتصاد ايران را به شدت محدود ميكند. از همين رو بود كه "لغو" يكباره ي تحريمهاي اقتصادي، مالي و بانكي در روز امضاي توافق از سوي رهبر انقلاب به عنوان خط قرمز مذاكرات تعيين شد، اما در هيچ كجاي توافقنامه حتي يك تحريم نيز لغو نشده. اتحاديه اروپا قانون اصلي تحريمها (Council Decision) را تنها تعليق ميكند و تنها بخشي از دستورالعملهاي اجرايي (Council Regulation) را لغو ميكند. دولت آمريكا نيز تنها تعهد كرده است كه وفق اختيارات رئيس جمهور به توقف موقت اجراي (Cease the application) تحريمها مبادرت كند. شوراي امنيت سازمان ملل نيز عليرغم آنكه از واژهي خاتمه دادن (Terminate) استفاده كرده است اما در عمل قطعنامههاي قبلي تنها تعليق شده و بهسرعت قابليت برگشتپذيري دارد. در نتيجه، اين نوع برداشتن تحريمها، شبحي دائمي از تحريم را بر سر اقتصاد ايران نگه داشته و نبض كنترل تعاملات اقتصادي ايران را در دستان اروپا و آمريكا باقي و نهادينه خواهد كرد. اين انتهاي مسير نبوده و امكان دارد تا وضعيتي همچون عراق (نفت در برابر غذا) براي ايران شكل گيرد. چماق بازگشت تحريمها اهرمي است براي محدود كردن نظام اسلامي در ساير جنبه ها به خصوص در سياستهاي منطقه اي. - متأسفانه برداشته شدن تحريم مهمي چون دسترسي به درآمدهاي نفتي در ابهام جدي است و توضيحات مذاكره كنندگان اين ابهام را برطرف نكرده است. آمريكا با شيطنت خاص تحريم تراكنشهاي مالي مربوط به خريد نفت ايران را حفظ كرده است. (قانون NDAA sec ۱۲۴۵ (d)(۴) و قانون TRA sec ۵۰۴ و قانون IFCA sec ۱۲۴۷ (b)) در نتيجه درآمدهاي نفتي ايران در كشورهاي خريدار نفت آزاد نشده و محدوديتهاي سابق بر آنها ادامه خواهد يافت. اگر چه ايران ماهيانه به ۷۰۰ ميليون دلار از درآمدهاي نفتي خود بر اساس توافق ژنو دست خواهد يافت اما از طرف ديگر بر اساس همان قوانين، خريداران جديد نفت ايران براي اينكه بتوانند از ايران خريد نفت انجام دهند بايد ابتدا از آمريكا مجوز بگيرند. همچنين تحريم سوئيفت نيز تا ۸ سال ديگر پابرجا خواهد ماند. - آمريكا هيچگونه تعهدي مبني بر لغو دائم قوانين تحريمي نداده است و تنها در ۸ سال ديگر تلاش خود براي لغو قوانين تحريم را انجام خواهد داد. همچنين تحريمهاي اوليه ي آمريكا، بلوكه شدن داراييهاي مؤسسات مالي ايراني در آمريكا و تحريمهاي سازمان صدا و سيماي ايران پابرجا خواهد بود. يكي از تحريمهاي مهمي كه هرگز برداشته نخواهد شد، تحريم U-Turn است كه بر اساس آن در نظام بانكي جهاني اجازه ي استفاده از چرخه دلار از ايران سلب شده است. - دانشگاههاي مهم ايران همچون شريف، مالك اشتر و شهيد بهشتي؛ بانكهايي همچون صادرات، سپه، سپه اينترنشنال، مهر و انصار؛ وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، نهادها و گروههاي مختلف اقتصادي و صنعتي همچون قرارگاه خاتم الانبيا تا ۸ سال آينده از تحريمهاي اتحاديه اروپا و آمريكا خارج نميشوند. - مكانيزم در نظر گرفته شده براي اعتراض به عدم انجام تعهدات ۱+۵ از سوي ايران، مكانيزمي ناكارآمد بوده و هيچگاه قابل استفاده نيست. اولاً نهادي همچون آژانس براي تأييد يا عدم تأييد اجرايي شدن تعهدات آنها وجود ندارد. دوماً مسير اعتراض براي ايران بنبست بوده و ايران نميتواند اعتراض خود را تا رسيدن به مرحله نهايي يعني شوراي امنيت طي كند. چرا كه در اين صورت تمامي تحريمهاي گذشته بازميگردد. لذا ضمانت اجراي محكمي براي انجام تعهدات ۱+۵ وجود نداشته و تنها ميتوان يكسري گلايهها مطرح كرد. از طرف ديگر ايران با استفاده از اين مكانيزم نميتواند بدعهدي آمريكا را اثبات كند. پافشاري در اعتراض براي ايران سودمند نبوده و در نتيجه هيچگاه ايران با استناد به بدعهدي طرفهاي برجام نميتواند از اجراي برجام خودداري كند. بخش هسته اي - يكي از دستآورد هاي ايران در عرصه هسته اي، راكتور آب سنگين اراك است. حفظ ماهيت آب سنگين اهميت فراواني دارد و مزيت مهم راكتور آبسنگين، استفاده از اورانيوم طبيعي است. اما در طراحي مفهومي جديد سوخت غني شده با غناي ۳.۶۷ استفاده خواهد شد؛ هرچند قرارداشتن فرايند در فضاي آب سنگين حفظ شده است. - نكته مهم ديگر امكان عدم تصويب طرح راكتور جديد است. بر اساس برجام بعد از آنكه گروه كاري با رهبري ايران طرح راكتور جديد را آماده كرد، بايد براي تصويب به كميسيون مشترك ارائه شود. كميسيون ۳ ماه فرصت دارد تا طرح را تصويب كند و اگر طرح را تصويب نكرد ايران تنها ميتواند با استفاده از مكانيزم شكايت به عدم تصويب اعتراض كند (بند ۵ ضميمه اول برجام). از آنجايي كه انتهاي مسير اعتراض براي ايران بن بست بوده و منجر به بازگشت تحريمها ميشود، در نتيجه به صلاح ايران نيست كه بر اعتراض خود اصرار ورزد و تنها راه باقيمانده چانهزني و رايزني با اطراف برجام است. پس ميتوان تصور كرد كه تصويب طرح راكتور جديد چند سال زمان ببرد. همچنين بازطراحي راكتور اراك با همكاري كشورهاي غربي اشراف كامل اطلاعاتي طرف غربي بر مسائل فني را در برخواهد داشت و هميشه بايد نگران خرابكاريهاي سرويس هاي جاسوسي آنها بود. - فاجعه و خطر ديگري كه با پذيرش برجام صنعت هسته اي ما را تهديد ميكند، از بين رفتن صنعت هسته اي بعد از پايان سال دهم است. بر اساس برجام ايران متعهد شده است تا تمامي سانتريفيوژهاي نسل يك خود را تا ده سال آينده از رده خارج كند.(بند ۲ متن برجام) از طرف ديگر بعد از سال دهم در بهترين حالت ايران تنها ۳۰ سانتريفيوژ نسل ۸ و ۳۰ سانتريفيوژ نسل ۶ خواهد داشت كه تحت آزمايش بوده و در محلي روي زمين در نطنز فعال خواهند بود. براي صنعتي شدن آنها بايد سالن (ب) در نظنز تجهيز شود كه بر اساس برجام ايران از سال دهم به بعد خواهد توانست اين تجهيز را انجام دهد. مسئله ي مهم زمان مورد نياز جهت نصب زيرساختها و تجهيز شدن سالن (ب) نظنز است كه بر اساس برآوردهاي فني بين ۲ تا ۴ سال طول خواهد كشيد. در نتيجه ايران در بهترين حالت ۲ سال و در بدترين حالت ۴ سال صنعت غني سازي نخواهد داشت. - اشكال اساسي ديگر توافقنامه طرحي موسوم به "نقشه راه ايران و آژانس" است كه براي حل مسئله ابعاد نظامي احتمالي برنامه هستهاي ايران(PMD) در نظر گرفته شده است و در آن نگرانيهاي جدي در زمينه ي دسترسي به مراكز نظامي و بازجويي از دانشمندان وجود دارد. اين دسترسيها در حالي به آژانس داده ميشود كه آژانس متعهد به پايان دادن به اين مسئله نيست و تعهدي مبني بر خاتمه ندارد. آژانس تنها گزارشي دربارهي آن ارائه خواهد كرد. همچنين دسترسيهاي بيان شده در بندهاي ۷۰ تا ۷۸ ضميمه اول برجام، نگرانيهاي امنيتي را چندين برابر خواهد كرد. خصوصاً زماني كه ايران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت متعهد به همكاري با آژانس به نحوي كه رضايت آژانس كسب شود، شده است. - پذيرش نظارتهاي فراپروتكلي از ايرادهاي ديگر برجام است. نظارت آژانس بر قطعه سازي، كنسانتره سنگ معدن اورانيوم، خط توليد روتورها و غلاف سانتريفيوژ از جمله موارد فراپروتكلي است. - تصويب قطعنامه ۲۲۳۱ قبل از بررسي برجام در داخل كشور، اشتباه بزرگ ديگري است كه رخ داده. اين اتفاق بهنوعي نظام را در عمل انجام شده قرار داده و هزينههاي عدم پذيرش برجام را براي نظام افزايش داده است. اين قطعنامه با مشاركت طرف ايراني تهيه شده و در آن بندهاي محدوديت ساز براي فعاليتهاي موشكي و نظامي منطقهاي ايران وجود دارد. هرچند وزارت خارجه اعلام كرده است كه به اين دو بند پايبند نيست و آن را قبول ندارد، اما بهروشني قابل مشاهده است كه اين دو بند فتح باب بهانه جوييهاي آمريكا در آينده است و با تكيه بر همين قطعنامه ميتواند قطعنامههاي ديگري عليه ايران تصويب كند، خصوصاً اينكه ايران خود در تهيه شدن اين قطعنامه مشاركت داشته است. - با مكانيزمهاي در نظر گرفته شده در برجام ايران پذيرفته است كه نه تنها حوزه هستهاي بلكه ساير حوزههاي فني و اقتصادي ذيل نظر ۱+۵ قرار گيرد. براي مثال پذيرش كميسيون مشترك بهعنوان تأييد كننده ي اقلام مصرفي با كاربرد دوگانه به معناي پذيرش رصد تعاملات و فعاليتهاي فني و مهندسي در حوزههاي مختلف توسط اين كميسيون است. اقلام با كاربرد دوگانه مصارف گستردهاي در صنايع مختلف از جمله نفت و گاز، تجهيزات پزشكي و... دارد و اين كميسيون اجازهي رصد فعاليتهاي اين حوزه را به دست آورده است. همچنين با توجه به شيوه ي برداشته شدن تحريمهاي نفتي از سوي آمريكا هر مشتري جديدي كه بخواهد از ايران نفت خريداري كند، بايد به دولت آمريكا معرفي شده و اجازه ي مستثنا شدن از تحريمها را كسب كند. به عبارت ديگر كشورهاي ۱+۵ تسلط اطلاعاتي بر فعاليتهاي مختلف فني و اقتصادي ايران خواهند داشت. اين مسئله با اصل استقلال و نيز قاعده نفي سبيل همخواني ندارد. نمايندگان كشور! واضح است كه پذيرش چنين توافق عجيبي در تقابل با مصالح كشور و مصداق اتمّ راهگشايي براي نفوذ و استيلاي دشمن است. اگر نمايندگان محترم امروز در خصوص نقصانهاي جدي و راههاي نفوذي كه در برجام به وضوح وجود دارد، سكوت كنند، تمامي تبعات پذيرفتن توافق متوجه مجلس نيز خواهد بود. همچنين هر آسيبي كه به كشور از اين راه وارد شود، مجلس نيز در آن شريك است و بايد نسبت بدان پاسخگو باشد. مجلس بايد بداند كه اگر اجازه دهد راه نفوذ و استيلاي دشمن باز شود، با سرنوشت انقلاب اسلامي و كشور بازي كرده است. مجلس بايد بداند كه پذيرفتن تمام و كمال چنين توافقي كه در تعارض كامل با قانون هسته اي مصوب مجلس نيز هست به منزله ي به سخره گرفتن شأن قانونگزاري در كشور است. امروز مجلس موظف است راه نفوذ بيگانگان از طريق توافق را سد كند و دست زياده خواهان مستكبر و دروغگويان و بد عهدان بين المللي را قطع نمايد. خطوط قرمزي كه پيشتر رهبر انقلاب مطرح كردند از باب همين نگرانيها و براي بسته شدن راه زياده خواهي و نفوذ دشمن بود. مجلس امروز بايد تطابق اين خطوط را نيز بررسي كند و جلوي موارد متعددي كه در آن خطوط قرمز زير پا گذاشته شده را بگيرد. آقايان! خانمها! امروز، روز راحت طلبي نيست؛ روز در صحنه بودن است. بدانيد عملكرد شما از سوي جنبش دانشجويي به دقت و با وسواس رصد خواهد شد و جنبش عدالتخواه دانشجويي به نوبه ي خود عملكرد شما را به ملت بزرگ ايران گزارش خواهد كرد. اگر كوچكترين عدول ازس رسالت امروز مجلس صورت پذيرد، جنبش دانشجوي از رسالت تاريخي خود عدول نخواهد كرد. نمايندگان بايد بدانند عملكردشان زير ذره بين عدالتخواهان است و اگر بخواهند در اين مسير ذرهاي كوتاهي كنند، دانشجويان هرگز و به هيچ وجه ساكت نخواهند نشست و در مقابل امنيت ملي كشور مسامحه نخواهد كرد. و السلام علي من اتبع الهدي جنبش عدالتخواه دانشجويي
متن
نام
نام خانوادگي
ايميل
متن
فايل
بيانيه ها
پيام تسليت جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پي ارتحال جانسوز حضرت آيتالله مصباح يزدي (رحمتالله عليه)
بيانيه جبهه پايداري در رابطه با اظهارات رييس جمهور در خصوص برگزاري رفراندوم
پيام تسليت جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پي درگذشت آيتالله محمّد يزدي
پيام تسليت جبهه پايداري در پي درگذشت دكتر علياصغر زارعي
آرشيو
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی
جبهه پایداری انقلاب اسلامی
می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.